بهترین بازی‌های MMORPG

بهترین عناوین MMORPG که در حال حاضر می‌توانید تجربه کنید

"به قلم سپهر آرمانی"

زندگی دیگری را شروع کنید

بسیاری از ما آرزوی گشت‌وگذار در جنگل‌های وسیع، غارهای مخوف، خرابه‌های باستانی اسرارآمیز و جاهایی را داریم که انجام‌شان در زندگی واقعی نیازمند هزینه، کمک و بسیاری چیزهای دیگر است که باعث شده شما هم‌اکنون به جای فرار از دست مردم بومی جنگل‌های آمازون هم‌اکنون در خانه‌‌تان نشسته و این مقاله را بخوانید. اما بسیاری از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیزی که در ذهن‌تان آرزوی‌شان را داشته‌اید را می‌توان تنها با روشن کردن کنسول یا کامپیوترتان، در همین خانه‌ امن و راحت انجام داد. این کاری است که بسیاری از بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند، منتقل کردن ما به جهان‌هایی متفاوت و شگفت‌انگیز. در این بین نوعی از بازی‌ها وجود دارند که تقریبا هیچ‌گاه دست از گسترده‌تر شدن برنداشته و می‌توانند شما را برای هزاران ساعت در دنیای اسرار آمیز خود غرق بکنند. بازی‌هایی که با عنوان Massively multiplayer online و به اختصار MMO شناخته می‌شوند و ما در این مقاله ما قصد داریم شما را با 15 عدد از بهترین‌های این سبک آشنا کنیم. از سیاره‌های ناشناخته و کشتی‌های عظیم فضایی تا سرزمین‌های باستانی و بناهای نفرین شده، همگی در این لیست حضور دارند. با پردیس‌گیم همراه باشید.

بهترین بازی‌های MMORPG

15- Osiris: New Dawn

پلتفرم‌: PC ، PS4 ،XOne

صادقانه بگویم، Osiris: New Dawn در حال حاضر در مرحله Early Access قرار دارد، تعداد اسلحه‌هایی که در بازی وجود دارند بسیار کم است، سیستم مبارزه و خیلی بخش‌های دیگر نیاز به بهبود دارند. اما ویژگی خوب Osiris: New Dawn این‌جاست که با وجود قرار داشتن در مرحله Early Access عنوانی بسیار لذت‌بخش و وسیع است. شما بر روی سیاره‌ای دور افتاده هستید، جایی که باید با استفاده از انواع مختلف سنگ‌ها و منابعی که به دست می‌آورید مکان زندگی خود را درست کرده و گسترش بدهید. منابع مختلفی در بازی وجود دارد که باید همواره مراقب آنان باشید و نیاز‌های بسیاری وجود دارد که باید در این سیاره ناشناخته به وسیله گشت‌وگذارو مبارزه به دست آورید. طوفان‌های شن و دیگر رخداد‌های زیست‌محیطی از جمله چالش‌هایی هستند که در دنیای بازی با آن روبرو خواهید شد و باید با استفاده از وسایل نقلیه‌ای که درست کرده‌اید آن‌ها را پشت سر بگذارید. جهان بازی بسیار زیبا و درگیرکننده است و دل کندن از آن کاری است سخت. مراحل ساخت  Osiris: New Dawn هنوز ادامه دارند و بدون شک زمانی که بازی تکمیل شود حتی از چیزی که اکنون هست نیز لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

