دوستان عزیز پردیسی امیدوارم حال همتون خوب باشه و چه در زندگی شخصی چه در زندگی گیمینگ هفته خوبی سپری کرده باشید. یک هفته دیگر هم به پایان رسید و بار دیگر همراه شما هستیم تا با یکدیگر قسمت دیگری از طرح "خانواده پردیس‌گیم" را رقم بزنیم. در این قسمت نیز مانند قبل می‌خواهیم از تجربیات سرگرم‌کننده خود در هفته‌ی گذشته بگوییم، حالا می‌خواهد گیم باشد و یا فیلم و سریال و حتی کتاب!؛ اینجا محلی برای بحث دوستانه میان ما خانواده پردیس‌گیم است. 

مقدمه رو بیشتر از این طولانی نکنیم و بریم سراغ گپ و گفت این هفته! در پایان منتظر اشتراک‌گذاری تجربیات شما هستیم ;)

پرهام آقاخانی - نویسنده ، منتقد و مسئول بخش موسیقی پردیس‌گیم

پروفایل من - وبلاگ من

در هفته‌ای که گذشت علاوه بر انجام کارهای همیشگی و به روز رسانی کردن وبلاگم، به صورت اتفاقی حدود یک ساعت از فیلم مومیایی جدید رو دیدم که ای کاش هیچ وقت این کار رو نمی‌کردم. فیلم واقعا افتضاح بود و در اکثر جاها مثل قسمت‌های طنز حتی به گرد پای عناوین اصلی هم نمی‌رسید. خوشبختانه دیدن Kung Fury برای بار هزارم و به لطف یکی از دوستان، باعث شد تا هفته‌ی بدی رو از لحاظ فیلم نگذرونده باشم. پیشنهاد می‌کنم کسانی که به فیلم‌های دهه 80 میلادی و کلیشه‌های اون‌ها علاقه دارن و هنوز این فیلم رو ندیدن حتما سراغش برن.

از لحاظ گیمینگ هم بالاخره موفق شدم تا باس نهایی Cuphead رو شکست بدم (اسلحه‌های Peashooter و Chaser به همراه پرک Smoke Bomb رو شدیدا پیشنهاد می‌کنم) و مقدمات ورود به درجه سختی Expert رو فراهم کنم که مراحلش حدود دوبرابر حالت عادی سرعت دارن و در نتیجه سخت‌تر شدن. هرچند که چنین شانسی رو سر Killer Instinct نداشتم و بعد از چندین ساعت تجربه‌ی بخش Shadow Lords و با وجود خالی کردن 70 درصد از نوار جان باس نهایی، با سه Ultraی پشت سر هم به طرز فجیعی شکست خوردم. یه مدت رو هم صرف تجربه‌ی RUINER کردم که بعدا مفصلا در موردش صحبت می کنم.

از یه طرف دیگه هم شروع به انجام The Witcher III کردم و باید بگم درود بر شرف تمام سازندگان بازی در CD Projekt RED! بازی به شدت جذاب و پرجزئیاته و از همه بهتر ماموریت‌های پرتعدادش هستن که حتی کوچک‌ترین اون‌ها هم از پس زمینه‌ی داستانی جالب و خاص خودشون برخوردار هستن که کمتر توی سایر بازی‌های این ژانر مشاهده کردم. واقعا نمی‌دونم چرا تجربه کردن چنین شاهکاری رو به تاخیر انداخته بودم.

گیم پیشنهادی: Cuphead - Killer Instinct

فیلم پیشنهادی: Kung Fury

صدرا شریعتی - نویسنده و خبرنگار پردیس‌گیم

پروفایل من - وبلاگ من

هفته پر بازی بود. در اول هفته به شدت پای Destiny 2 نشستم تا بالاخره داستان بازی رو به اتمام برسونم و فایِرپاوِر خودم رو هم به ۲۲۰ رسوندم. Destiny 2 از همه لحاظ مفرح هستش و گیم‌پلی به شدت معتاد‌کننده‌ای رو هم داره. کلا بازی هستش که بعد از یک روز خسته‌کننده خیلی می‌چسبه. عناوین آنلاین دیگه‌ای که در طول هفته بازی کردم شامل Rainbow Six Siege، Overwatch و Fortnite می‌شه که هر سه به شدت جذاب هستند. در Rainbow لِوِل رو به ۱۴۰ رسوندم و خب دارم کم‌کم با Ela حال می‌کنم. البته هیچی به Jagger نمی‌رسه اما با برداشتن Acog از روی اسلحش کم‌تر از قبل انتخابش می‌کنم.

