آشنایی با نواحی جغرافیایی وسیع Shadow Of War

"به قلم Brian Shea از وبسایت Game Informer"

عنوان Middle-earth: Shadow of Mordor اولین عنوان در بین بازی‌های ویدیویی بود که به بازیکن اجازه می‌داد در قلمرو ممنوعه سائورون به جستجو بپردازند. هر چند در این بازی تنها دو منطقه متفاوت وجود داشت اما همین امر نیز به بازیکن اجازه می‌داد تا حدودی از تنوع جغرافیایی و مکان‌های معروف لذت ببرد. در نسخه جدید این بازی با نام Middle-earth: Shadow of War برخلاف نسخه قبلی پنج منطقه مختلف در بازی در دسترس است تا زمینه انجام ماموریت‌های تالیون (Talion، شخصیت قهرمان بازی) را فراهم کنند. گذشته از آن، به گفته معاون بخش نوآوری بازی، آقای "مایک دِپلاتر" (Mike de Plater) بازیکنان باید انتظار زیادی از محیط نسخه جدید بازی داشته باشند.

وی در این رابطه گقت:

"هر پنج منطقه در نسخه جدید بازی، بطور چشمگیری بزرگ‌تر از هر منطقه نسخه پیشین بازی است و البته تنوع بیشتری هم در این نسخه وجود دارد. اکنون شاهد جزییات بسیار بیشتری در محیط بازی هستیم. این جزییات شامل کوهستان، غار، چاله و مکان‌هایی از این قبیل است. در این نسخه، قلعه نیز وجود دارد. هر منطقه توسط یک دژ نظامی بزرگ اداره و کنترل می‌شود و در نهایت متفاوت بودن هر منطقه بستگی زیادی به قبیله حاضر در آن ناحیه دارد."

آقای دِپلاتر اظهار داشت که افزودن تنوع به دنیای جهان‌باز عنوان Shadow of War در مسیر توسعه بیشترین اهمیت را داشته است. وی همچنین گفت:

"در حقیقت تفاوت میان مناطق به عواملی مانند وجود جنگل در منطقه Núrn و حضور سرزمین‌های یخ‌زده و غارهای یخی در منطقه Seregost وابسته است... و همچنان شاهد تنوع و تفاوت بیشتری در بین مناطق هستیم، چرا که ما از همان ابتدای توسعه بازی، قادر بودیم تا از قابلیت‌های نسل جدید بهره ببریم. در این نسخه جزییات بسیار بیشتری به محیط بازی، سیستم رهیابی، جهان بازی و حتی به گیاهان افزوده شده است. تمامی این جزییات با توجه به سبک گیم‌پلی بی‌صدا، مبارزه رو در ‌رو، جنگ وسیع و یا حتی درگیری از راه‌دور می‌توانند به کمک شما بیایند. اگر از جانب گیم‌پلی، محیط و جهان بازی به این تنوع نگاه کنید، متوجه پیشرفت آن خواهید شد. معنا و دلیل اصلی وجود چنین تنوعی در بازی، احساس تغییر و تفاوت به‌هنگام سفر بین دو منطقه است."

در ادامه سفری خواهیم داشت میان پنج منطقه عنوان Shadow of War تا جزییات بیشتری از آنها را برای شما بازگو کنیم. با پردیس‌گیم همراه باشید.

 

Minas Ithil/Minas Morgul

قطعا مهم‌ترین منطقه در بخش داستانی بازی، منطقه Minas Ithil/Minas Morgul خواهد بود. بخش مهم این منطقه، بخش شهری آن است که به لطف وجود آن، بازیکن می‌تواند در قلمرو گاندور (Gondor) به گشت‌وگذار در بین مردم شهری بپردازد. کارگردان بازی آقای فیل استراب (Phil Straub) در مورد ویژگی‌های این منطقه گفت:

"قصد ما این بود که شهر Minas Ithil را طراحی کنیم و همچنین می‌خواستیم مفاهیم و جزییاتی را که مردم از قبل در فیلم و یا داستان به یاد دارند را بازسازی کنیم. هدف از ساخت Minas Tirith، خلق مکانی بود که دارای چندین لایه دفاعی است و البته بعدا تصمیم گرفتیم که Minas Ithil نیز این ویژگی را دارا باشد. همچنین در برخی از این مناطق شاهد یک طبیعت وحشی خواهید بود. در آن بخش نیز می‌توانید چندین داستان جالب و مواردی از این قبیل را شاهد باشید."