بهترین بازی‌های MMORPG

14- The Secret World

پلتفرم‌: PC

The Secret World را می‌توان یکی از خاص‌ترین عناوین MMO دانست که تا به حال منتشر شده. برجسته‌ترین نقطه قوت بازی بدون شک داستان‌سرایی کم‌نظیر و عالی آن است. The Secret World در جهانی امروزی جریان دارد که البته مملو است از گروه‌ها و فرقه‌های اسرارآمیز، که هر کدام پیشینه‌ و داستانی بسیار عمیق دارند، موجودات افسانه‌ای که هر کدام دلیل دقیقی برای وجود دارند و بسیاری عناصر دیگر که باعث می‌َشوند این بازی به یک اثر فانتزی تاریک عالی تبدیل شود. The Secret World به جای این‌ که شما را همانند بسیاری از عناوین MMO به دنبال کشتار‌هایی غیرمنطقی و پیش‌پا‌افتاده بفرستد، در دل داستان‌هایی عمیق قرار داده که ذهن‌تان را کاملا درگیر می‌کند، داستان‌هایی چند شاخه که برای یافتن تمامی راز‌های آن سر از پا نخواهید شناخت. سیستم ارتقا شخصیت بازی نیز در نوع خود کم‌نظیر است. شما با به پایان رساندن هر مرحله (مراحل بازی قابل تکرار هستند) می‌توانید از تجربه‌ای که به دست آورده اید برای ارتقای هر کدام از ویژگی‌های شخصیت خود اقدام کنید. میزان‌ انتخاب‌های شما در این مورد تنوع خوبی دارد و محدودیتی نیز برای انتخاب‌ها وجود ندارد. کم‌تر عنوانی در سبک MMO می‌تواند شما را با داستان‌پردازی خود به فکر وا داشته و The Secret World این کار را به نحوی عالی انجام می‌دهد. برای افرادی که از مراحل داستانی احمقانه اکثر MMO ها خسته شده‌اند، The Secret World می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش باشد.

بهترین بازی‌های MMORPG

13- Skyforge

پلتفرم‌: PC ،PS4

از جمله نقاط قوت Skyforge دنیای زیبای آن، شروع خوب بازی و البته مهم‌ترین ویژگی آن یعنی سیستم انتخاب و ساخت کلاس بی‌نظیر آن است. در حالی که در دیگر عناوین MMO شما مجبور هستید برای تجربه کلاس‌ها و شیوه‌های گیم‌پلی متفاوت از چند شخصیت مختلف استفاده کنید یا چندین ساعت را به باز طراحی کردن قابلیت‌های شخصیت فعلی خود اختصاص بدهید، در Skyforge این امکان وجود دارد که کلاس مورد استفاده شخصیت خود را در هر لحظه‌ای عوض کنید. این ویژگی باعث شده مبارزات و رقابت‌های موجود در دنیای زیبای Skyforge بسیار لذت‌بخش واقع شوند. جدا از گیم‌پلی، جهان و ایده داستانی کلی بازی بسیار جذاب و جالب است، جهان Skyforge مخلوطی از فانتزی و علمی‌تخیلی است که در آن شما نقش جنگجویی فناناپذیر را ایفا می‌کنید، با گذر زمان و قدرتمند تر شدن، شما می‌توانید پرستنده‌هایی را برای خود پیدا کنید که شما را همچون خدایی پرستیده و ستایش می‌کنند و طبیعی است که هرچقدر به قدرت شما افزوده شود تعداد این افراد نیز بیشتر می‌شود. بخش‌های مختلف بازی شامل یک بخش داستانی تک‌نفره و چندین بخش چندنفره می‌شود که هر کدام جذابیت‌های ویژه خود را دارند. در حالی که مراحل داستانی بازی چندان چنگی به دل نمی‌زنند اما قدرت بازی در بخش چند نفره کاملا مشهود است، بخشی که شما در آن باید در مبارزات وسیع تیمی و البته تا حدودی دشوار، راه خود را به سوی موفقیت باز کنید و در پایان پاداش‌هایی افسانه‌ای دریافت کنید. شروع بازی نیز بر خلاف بسیاری از MMO ها به خوبی طراحی شده و با روندی آسان شما را کاملا جذب بازی می‌کند.

