دوستان عزیز پردیسی امیدوارم حال همتون خوب باشه و چه در زندگی شخصی چه در زندگی گیمینگ هفته خوبی سپری کرده باشید. یک هفته دیگر هم به پایان رسید و بار دیگر همراه شما هستیم تا با یکدیگر قسمت دیگری از طرح "خانواده پردیس‌گیم" را رقم بزنیم. در این قسمت نیز مانند قبل می‌خواهیم از تجربیات سرگرم‌کننده خود در هفته‌ی گذشته بگوییم، حالا می‌خواهد گیم باشد و یا فیلم و سریال و حتی کتاب!؛ اینجا محلی برای بحث دوستانه میان ما خانواده پردیس‌گیم است. 

مقدمه رو بیشتر از این طولانی نکنیم و بریم سراغ گپ و گفت این هفته! در پایان منتظر اشتراک‌گذاری تجربیات شما هستیم ;)

سید محمدرضا مجاب - نویسنده و منتقد پردیس‌گیم

پروفایل من

این هفته بیشتر وقت گیمینگ‌ـم رو برای یکی از موردانتظارترین بازیهای امسالم صرف کردم! SteamWorld Dig 2 یک ادامه‌ی به شدت خفن بر نسخه‌ی اوله و به‌راحتی میشه بین برترین پلتفرمرهای این نسل قرارش داد. تو بازی شما یک محیط کاملا بکر و دست نخورده رو در اختیار دارید تا هرچقدر میخواید حفاری کنید و بیشتر و بیشتر در اعماق زمین نفوذ کنید!

تنوع ابزارها و وسایل مختلف، و محیطهای مخفی و غارها و اشیا قیمتی تو بازی بی نظیره و قشنگ از اون دسته عناوینی هست که آدمو وادار میکنه کاملا مپ رو زیر و رو کنه تا بازی 100 درصد بشه:دی باید بگم که خیلی خیلی ازش راضی بودم. نقدش رو هم به زودی می‌تونید تو سایت بخونید!

بازی دیگه ای که رفتم Child of Light  بود که مدتها بود منتظر بودم روی PSN تخفیف بخوره تا بگیرمش (و وقتی شد 3 دلار درنگ نکردم:دی) البته همون زمان عرضه بازیو برای PC گرفته بودم ولی حقیقتش دلم به شدت برای حال و هوای جادویی بازی، سیستم مبارزات نوبتیش و دیالوگهای شعروارش تنگ شده بود. معمولا وقتی آدم یه بازی رو برای بار دوم شروع میکنه اشکالاتش خیلی بیشتر به چشم میاد، اما Child of Light دقیقا به اندازه ی بار اول برام لذت بخش بوده. و چقدر حیف که مدتهاست عنوانی رو با انجین UbiArt ندیدیم...


علی خمسه - نویسنده و منتقد بخش سینمای پردیس‌گیم

پروفایل من

هفته‌ای که گذشت بخاطر چند تا برنامه به هیچ پیچیده شده و کمبود خواب نشد که خیلی توی زمینه گیم کاری کنم، ولی خب هفته‌ای بشدت سینمایی بود.

اول از همه فیلم Baby Driver ادگار رایت رو دیدم. فیلم بشدت خوبیه و پیشنهاد می‌کنم که ببینید، ولی خب در اینکه آیا واقعاً فیلم ادگار رایت هست یا ادای احترام زیاد به گای ریچی باعث شده که فیلم بیشتر شبیه کارهای گای ریچی بشه بحث وجود داره. بعد از Baby Driver شاید فیلمی که منتظرش بودم و بالاخره دیدم فیلم Spider-Man:Homecoming بود. من با اسپایدرمن و کلاً دو سری فیلم سم ریمی و Amazing اصلاً رابطه‌ی خوبی نمی‌تونم برقرار کنم و در کل اسپایدرمن جزو اون سوپرهیروهایی هست که هیچ علاقه‌ای بهش ندارم، ولی این فیلم برای اولین بار باعث شد که از یه فیلم اسپایدرمن خوشم بیاد. بشدت پیشنهاد می‌کنم، حتی اگر شده فقط بخاطر مایکل کیتون.

در کنار این دو تا فیلم، چند تا سریال هم همزمان شروع شدن. فصل جدید Modern Family و South Park شروع شد و فصل اول The Orville، Star Trek: Discovery و Phillip K. Dick’s Electric Dreams هم بالاخره اومد. اگر مثل من طرفدار Star Trek هستید باید حتماً پیشنهاد کنم که The Orville رو دنبال کنید. اول از همه باید بگم که سریال بشدت تبلیغاتش با خودش تفاوت داره. تبلیغات سریال ازش بعنوان یه پارودی Star Trek: The Next Generation اسم بردن ولی خود سریال پارودی نیست. تا حدی طنز هست ولی شدت طنزش از شدت طنز سریال‌های دیگه Star Trek فراتر نمی‌ره. بیشتر می‌شه گفت که The Orville یه کلون از سریال Star Trek هست که به خوبی فضا و حس سریال رو گرفته و داره بر اساس اون فعالیت می‌کنه، که خب خیلی نکته مثبتیه چون سریالی که اسم Star Trek رو به دوش میکشه (Star Trek: Discovery) هیچ‌کدوم از این نکات رو رعایت نکرده.