درباره Fortnite هم باید بگم که بازی از نظر شوتینگ حرف چندانی برای گفتن نداره اما وقتی به صورت تیمی با دوستان در بخش Battle Royal بازی می‌کنید و برای بقا می‌جنگید ( و یا خب… پنهان می‌شین) جذابیت دوچندانی پیدا می‌کنه. حالا که در حالت اِرلی اکسس هستش و بازی رایگان شده، پیشنهاد می‌کنم که تجربش با دوستانتون رو از دست ندید.

به خودم قول داده بودم که نسخه‌های انگلیسی هری پاتر رو تموم کنم و خب ۳ کتاب اول رو خوندم و حالا کتاب چهارم رو هم ۳۵۰ صفحه رو تا به اینجا به اتمام رسوندم و ۴۰۰ صفحه فعلا مونده. فضاسازی که رولینگ در این کتاب انجام داده و نحوه روایت بسیار عالی هستش. پنجشنبه هم موفق به تجربه یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های امسالم یعنی قسمت دوم South Park شدم. البته اکیدا پیشنهاد می‌کنم اگر زیر ۱۶ سال دارید به سراغ این بازی نرید. کمدی و شوخی‌های این قسمت از قسمت قبلی هم بزرگ‌سالانه‌تر شده. اما کمدی بازی این‌قدر قوی هستش که در این ۵ ساعتی که بازی کردم ۳ بار بازی رو نگه داشتم تا بتونم اشک‌هایی که از خنده شدید ایجاد شده رو پاک کنم.

آخرین اتفاق خوشایند هفته تجربه Sea of Thieves بود. جمعه بعد از ظهر تکنیکال آلفای بازی برای افراد محدودی باز شده بود و و به لطف یکی از دوستان تونستم نزدیک به ۲ ساعت این بازی رو تجربه کنم. همه‌چیز در این بازی شگفت‌انگیزه. در نگاه اول نورپردازی و صداگذاری بسیار خوبش من رو مجذوب کرد. اول بازی کمی گیج شدم چون تا به حال تجربه چنین بازی رو نداشتم اما به مرور فهمیدم که همه‌چیز این بازی مربوط به همکاری و کار گروهی برای نگه‌داری از یک کشتی و حرکت‌دادن اون به یک مسیر توافق‌شده هستش تا در یک جزیره لنگر بندازی و به دنبال گنج بری و البته نمیری. چقدر ساده و در عین حال چقدر جذاب و مفرح.

پیشنهاد بازی: Fortnite و Destiny 2

پیشنهاد کتاب: سری هری پاتر

پیشنهاد آهنگ: آهنگ‌های Wolves Without Teeth، Little Talks و Dirty Paws از گروه Of Monsters and Men

احسان عباسی نسب - نویسنده و خبرنگار پردیس‌گیم

پروفایل من - وبلاگ من

باورکردنی نیست که هنوز ورود فصل پاییز رو درست و حسابی درک نکرده‌ایم و با این‌حال 22 تا 24 ساعت از اولین ماهش گذشته و من حالا در حال نوشتن تجربه‌ام از سومین هفته‌اش هستم!! البته حداقل برای من این‌طور نیست بخوام بگم که مثلا یه ماه کسل‌کننده و افتضاح رو پشت سر گذاشته باشم بلکه دقیقا برعکس، اونقدر تا حالا اتفاق خوب و بد داخلش افتاده که اصلا متوجه گذر زمان نشدم.

هفته قبلی هم خیلی پرحادثه گذشت، چند روز اول که به لطف تریلر عالی قسمت هشتم جنگ ستارگان، این فرصت به جامعه گیمرها داده شد که چند ساعتی بیشتر تو مبارزات نفس‌گیر و هیجان‌انگیز Battlefront 2 حضور داشته باشند و خب من هم این شانس رو از دست ندادم و تا تونستم کشتم و مُردم و لذت بردم! اگه اون مردتیکه اجنبی که نه تاریخ رو خونده و نه جغرافی و اجتماعی سرش میشه، گند بیشتری بالا نیاره، احتمالا تا روز عرضه بازی بتونم با همین مقدار پولی که کنار گذاشتم، یه نسخه از اون رو بخرم (بنابه دلایلی نامعلوم پیش‌خرید نمیکنم!)

