آقای فیل‌ اسپنسر اعتقاد دارد کراس‌-پلی بین PS4 و Xbox One به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد

علیرغم اینکه قابلیت کراس‌پلتفرم-پلی چیزی است که بسیاری از توسعه‌دهندگان و بازیکنان خواستار آن هستند، هر روز بیش از پیش معلوم می‌شود که Sony سعی دارد مانع آن شود. 

Microsoft تاکنون در عملی کردن این قابلیت بسیار باز بوده است. ماه پیش بود که "ارون گرینبرگ" گفته بود سعی دارد با Sony در این رابطه مذاکره کند. 

انجام این‌کار سخت نیست، در حقیقت بازی Fortnite چند وقت پیش بطور تصادفی این‌کار را انجام داد و Epic Games بعد از متوجه شدن مانع آن شد. با این حال Sony همواره سعی داشته نسبت به این کار امتناع کند و بازیکنان بخش چندنفره به دارندگان PS4 محدود شوند. 

از آنجایی که Sony از فعال‌سازی این قابلیت را در بازی‌هایی نظیر Ark،‌ Rocket League و Minecraft (که اکنون در نسخه‌های پلتفرم‌های مختلف از این ویژگی بهره می‌برند) پرهیز کرد، بنظر می‌آید که قرار نیست به این زودی ها منتظر تغییر عقیده‌ی این شرکت باشیم.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از vg247، آقای "فیل اسپنسر" طی مصاحبه‌ای با Gamespot در Brazil Game Show، آقای "فیل اسپنسر"‌ در مورد این موقعیت صحبت کرد:

"ما همیشه در حال صحبت با Sony هستیم. من سخت در تلاش هستم دلیل کار آن‌ها را بفهمم. من می‌دانم یک دید خاصی در ذهنشان وجود دارد که به آن‌ها می‌گوید اگر دوستان من این کنسول را دارند نباید بتوانند با کسانی که کنسول متفاوتی دارند بازی کنند.

من فکر نمی‌کنم همگان این راهی که ما با درست کردن یک اکوسیستم پیش گرفتیم را قبول داشته باشند. نمی‌خواهم بگویم که این‌کار عملی نخواهد شد اما برخی دلایل اساسی که برای عدم انجام آن وجود دارند هیچوقت کنار نخواهند رفت. نمی‌دانم که این موقعیت تغییر خواهد کرد یا خیر."

Sony تاکنون صحبت زیادی در این مورد نکرده است. در پایان دیدگاه شما در رابطه با این موضوع چیست؟

منبع متن: pardisgame