با پیشرفت در داستان بازی، منطقه Minas Ithil به Minas Morgul تغییر خواهد کرد و شخصیت Witch-King of Angmar کنترل این منطقه را بدست خواهد گرفت و البته این تغییر موجب چرخش داستانی بازی خواهد شد. تم این منطقه نیز، از رنگ‌های شاد مخصوص اهل گاندور به رنگ‌های سبز و سیاه تبدیل می‌شود تا این سرزمین هر چه بیشتر به حاکم آن شباهت پیدا کند. آقای استراب در این مورد گفت:

"قطعا گیم‌پلی بازی در هنگام تغییر سرزمین به Minas Morgul بسیار با گیم‌پلی شروع بازی متفاوت خواهد بوددر این موقع فرصت‌های بسیار خوبی برای گیم‌پلی رخ ‌می‌دهد. چرا که شخصیت Witch-king کنترل این منطقه را در دست دارد و به همین دلیل شخصیت‌های Nazgul نیز در این بخش حضور خواهند داشت. نتیجه چنین گردهمایی، موجب بروز فرصت‌های مبارزه بسیاری خواهد شد."

 

Seregost

Seregost یک منطقه پوشیده از برف است که در قله کوهستان جای دارد. این منطقه علاوه بر تفاوت آب و هوایی آن با سایر مناطق، دارای ارتفاعات بسیاری نیز است، چیزی که مشابه آن را در بازی Shadow of Mordor شاهد نبودیم. کارگردان بازی، آقای استراب در این مورد گفت:

" در مسطح کردن دنیای بازی نسخه قبلی، منصفانه برخورد کرده بودیم و برای آن دلایل خاصی وجود داشت اما اکنون بیشتر قصد دارم تنوع بیشتری به ارتفاعات این بازی اضافه کنم. و البته همین نظر در مورد آب و ‌هوا نیز صادق است و به همین دلیل باید مطمئن می‌شدیم که در بازی مکانی با امکان بارش برف و تنوع جغرافیایی وجود دارد."

 

Cirith Ungol

این منطقه که به قلعه اُرک‌ها اختصاص دارد، موجب افزایش زیبایی بصری عنوان Shadow of War شده است و وجود منظره‌هایی نظیر پوشش ابری برج‌های قلعه چیزی نیست که براحتی بتوان از آن گذشت. در خارج از قلعه و در میان ابرها، بازیکن می‌تواند به جستجوی غارهایی برود که هیچ چیزی شبیه به آن در عنوان Shadow of Mordor وجود ندارد.

"این یکی از چیزهایی بود که مشابه آن را قبلا انجام نداده بودیم و به همین خاطر بود که می‌خواستیم تنوع جغرافی را تا به این اندازه گسترش دهیم و نشان دهیم که مردم باستان در چه مناطقی زندگی می‌کرده‌اند که البته در این مورد، داستان به نیروهای سائورون ختم می‌شود. این منطقه همان جاییست که آنها برای جنگ در آن آماده می‌شوند و جاییست که موتورهای آن، منطقه Minas Ithil را پشتیبانی می‌کند. در آنجا غاری وجود دارد که به گستردگی یک مرحله کامل داستانی است و البته بطور اعجاب‌انگیزی بزرگ است. در آنجا شاهد حضور آب و جانورهایی به‌نام Shelob (عنکبوت غول‌پیکر) نیز هستیم."

 

Gorgoroth

احتمالا بیشترین چیزی که شما را به یاد Shadow of Mordor خواهد انداخت، سرزمین Gorgoroth خواهد بود. آقای استراب دلیل طراحی این سرزمین را این‌گونه شرح می‌دهد: " من واقعا احساس می‌کردم که این بازی باید یک نشانه عمیق از مرحله Mordor در خود داشته باشد، چیزی که در عنوان Shadow of Mordor نمونه آن وجود نداشته است. زمانی که تمامی مکان‌ها و ساختمان‌هایی که بازیکن از قبل با آن آشنا است و حتی آنها را دوست دارد، به لطف تکنولوژی اکنون واقعی بنظر می‌رسند و این نوعی نقطه اوج است. تا قبل از این هیچ‌کس تجربه بازی در مناطق مربوط به سائورون و Mordor را نداشته است، چه در نسل حاضر و جه در نسل گذشته کنسول‌ها، پس اکنون موقع آن بود تا به این مکان‌ها جان ببخشیم."