فیلم پیشنهادی: Spider-Man Homecoming

سریال پیشنهادی: The Orville

محمد تقوی - نویسنده و منتقد پردیس‌گیم

پروفایل من

تو چند سالی که دانشگاه بودم به یک نکته‌ی خیلی مهم رسیدم: هیچ وقت به هنگام خستگی مفرط ناشی از تحمل کلاس‌های دانشگاه بازی نکنید چون ممکنه اعصابتون خورد بشه و هر چی فحشه نثار سازندگان عزیز بکنین! بگذریم، این هفته بالاخره تونستم سراغ یکی از بازی‌هایی برم که کنجکاوم کرده بود: Final Fantasy XV و خب بعد سه چهار ساعت یه تصمیماتی درباره‌ی بازی گرفتم

اول اینکه اگر اون لایه‌ی اول فوق سطحی بازی رو کنار بذاریم، به نظرم یک سری المان‌هاش دوست داشتنین اما مشکل بزرگش دقیقا برعکس 13عه اونم اینکه بیش از حد روایت و پی ریزی رو باز میذاره. امیدوارم در آینده به صورت مفصل‌تر بازی‌اش کنم و نظر قطعی‌ام رو بدم.

اما سورپرایز این هفته‌ام در قرض گرفتن سوئیچ یکی از دوستان (سینا ربیعی) و تجربه‌ی زلدا بود و اقرار می‌کنم با وجود ایراداتی که داره، بازی به قدری دقیق و خارق العاده پرداخت شده که جای هیچ شک و شبهه‌ای نمی‌ذاره. نینتندو بازم ثابت کرد که می‌تونه حتی کلاسیک‌ترین فرمول‌های ممکن رو جلو ببره و این نگارنده رو راضی به خرید یک سوئیچ فقط برای یک بازی بکنه!

بازی پیشنهادی: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

 

یاسین رئوفی - سردبیر بخش سینمای پردیس‌گیم

پروفایل من

با شروع فصل پاییز، اوضاع کمی مرتب‌تر خواهد شد :دی

تمام برنامه‌هایی که برای تابستان داشتم را در حال حاضر دارم پیاده سازی می‌کنم، با افتخار، بالاخره سریال "Rick And Morty" را شروع کردم و مرا بدجوری به دام خودش گرفتار کرد، همه چیز دیوانه‌ وار و محشر است. تازه درکنار آن هم قرار است به سراغ "Mushshi" و سریال جدید شبکه‌ی HBO یعنی "The Deuce" بروم ( برای Rick And Morty و The Deuce برنامه‌های ویژه‌ای در آینده قرار است تدارک ببینیم)

هم‌چنان درحال لذت بردن از Persona 5 هستم، فکر کنم یکی از بهترین تجربه‌های زندگی من خواهد شد، درکل امسال بیش از هرزمان دیگری توسط ژاپنی‌های عزیز مستفیض شدم، داستان شدیدا معرکه و روایت آن که گاهی اوقات واقعا آدم را میخکوب می‌کند و هم‌چنین دیالوگ‌های شاهکارش که باعث شده فعلا به غیر از پرسونا سراغ بازی دیگری نروم.

خوشبختانه پاییز را با فیلم‌های خوبی شروع کردم، امیدوارم همین روند هم‌چنان ادامه داشته باشد چون یکی از لذت‌بخش ترین ویژگی‌های این فصل، فیلم‌ دیدن‌های شبانه و هم‌چنین کتاب خواندن است. "A Ghost Story" از آن فیلم‌هایی است که شدیدا در این موقعیت جواب می‌دهد، روایت داستانی‌اش هوش از سرتان می‌برد و مانند آن را تقریبا در گذشته نداشتیم.

از آن‌جایی که ارادت خاصی نسبت به فیلم‌های آسیای شرقی (ترجیحا ژاپن و کره‌ی جنوبی) دارم، سعی کرده‌ام فیلم‌هایی که محصول این دو کشور هستند و اکران می‌شوند را هیچ‌وقت از دست ندهم و حواسم به آن‌ها باشد. "New Trial" ، محصول 2017 کره‌ی جنوبی، هم‌چنان من را راضی نگه داشته‌است، دیدنش را (به خصوص به کسانی که حقوق می‌خوانند و سودای وکالت در سر دارند) پیشنهاد می‌کنم.

به پایان "طاعون" از "آلبرکامو" نزدیک شده‌ام، وحشتناک است، همانقدر که دوست ندارم تمام شود، می‌خواهم زودتر حس و حالی که پس از خواندن جملاتش به سراغم می‌آید به اتمام برسد. حس و حال عجیبی است، لذبت بخش و درعین حال رنج آور.

می‌رسیم به سخت ترین بخش این مطلب، پیشنهاد آهنگ :دی

انقدر که آلبوم خوب در این چندوقت شنیده‌ام و آهنگ‌های خاطره‌انگیزی که همیشه در مواقع خاصی به آن‌ها گوش می‌دهم سراغ دارم، دوست دارم همه را معرفی کنم، ولی به هرحال گزینشی عمل می‌کنم و این هم از آهنگ و آلبوم‌های پیشنهادی :

آلبوم Visions of a Life از گروه Wolf Alice

آهنگ Accidental Babies از Damien Rice (کلا سه آلبوم دارد که همه را بروید گوش کنید کلا :دی)

آلبوم Autumn Storie از Fabrizio Paterlini

آهنگ We Got Used Us از گروه Riverside

آلبوم The Velvet Face از گروه Half Noise

آلبوم شهر من بخند از گروه پالت

دوستان عزیز پردیسی اکنون نوبت شماست. خوشحال می‌شویم از تجربیات جالب خود در هفته‌ی گذشته برای ما و سایر دوستانتان بگویید ... 

منبع متن: pardisgame