بهترین بازی‌های MMORPG

12- Runescape

پلتفرم‌: PC

دلایل بسیاری وجود دارد که این عنوان از سال 2001 تا کنون هنوز یکی از پرطرفدارترین عناوین MMO در جهان حساب می‌شود! Runescape قدیمی‌ترین بازی موجود در این لیست است و با این‌که از لحاظ ظاهری همانند یک شوخی برای دیگر بازی‌های موجود در لیست حساب می‌شود، اما وجود 250 میلیون اکانت در این بازی و انتشار آپدیت‌‌های متوالی برای آن تا به امروز، نشان می‌دهد که باید حداقل برای چند ساعت هم که شده ظاهر قدیمی بازی را در نظر نگرفته و از جهان و جذابیت‌های بسیار آن لذت ببرید! یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Runescape آزادی عملی است که این بازی به بازیکنان می‌دهد. به جای هزاران مرحله فرعی‌ پیش‌پاافتاده که در بازی‌های دیگر وجود دارند و یا مراحل داستانی کاملا خطی، Runescape بازیکنان را آزاد می‌گذارد که سرنوشت‌شان را به سلیقه خود رقم بزنند. هر چند نباید آزادی عمل موجود در یک عنوان نقش‌آفرینی را از Runesape انتظار داشت اما زمانی که به دیگر MMO های موجود در بازار نگاه کنید این بازی مانند الماسی می‌درخشد. سیستم ارتقای قدرت بازی شباهت بسیاری به سری نقش‌آفرینی The Elder Scrolls دارد، بدین صورت که هر ویژگی‌‌ را بیشتر مورد استفاده قرار دهید قدرت بیشتری در آن پیدا خواهید کرد. 

بهترین بازی‌های MMORPG

11- Black Desert Online

پلتفرم‌: PC، XOne

یک بازی کره‌ای که تعداد زیادی از عشاق سبک MMO انتظار آن را می‌کشیدند و به همین ترتیب توانست در کشور‌هایی همچون ایالات متحده طرفداران بسیاری به دست آورد. هر چند Black Desert نتوانست به آن شاهکاری که قولش را داده بود تبدیل شود و در ابتدا نیز مشکلات بسیاری از جمله عدم وجود توازن در بین کلاس‌ها و طراحی داستانی ضعیف را به دوش می‌کشید. اما به ندرت توانست برخی از این مشکلات را برطرف کرده و به محبوبیت خود بیفزاید. سیستم مبارزه خوب شاید مهم‌ترین ویژگی این عنوان حساب بشود اما در کنار آن، BDO به بازیکنان ویژگی‌های جذاب دیگری همچون قابلیت خرید سازه‌هایی را می‌دهد که بازیکنان می‌توانند به سلیقه خود آن را به مکانی برای زندگی یا کارگاهی برای ساخت‌وساز وسایل مختلف تبدیل کنند. بازیکنان حتی می‌توانند کنترل برخی شهرهای موجود در بازی را به دست بگیرند. BBO با الهام گرفتن از دیگر عناوین هم‌سبک خود به مرور زمان به عنوانی بهتر تبدیل شده و این روند پیشرفت همچنان ادامه دارد. همچنین شرکت Microsoft نیز در کنفرانس E3 خود اعلام کرد که این بازی به عنوان یک انحصاری کنسولی به‌ زودی به کنسول Xbox One خواهد آمد تا افراد بیشتری بتوانند از آن لذت ببرند. 

