به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PCGamesn، مدیر شرکت Ubisoft قصد دارد تا قبل از ماه نوامبر (آذر)، سهام قبلی خود را دوباره بخرد.

بنظر می‌رسد که رقابت Vivendi و Ubisoft رو به پایان است و این در حالی است که مدیر Ubisoft با تمام قوای خود سعی دارد استقلال شرکتش را حفظ کند. این ناشر فرانسوی اعلام کرده است که برنامه دارد تا تمام سهام خود را باری دیگر بخرد.

تعهدنامه جدید، به آن‌ها اجازه می‌دهد که تا سقف 4 میلیون از سهام را بین تاریخ‌های 5 اکتبر(13 مهر) الی 29 دسامبر(19 دی) بخرند، اما بازخرید‌های قبلی کنسل خواهند شد. برنامه‌های جدید ان‌ها این اجازه را می‌دهد تا یک برنامه بازخرید تا سقف 10%‌ی را اجرا کنند.

تاریخ‌های اعلام‌شده با تاریخی که طی آن، Vivendi می‌تواند اقدام به بدست گرفتن Ubisoft کند، یعنی ماه نوامبر، شانس کمی برای تداخل دارند. Vivendi درحال حاضر 26% از سهام Ubisoft را از آن خود کرده است و طبق قوانین فرانسه، برای کنترل تمام باید تا سقف 30% از سهام را خرید. این همان قانونی است که به Vivendi اجازه داد تا Gameloft را بخرد که توسط برادر مدیر Ubisoft اداره می‌شد.

البته برنامه‌های جدید Ubisoft به معنای افزایش سهام Vivendi نیز می‌باشد. اما این یک قضیه اجتناب ناپذیر است زیرا سهام آن‌ها در هر صورت بخاطر برتری در آرای سهام‌داران، افزایش خواهد یافت، بنابراین فرصت خوبی است تا Ubisoft بتواند چیزی را که از دست داده، باز پس‌بگیرد. در هر صورت نتایج نهایی، ماه نوامبر مشخص خواهد شد، در این ماه سهام Vivendi به 30% خواهد رسید و اگر Ubisoft تا آن موقع نتواند کاری برا حفظ استقلال خود انجام دهد، دیگر شانسی برایش باقی نمی‌ماند.

ما این قضایا را برای سال‌هاست که شنیده‌ایم، اما سرانجام آن نزدیک است و بالاخره باید دید که میان دو شرکت فرانسوی، چه کسی پیروز میدان خواهد بود. بنظر شما، برنده نهایی کدام شرکت است؟ 

منبع متن: pardisgame