Xbox One X

در حال حاظر بازی از طریق VR تبدیل به یک موضوع مورد بحث شده است. سازندگانی چون Turtle Rock و CCP در حال حاظر اشتیاق زیادی برای آزمایش این تکنولوژی جدید دارند در حالی که شرکت‌های بزرگ‌ دیگری چون Take-Two اشتیاق زیادی به این بازار جدید نشان نمی‌دهند. این موضوع از سخنان رئیس آن یعنی استراوس زلنیک برداشت می‌شود که گفته بود «این تکنولوژی قدرت‌مندی برای صنعت سرگرمی نیست»

مایکروسافت جایی بین این‌ دو گروه دارد. نخستین هدست‌های واقعیت تلفیقی ویندوز به زودی عرضه می‌شود که حتی در آن تجربه Halo هم وجود دارد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، در مصاحبه‌ای که وبسایت Wired در رابطه با Xbox One X داشته است، آلبرت پِنِلو (کارگردان ارشد مدیریت محصول و برنامه‌ریزی مایکروسافت) می‌گوید که آن‌ها چندان قصد عجله در این تکنولوژی را نداشته‌اند:

« هنوز تجارب زیادی در واقعیت مجازی وجود دارد. مشخصا محصولات مشتری‌پسندی هم وجود درد. از چالش‌های تلویزیون‌های سه بعدی انتقال تصویر از عینک با وجود محدودیت‌های تلویزیون بود. اما واقعیت مجازی پتانسیل بیش از این‌ها را دارد. آیا محصول مشتری‌پسند و با دوامی است؟ برای بخشی از مخاطبین بله. 

از Kinect و Wii یاد گرفتیم که تنها انتقال تجربه بعضی از بازی‌ها به صورت واقعیت مجازی یک استراتژی درستی نیست. ویژگی‌هایی که خود تجربه واقعیت مجازی دارد آن را لذت‌بخش می‌کند. واقعیت مجازی چیزی نبود که ما خواسته باشیم در سالی که گذشت سازندگان را به آن مشغول کنیم.»

یقینا به نظر می‌رسد که مایکروسافت برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه گیمینگ واقعیت مجازی در آینده دارد. تنها به نظر می‌رسد که زمان‌بندی به درستی نیست چرا که کنسول جدیدشان یعنی Xbox One X به زودی عرضه می‌شود و این نکته که سازندگان هنوز به شرایطی که بازی‌های اختصاصی برای واقعیت مجازی بسازند، نرسیده‌اند.

البته این موضوع را بدانید که Xbox One X از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. بنابراین فقط باید صبر کرد. ارزش صبر کردن را مطمئنا خواهد داشت اگر که محصول درستی عرضه شود و نه این که محصولی نیمه پخته مثل Kinect روانه بازار شود. 

نظر شما چیست؟

منبع متن: pardisgame