پروژه بعدی آقای هاجیمه تاباتا هنوز وارد فاز پیش‌تولید نشده! گفته شده عنوان مورد نظر از موتور بازی‌سازی Luminous استفاده خواهد نمود، و احتمال بهره‌گیری از پردازش ابری نیز وجود دارد. آقای هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata) با ساخت عنوان Final Fantasy XV، بازخوردهای مثبت بسیاری دریافت نمود. در ادامه این موفقیت‌‌ها ایشان اعلام کردند که علاقه‌مندند تا برروی یک […]

صحبت‌های هاجیمه تاباتا در مورد پروژه آینده‌اش

پروژه بعدی آقای هاجیمه تاباتا هنوز وارد فاز پیش‌تولید نشده! گفته شده عنوان مورد نظر از موتور بازی‌سازی Luminous استفاده خواهد نمود، و احتمال بهره‌گیری از پردازش ابری نیز وجود دارد.

آقای هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata) با ساخت عنوان Final Fantasy XV، بازخوردهای مثبت بسیاری دریافت نمود. در ادامه این موفقیت‌‌ها ایشان اعلام کردند که علاقه‌مندند تا برروی یک IP کاملا جدید کار کنند، و شرکت اسکوئر انیکس نیز با این موضوع موافقت کرده است. طی مصاحبه‌ای که امروز توسط Eurogamer به انتشار رسید، آقای تاباتا اطلاعات اندکی را در رابطه با پروژه بعدی خود درمیان گذاشتند.

پروژه جدید ما از نسل بعدی موتور بازی‌سازی Luminous استفاده خواهد کرد.

ایشان همچنین اذعان کردند که پروژه آن‌ها درحال حاضر حتی در مرحله پیش‌تولید نیز نیست. احتمالا دلیل آن هم این باشد که تیم‌سازنده هم‌اکنون برروی بسته‌الحاقی عنوان Final Fantasy XV کار می‌کنند. در همین حین سازندگان در مورد جنبه‌هایی نظیر: ویژگی‌های آنلاین تحقیقاتی داشته‌اند؛ و آقای تاباتا پیشنهاد می‌کند که تا حد امکان خود را از دستگاه‌های مخصوص بازی جدا و به پردازش ابری روی آورند. 

ما هنوز در اوایل راه قرار داریم، و همچنان در حال صحبت هستیم تا برروی چه نوع بازی‌ای کار کرده، چه زمانی را برای عرضه درنظر بگیریم و همچنین چه تکنولوژی‌هایی را در آن بکار ببریم. درحال حاضر تیم‌مان بسیار کوچک است – حدودا بین ۲۰ تا ۳۰ نفر. و هنوز وارد فاز پیش‌تولید نشده‌ایم! تحقیق‌های بسیاری در مورد تکنولوژی‌های موجود انجام داده‌ایم. بررسی‌های بسیاری انجام شده – اینکه ویژگی‌های آنلاین باید به چه صورت باشند. اینکه از دستگاه‌های مخصوص بازی کمی فاصله بگیریم و به پردازش ابری روی آوریم. و اینکه چگونه می‌توانیم از موارد ذکر شده استفاده کنیم.  

آقا تاباتا همچنین اعلام کردند که با معرفی زودهنگام پروژه مورد نظر، مرتکب اشتباهات گذشته نخواهند شد. به این ترتیب احتمالا تا مدتی خبری از این عنوان نخواهیم شنید. این مورد هم باید ذکر کنیم که ایشان کنسول‌های نسل بعد را هدف پروژه خود قرار داده‌اند.

در نظر دارم تا از تمام چیزهایی که با ساخت Final Fantasy XV آموخته‌ام، در پروژه جدید خود بکار گیرم. در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ بسیاری جهت انجام آنچه که دوست دارید نخواهید یافت. بنابراین هدف من این است که از تمام توان خود استفاده نمایم. همچنین با رئیس خود آقای ماتسودا (Matsuda) صحبت کرده‌ام، و ایشان با نگرش استراتژیک خود از تیم‌سازنده عنوان Final Fantasy XV جهت ساخت عنوانی جدید، استفاده خواهند نمود. تمامی موارد برنامه‌ریزی شده‌اند. این را هم باید بگویم که تا مدتی خبری از این پروژه نخواهید شنید! هنوز بازخوردهای شما را در نمایشگاه گیمزکام ۲ سال پیش، بخاطر دارم – چرا بدون اعلام تاریخ انتشار پا یه گیمزکام گذاشتی! و قرار نیست یک اشتباه را دوبار تکرار کنم.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های آقای تاباتا چیست؟ آیا بنظرتان ایشان در حال کار برروی عنوانی نقش‌آفرینی است یا اینکه برروی ژانری کاملا متفاوت کار می‌کند؟

منبع متن: gamefa