ایکس‌باکس وان ایکس کمتر از دو ماه دیگر عرضه می‌شود و این کنسول قدم بزرگی برای مایکروسافت محسوب می‌شود. آلبرت پنلو (Albert Penello) از مایکروسافت به تحسین کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو، رقیب دیرینه مایکروسافت، پرداخت و اعلام کرد که با وجود اهداف یکسان این دو کنسول، عرضه ایکس‌باکس وان ایکس ربطی به پلی‌استیشن ۴ پرو […]

آلبرت پنلو، سونی را به دلیل عرضه پلی‌استیشن ۴ پرو تحسین کرد

ایکس‌باکس وان ایکس کمتر از دو ماه دیگر عرضه می‌شود و این کنسول قدم بزرگی برای مایکروسافت محسوب می‌شود. آلبرت پنلو (Albert Penello) از مایکروسافت به تحسین کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو، رقیب دیرینه مایکروسافت، پرداخت و اعلام کرد که با وجود اهداف یکسان این دو کنسول، عرضه ایکس‌باکس وان ایکس ربطی به پلی‌استیشن ۴ پرو نداشته است.

ایکس‌باکس وان ایکس پیشرفت بزرگی نسبت به ایکس‌باکس وان محسوب می‌شود و مخصوصا برای این منظور طراحی شده است تا بازی‌های مختلف را با بهترین کیفیت ممکن و وضوح ۴K اجرا کند. البته این کنسول یک سال پس از پلی‌استیشن ۴ پرو، کنسول ۴K سونی، عرضه می‌شود.

آلبرت پنلو، مدیر ارشد مدیریت محصولات و برنامه‌ریزی مایکروسافت، از سونی بابت عرضه پلی‌استیشن ۴ پرو در سال گذشته قدردانی کرده و اعلام کرده است که آن‌ها ایکس‌باکس وان ایکس را صرفا به منظور رقابت با پلی‌استیشن ۴ پرو عرضه نکرده‌اند و کار بر روی وان ایکس را مدت‌ها پیش از معرفی پلی‌استیشن ۴ پرو آغاز کرده بودند:

من آن‌ها را بابات کاری که کرده‌اند تحسین می‌کنم. نکته قابل توجه برای من این است که ما و آن‌ها در زمان تقریبا یکسانی به این موضوع فکر کردیم ، هرچند که شاید نحوه عملی کردن این تفکرات متفاوت بوده باشد.

پنلو افزود:

آن‌ها ایده‌ای در ذهنشان داشتند و به صورتی متفاوت آن‌ را عملی کردند. در نگاه اول ممکن است فکر کنید که ما سعی داشتیم با عرضه وان ایکس نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهیم. افراد حاضر در این عرصه می‌دانند که پروژه ما سال‌ها در حال توسعه بوده است.

مایکروسافت از آینده بازی‌های ۴K اطمینان دارد و تمام توانش را در این راه به‌کار برده است. البته که موفقیت آن‌ها و ایکس‌باکس وان ایکس می‌تواند تاثیر زیادی در آینده صنعت بازی‌سازی داشته باشد. ایکس‌باکس وان ایکس در تاریخ ۷ نوامبر، با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه می‌شود.

منبع متن: gamefa