بهترین بازی‌های MMORPG

10- Lord of The Rings Online

پلتفرم‌: PC

به عنوان پدربزرگ جهان‌های فانتزی و شاید بهترین آن‌ها، سرزمین میانه می‌تواند مکانی فوق‌العاده برای یک بازی وسیع باشد. گشت و گذار در دنیایی زیبا، سیستم مبارزه متوازن و خوب و دنبال کردن مراحل داستانی‌ای که از شاهکار بزرگ "جی.آر.آر تالکین"  برگرفته شده‌اند همگی دست به دست یکدیگر می‌دهند تا Lord of The Rings Online به یکی از جذاب‌ترین MMO های حال حاضر تبدیل بشود. الف‌ها، انسان‌ها، دورف‌ها و هابیت‌ها نژادهایی هستند که می‌توانید در این بازی به عنوان شخصیت خود انتخاب‌ کنید. فرقی ندارد که به عنوان یک جنجگوی غول‌پیکر جهان بازی را بگردید با به عنوان یک شکارچی سریع، گشتن در سرزمین میانه همیشه با لذت بسیاری همراه است. حقیقت این است که داستان‌پردازی بازی در حد متوسط قرار دارد و همین را هم بیشتر مدیون ذهن خلاق تالکین است تا خود سازندگان، اما داستان‌سرایی نه چندان مناسب از جمله مشکلات اصلی بسیاری از عناوین MMO محسوب می‌شوند که بسیاری از گیمرها با آن‌ کنار آمده‌اند. همچنین بازی یک بخش مبارزه منحصر‌به‌فرد دارد که بازیکنان را در فرم موجوداتی متفاوت در مقابل هم قرار می‌دهد. به گونه‌ای که یکی از بازیکنان باید در پوستین یک اورک، وارگ یا دیگر خدمت‌گزاران سائورون قرار بگیرد. LOTRO بازیکنان بسیار زیادی دارد که البته توقع زیادی هم از سازندگان بازی دارند، به هر حال نباید فراموش کرد که بازی ساختن در ماندگارترین جهان فانتزی تاریخ سختی‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. اما باید توانایی‌های سازندگان را تحسین کرد که تا به امروز توانسته‌اند هم بازیکنان قدیمی را راضی نگه داشته و هم دیگر افراد را به سمت بازی خود جذب کنند.یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این بازی نیز رایگان بودن آن است.

MMORPG7

9- Rift

پلتفرم‌ها: PC

Rift یکی دیگر از عناوینی است که تعدادی از بهترین ویژگی‌های یک سبک را گرفته و یک بازی بسیار جذاب و لذت‌بخش را با استفاده از آنان تحویل می‌دهند. ویژگی‌های قابل ستایش بسیاری در این بازی وجود دارند که در این‌جا به مهم‌ترین‌شان می‌پردازیم. برای مثال رویداد‌های بازی، که اکثرشان خلاصه می‌شوند به موجودات قدرتمندی که امنیت سرزمین بازی را به خطر انداخته‌اند و بازیکنان باید به کمک یکدیگر و با همکاری‌های دقیق تیمی آن‌ها را از پا در بیاورند. سیستم ارتقا قدرت درختی بازی نیز بسیار خوب طراحی شده است. هر بازیکن سه درخت قدرت دارد که کاملا با یک‌دیگر متفاوت هستند و بازیکنان می‌توانند بنابر خواسته خودشان انتخاب کنند که ویژگی‌های کدام درخت را ارتقا بدهند. جهان Rift به بسیاری از اعمال شما همچون مرگ شخصیت‌ها و حتی برخی شخصیت‌هایی کلیدی واکنش نشان می‌دهد و باعث می‌شود جهان بازی واقعی‌تر به نظر برسد. همه عناصر موجود در Rift به خوبی کار شده و آن‌ را به یکی از لذت‌بخش ترین MMOهای حال حاضر تبدیل می‌کنند. یک خبر خوب دیگر! این بازی را می‌توان به صورت رایگان نیز تجربه کرد.

