شرکت Activision Blizzard یکی از ثروتمندترین و مهم‌ترین شرکت‌های نشردهنده بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود که سال به سال سهام آن در حال افزایشِ ارزش است؛ اما براساس ادعای یک تحلیلگر، شاید شرایط خلاف آن چیزی باشد که تاکنون تصور کرده‌ایم. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، موسسه مالی Cowen Group اخیرا یادداشتی تحت عنوان "a Combination of Worrie" را منتشر کرده است که در آن به شرایط کنونی Activision Blizzard اشاره شده است. نکته مهم این تحلیل آن است که موسسه Cowen برای نخستین بار طی 9 سال گذشته گفته که ارزش سهام Activision Blizzard با کاهش مواجه شده است، هر چند آمارهای دیگر چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

در این یادداشت آمده است که انتظارات سهامداران Activision Blizzard از میزان رشد درآمد سال به سال بسیار بالاست. آن‌ها فکر می‌کنند که در پایان سال مالی جاری به رشد 12 تا 13 درصدی می‌رسند اما داده‌های ما نشان می‌دهد که دستیابی به چنین سودی بسیار بعید به نظر می‌رسد. همچنین سرمایه‌گذاران Activision Blizzard امیدوار هستند که لیگ Overwatch که در ماه آذر به طور جدی آغاز می‌شود، تاثیر بالایی را بر درآمدزایی شرکت بگذارد اما تحلیلگر Cowen Group معتقد است که بعید به نظر می‌رسد این لیگ به یک هیولای درآمدزایی برای Activision Blizzard تبدیل شود.

با این وجود Cowen Group می‌گوید که Activision Blizzard با اعتماد به نفس در حال اجرای برنامه‌های خود است. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به درآمدزایی آن‌ها کمک کند، انتشار بازی Call of Duty: WWII طی ماه اینده است و شواهد نشان می‌دهد که این بازی می‌تواند به مراتب بیشتر از نسخه قبلی یعنی Infinite Warfare برای ناشرانش سودآور باشد.

نکته جالب این است که  تحلیلگر Cowen Group ادعا کرده طی سال آینده شرکت Activision Blizzard بازی Call of Duty: Black Ops 4 را منتشر خواهد کرد. اینکه نسخه بعدی COD توسط استودیو Treyarch ساخته می‌شود را می‌توان قطعی دانست اما اگر ادعای Cowen صحیح باشد، به نظر می‌رسد که این استودیو کماکان به کارش بر روی سری Black Ops ادامه می‌دهد و به سمت خلق یک سری جدید در مجموعه‌ی Call of Duty نمی‌رود.

Cowen Group همچنین در تحلیل خود گفته است که یکی از راه‌هایی که می‌تواند به Activision Blizzard برای دستیابی به سود موردانتظارش کمک کند، عرضه یکی از بازی‌های معتبر خود در بازار موبایل و تبلت است و عناوینی نظیر Warcraft یا StarCraft گزینه‌های محتملی برای این سیاست محسوب می‌شوند. رویداد BlizzCon 2017 که در ماه آینده برگزار می‌شود، می‌تواند محلی مناسب برای معرفی بازی‌های جدید Blizzard باشد.

در انتها دیدگاه شما در مورد تحلیل Cowen Group چیست؟ از نظر شما چه اقداماتی می‌تواند به رشد سود Activision Blizzard کمک کند؟ و البته فکر می‌کنید که Treyarch باید به سمت ساخت یک بازی جدید برود و یا سری Black Ops را ادامه دهد؟

منبع متن: pardisgame