تیم توسعه بازی با تمرکز بر اُرک‌ها از تمام امکانات بالقوه موجود در منطقه Gorgoroth برای طراحی بهره برده‌اند. استراب در این مورد گفت: " این یکی از مواردی بود که در این بازی نسبت به نسخه قبلی، بیشتر به آن پرداخته‌ایم. یکی از مهم‌ترین مواردی بود که می‌خواستم در این بازی وجود داشته باشد. می‌خواستم تا موتور‌های (هسته‌ها) جنگ و دودکش‌ها آن را در بازی ببینم. می‌خواستم مکانی را به نمایش بگذارم که وظیفه تامین و پشتیبانی نیروهایی را برعهده دارند، که قصد آنها سلطه بر دنیای Middle-earth است."

 

Núrn

یکی دیگر از سرزمین‌هایی که قبلا در بازی Shadow of Mordor وجود داشت در این عنوان نیز وجود دارد و با نام Núrn شناخته می‌شود. البته نباید انتظار داشت که بومیان این منطقه را، مطابق آنچه در نسخه قبلی شاهد بودیم، در این عنوان نیز مشاهده کنیم. این منطقه همانند یک جزیره توسط دریا احاطه شده است. وجود چنین پتانسیلی موجب شده است تا تیم طراحی بازی بتوانند ویژگی‌ها و تنوع جغرافیایی بسیاری به این سرزمین بافزایند. آقای استراب این منطقه را چنین توصیف می‌کند:

"این سرزمین کاملا جدا افتاده است، پس این منطقه به تنهایی در میان دریا واقع شده و به موجب آن شاهد مکان‌های جالبی مانند آبشار و موارد دیگری همچون آن هستیم. یکی دیگر از داستان‌هایی که دوست داریم برای شما در این منطقه بازگو کنیم داستانی است که موضوع آن پیرامون نابودی طبیعت است و تم آن برگرفته از نوشته‌های تالکین (Talkien نویسنده رمان ارباب حلقه‌ها و هابیت) است. بازیکن با پیشرفت در داستان متوجه می‌شود که بخش زیادی از طبیعت در حال نابودی است. اُرک‌ها سعی دارند تا سوخت ماشین‌های جنگ را تامین کنند و البته قطع درختان لازمه آن است و به همین دلیل شاهد آتش سوزی‌های وسیعی در این منطقه خواهیم بود."

طراحی جدید منطقه Núrn موجب شده تا شاهد زیست‌بوم‌های متفاوتی در این ناحیه باشیم چرا که به نظر استراب، اینگونه طراحی باعث می‌شود تا این عنوان از نسخه Shadow of Mordor فاصله بگیرد.

"در سومین بخش این منطقه جنگل‌های متراکمی وجود دارند که درختان آن درهم تنیده شده‌اند. این درختان عجیب به همراه مرداب‌ها زمینه را برای رخ دادن اتفاقات ترسناک در این جنگل فراهم کرده‌اندنقطه اوج این جنگل جاییست که بازیکن متوجه حضور شخصیت Carnán می‌شود. او (مونث) از طبیعت بوجود آمده و می‌تواند به اشکال گوناگونی تبدیل شود. او در عمیق‌ترین لایه‌های ریشه درختان ساکن می‌باشد."

در آخر Middle-earth: Shadow of War سه شنبه 18 مهرماه 96 عرضه می شود تا دیداری دوباره با سرزمین میانه و سازنده‌ی حلقه‌ی یگانه داشته باشیم. همچنین فعلا بازی با ثبت میانگین امتیازات 86 در حوزه نقد هم نمره قبولی گرفته است. خلاصه‌ای از نقدها را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید و پیش نمایش ویژه پردیس‌گیم بر این بازی نیز در اینجا قابل مطالعه است.

منبع متن: pardisgame