MMORPG7

8- Star Trek Online

پلتفرم‌: PS4، XOne، PC

اگر از طرفداران سریال یا فیلم‌های Star Trek هستید، به احتمال زیاد عاشق Star Trek Online خواهید شد. Star Trek علاوه بر جهان بسیار جذاب و متفاوتی که در مقابل بازیکنان قرار می‌دهد آن‌ها را با گیم‌پلی لذت‌بخش خود جادو کرده و برای ساعت‌ها در بازی نگاه خواهد داشت. بخش اعظم گیم‌پلی بازی شامل دو بخش تیراندازی سوم‌شخص و شبیه ساز کنترل سفینه‌‌های فضایی می‌شود که هر دو به خوبی در بازی پیاده‌سازی شده‌ و تازه‌واردان را کاملا مجذوب بازی می‌کنند. طرفداران این مجموعه در طی تجربه Star Trek Online با شخصیت‌ها و مکان‌های آشنای بسیاری روبرو می شوند و این روبرویی‌ها، دقیقا به همان‌ اندازه‌ای که فکر می‌کنید لذت‌بخش است. مبارزه با Borg Cubeها، قدم زدن بر روی Deep Space Nine و بسیاری کار‌های دیگر که طرفداران آرزوی آن را داشته‌اند در این بازی جمع‌آوری و به خوبی ارائه شده‌اند. بسته الحاقی جدید بازی نیز که قرار است در دی ماه منتشر شود با خود یک محتوای داستانی جدید، تعدادی مینی‌گیم جدید و سرزمینی تازه را خواهد آورد که بازیکنان را برای آن هیجان‌زده کرده است.

MMORPG8

7- EVE Online

پلتفرم‌: PC

در بین تمامی MMOهای ساخته شده تا به امروز، زمانی که نوبت به مبارزات فضایی هیجان‌انگیز و دقیق در ابعادی وسیع می‌رسد، هیچ عنوانی نمی‌تواند با EVE Online رقابت کند. اما این تنها دلیلی نیست که میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان بخش قابل‌توجهی از زندگی‌شان را به این عنوان جذاب اختصاص داده‌اند. EVE Online تعدادی از عناصر حیاتی سبک خود را در نظر گرفته و نه تنها آن‌ها را به نحوی عالی ارائه داده است، بلکه طی هر آپدیت و محتوای جدید مدام در آ‌ن‌ها بهتر نیز می‌شود. شاید مهم‌ترین نکته درموفقیت این بازی ارتباط بسیار محکمی است که بین سازندگان و طرفداران آن وجود دارد. سازندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا این بازی را دقیقا به همان سمتی ببرند که طرفداران آن خواستارش هستند و شکی نیست که این موضوع باعث شده است بازیکنان این عنوان برای سال‌هایی بسیار به تجربه آن مشغول باشند. EVE Online بازیکنان حرفه‌ای زیادی را در خود جای داده است که هر کدام به شدت به مقام و دست‌آوردهای خود در بازی اهمیت می‌دهند، همین ویژگی باعث شده است جهان این عنوان به شدت جدی و در عین حال اعتیادآور باشد. نکته بد این مسئله شاید در این‌جا باشد که در بین میلیون‌ها بازیکن باسابقه‌ای که در EVE حضور دارند، شروع کار برای تازه‌ وارد ها می‌تواند به شدت دشوار و خسته‌کننده باشد. باید اعتراف کرد که شروع این بازی می‌تواند شما را برای ساعت‌ها گیج نگه دارد، اما پس از آشنایی کامل با مکانیک‌های بازی، دل کندن از آن کاری بسیار سخت خواهد بود.