اما این پایان کار نبود، اواسط هفته دو کتاب بامحتوا و خوندنی گیرم اومد که یکیش "Blood, Sweat, and Pixels" بود و دومیش "انسان 250 ساله" که از قضا هیچ ارتباطی باهم ندارند و فقط در مورد کتاب اولی باید بگم که اگر الان دارید حرف‌هام رو می‌خونید ازتون عاجزانه تقاضا میکنم اسم کتاب رو سرچ کنید و چند صفحه‌اش رو ورق بزنید تا درک کنید بازی‌سازی از Stardew Valley گرفته تا Uncharted 4، چه کار سخت و طاقت‌فرسایی هستش به طوری که پشت انتشار هر کدومش یه معجزه بزرگ پنهان شده. اون موقع است که شاید بعد از خوندن کتاب، خیلی برخوردتون با بازی‌ها و بازی‌ساز‌ها فرق کنه.

به لطف آخرهفته‌ خفنی که دوستان با رایگان کردن همزمان سه بازی Day of infamy, ghost recon: wildlands  و inversus  برام رقم زدن، باید مدام از این بازی به اون بازی سوییچ کنم تا به اندازه کافی تو این مدت محدود از تجربه‌شون بهره لازم رو برده باشم. از اون ور هم که The Evil within 2  و Shadow of war رو تازه نصب کردم و مدام دارن فریاد میزنن که برم سمت‌شون. بابا یکی به این ناشرها بگه بسه دیگه، به خدا خسته شدیم دیگه....

آها در پایان حرف‌ام به یه نکته مهم اشاره کنم: تا این دنیا دنیاس، به کوری چشم دشمنامون خلیج فارس تا به ابد فارس می‌مونه والسلام نامه تمام.

بازی پیشنهادی: Inversus

کتاب پیشنهادی: Blood, Sweat, And Pixels

آهنگ پبشنهادی: خلیج فارس از رضا یزدانی

سپهر آرمانی - نویسنده و خبرنگار پردیس‌گیم

پروفایل من - وبلاگ من 

قبل از هر چیزی باید بهتون پیشنهاد کنم اگر Rick and Morty رو دنبال نمی‌کنید هر چه زودتر برید سراغش! قبل از این هم بسیاری از دوستان در همین بخش پیشنهادش کردند ولی با این حال من وظیفه خودم میدونم که یک بار دیگه پیشنهادش بکنم بلکه اگر هنوز به سمتش نرفتید حتما هر چه زودتر شروع به دیدنش بکنید.

 جدا از اون، برجسته‌ترین و بهترین فیلمی که این هفته دیدم عنوان Downfall بود که محصول سال 2004 و کشور آلمان هست و باید بگم واقعا فوق‌العاده بود و به شدت پیشنهاد میشه.

تمرکز اصلی فیلم به نمایش گذاشتن آخرین روزهای زندگی آدولف هیتلر و تعدادی دیگه از سران حکومت نازی هست و بر خلاف همه‌ی عناوین دیگه‌ای که در رابطه با نازی‌ها ساخته شده اعم از فیلم، سریال، بازی یا کتاب، Downfall تلاش نمی‌کنه چهره‌ای وحشتناک و غیرمعقول رو از نازی‌ها نشون بده و مثل تمامی آثار دیگه، به عنوان هیولاهایی تمام‌ عیار و بی‌حس و منطق به نمایششون نمیگذاره. نازی‌های این فیلم، درست مانند هر انسان دیگه‌ای ترس، اندوه، خشم و شادی رو تجربه می‌کنند.

از لحاظ گیم هم این هفته و چند هفته گذشته رو مشغول به امتحان کردن محبوب ترین عناوین MMO بودم تا میزان ارزش و شدت اعتیادآور بودنشون رو بسنجم و متوجه بشم کدوم یک اونقدری ارزش داره که بخش قابل توجهی از زندگی آدم بهش نسبت داده بشه! از قلم نیفته که به شخصه بهترین عنوان در این سبک برای خودم و بر حساب سلیقه Elder Scrolls Online هست که به نظرم برای عشاق این سری انتخاب بسیار مناسبی هست، به این شرط که انتظار نداشته باشند با یک Skyrim آنلاین روبرو بشند و با تفاوت‌های دو سبک نقش‌آفرینی و  MMO آشنایی داشته باشند.

دوستان عزیز پردیسی اکنون نوبت شماست. خوشحال می‌شویم از تجربیات جالب خود در هفته‌ی گذشته برای ما و سایر دوستانتان بگویید ... 

منبع متن: pardisgame