MMORPG9

6- Final Fantasy 14: A Realm Reborn

پلتفرم‌: PC، PS4، PS3

در زمان انتشار، FF14 یک فاجعه تمام عیار بود. مکانیک‌های گیم‌پلی به حدی دشوار و غیرمنطقی بودند که شما را پس از تنها چند دقیقه دل‌زده می‌کردند و همچنین یک سیستم Fatigue در بازی وجود داشت که باعث می‌شد شما عملا نتوانید هر بار بیشتر از حدود یک ساعت به تجربه بازی بپردازید. حتی اگر از این مشکلات بتوان گذشت، تعداد باگ‌ها و مشکلات فنی موجود در بازی تا حدی زیاد بود که تجربه بازی را تقریبا غیرممکن می‌کرد. اما Square Enix توان مشاهده شکست خوردن یکی از پرهزینه ترین عناوین خود را نداشت و به همین دلیل، تیم سازندگان اصلی بازی را با تیمی جدید جایگزین کرد، تیمی که مشغول به بازسازی این عنوان از ابتدا تا انتها شد، نتیجه آن یعنی نسخه 2.0 بازی که تحت نام A Realm Reborn منتشر گشت، یکی از بهترین بازی‌های MMORPG بود که تابه‌حال وجود داشته است. با جهانی زیبا و وسیع، مراحل داستانی جذاب و به یاد‌ماندنی و سیستم ارتقای قدرت و گیم‌پلی عالی که به دل تمامی طرفداران این سری خواهد نشست. اگر از طرفداران سری Final Fantasy هستید و انتظار تا زمان انتشار نسخه بعد این مجموعه برای‌تان دشوار است، هر چه زودتر تجربه FF14: A Realm Reborn را آغاز کرده و از صدها ماجراجویی موجود در جهان آن لذت ببرید.

MMORPG10

5- Star Wars: The Old Republic

پلتفرم‌: PC

وقتی عنوانی به دستان Bioware ساخته شود، می‌توان مطمئن بود که حداقل از لحاظ داستان‌پردازی با عنوانی بسیار قوی روبرو خواهیم بود، چیزی که برای Star Wars: The Old Republic کاملا صدق می‌کند. داستان‌سرایی در این MMORPG محبوب عالی و کم نظیر است، میان‌پرده‌های فوق‌العاده، شخصیت‌های جذاب و به‌ یاد ماندنی و روایت عالی بازی همگی دست‌ به دست یکدیگر داده‌اند که بازیکنان را تا لحظه پایان مراحل داستانی مجذوب خود نگه دارد. در بازی 8 کلاس مختلف از هر دو گروه امپراطوری و جمهوری برای انتخاب وجود دارد، هر کدام با ویژگی‌های متفاوت خود. شما می‌توانید به عنوان یک مامور امپراطوری مشغول به مبارزه با تروریست‌ها شوید یا به عنوان یک شوالیه به شکار Sith ها بروید و این تنها بخش کوچکی از کلاس‌ها و امکاناتی است که می‌توانید در این عنوان فوق‌العاده تجربه کنید. درباره دیگر عناصر بازی تنها باید گفت که Star Wars: The Old Republic  هیچ کاستی‌ای از بهترین‌های سبک MMO نداشته و از هر نظر شما را راضی نگه خواهد داشت. بسته‌های الحاقی و آپدیت‌های فراوانی برای این عنوان منتشر شده‌اند که از بین‌شان تجربه Knights of the Fallen به شدت واجب است. اگر از طرفداران سری Star Wars هستید و هنوز این عنوان را تجربه کرده‌اید، لطفا مقاله را همین‌جا رها کرده و بازی را نصب کنید. نگران نباشید، بازی رایگان است. پس واقعا همین الان مراحل نصب آن را شروع کنید!

بهترین بازی‌های MMORPG

4- Neverwinter

پلتفرم‌: PC، PS4، XOne

با توجه به این‌که جهان این عنوان یکی از پرطرفدارترین جهان‌های فانتزی در بین گیمرهاست و از هر لحاظ عمق کافی برای غرق کردن شما در خودش را دارد، باید بگویم که احتمال اعتیاد به این بازی بسیار بالاست. Neverwinter مخلوطی از گیم‌پلی عالی و جذاب، مراحل داستانی درگیر کننده و جهانی زیباست که می‌توانید به لطف رایگان بودن آن همین حالا ماجراجویی‌تان را در سرزمین‌های افسانه‌ای‌اش آغاز کنید. بسته‌های الحاقی بسیاری تا کنون برای Neverwinter منتشر شده‌اند که علاوه بر اضافه کردن نژاد و کلاس‌های جدید، بازیکنان را با خود به سرزمین‌های فوق‌العاده‌ی تازه‌ای می‌برند که هر کدام داستان‌های بسیاری برای گفتن دارند. سرزمین‌هایی از جمله Icewind Dale، جایی که بربرها و طبیعت غیردوستانه آن کم‌ترین نگرانی‌های شما هستند. شما می‌توانید صد ها ساعت در Neverwinter به ماجراجویی بپردازید و اگر با کمبود محتوا مواجه شدید نیز هیچ نگرانی‌ای نداشته باشید، چرا که صدها محتوای اضافه توسط طرفداران برای این عنوان ساخته شده که هر چند برخی از آن‌ها چیزی جز فاجعه نیستند، اما می‌توان بین‌شان الماس‌هایی بسیار دوست‌داشتنی و ناب پیدا کرد. 

بهترین بازی‌های MMORPG

3- The Elder Scrolls: Online

پلتفرم‌: PC، XOne، PS4

از رشته‌کوه‌های اسکایریم تا بیابان‌های هَمِرفل، از جنگل‌های انبوه جزایر سامرست تا باتلاق‌های آرگونیا، ESO جهانی وسیع، زیبا و غنی را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید برای صدها ساعت در آن به ماجراجویی بپردازید. فرقی ندارد بخواهید یک جادوگر نحیف و مرموز باشید یا یک شمشیرزن جسور، یک قاتل سریع و کوچک اندام یا تبرداری غول‌پیکر، تمامی کلاس‌های موجود در ESO به بهترین نحو طراحی شده و توازن پایداری بین آن‌ها برقرار است. هر نژاد ویژگی‌های خاص خود را داشته و تفاوت‌های بسیاری که بین آنان وجود دارد باعث می‌شود بخواهید تمامی آن‌ها را امتحان کنید. گاهی ممکن است ساعت‌ها مشغول جنگیدن با دیگر بازیکنان در سرزمین‌های مرکزی شوید و گاهی یک مرحله داستانی تا حدی جذابیت دارد که تا به اتمام رساندن آن نمی‌توانید دست از بازی کردن بکشید. نکته خوب دیگر این‌جاست که ESO تا کنون حتی به اواسط راه خود نیز نرسیده و بسیاری محتوا و ویژگی‌های جدید هستند که در آینده به بازی اضافه خواهند شد. مبارزات بین اتحاد‌ها که کاملا بین بازیکنان اتفاق می‌افتد به شدت جذاب و دقیق طراحی شده‌اند، همکاری و هماهنگی گروهی برای پیروزی در یک مبارزه به شدت لازم است و هر کلاس مانند مکملی برای دیگر کلاس‌هاست.  در این بین داستان‌سرایی بازی در برخی مراحل آن بسیار خوب کار شده و قابل ستایش است. هر چند اکثر مراحل بازی حالت خطی دارند. ESO از هر نظر یکی از بهترین‌ عناوین MMO است که هم‌اکنون می‌توانید بخش قابل توجهی از زندگی خود را به آن اختصاص بدهید.

بهترین بازی‌های MMORPG

2- Guild Wars 2

پلتفرم‌: PC

Gulid Wars 2 نسبت به عناوین هم‌سبک خود بسیار متفاوت است و این تفاوت، آن‌ را به عنوانی بسیار لذت‌بخش تبدیل کرده. GW2 به طرز عجیبی بسیاری از مشکلات موجود در عناوین MMO را برطرف کرده و گونه‌ای کاملا جدید از گیم‌پلی را تحویل مخاطبین خود می‌دهد. پررنگ‌ترین بخش در GW2 را می‌توان رویداد‌های آن دانست، رویدادهایی که بازیکنان باید با همکاری یک‌دیگر با آن‌ها روبرو شوند. این موضوع باعث می‌شود رابطه بین بازیکنان افزایش یابد. این را هم باید گفت که نحوه به پایان رساندن چالش‌های هر رویداد تاثیری جزیی بر روی جهان بازی دارد. GW2 بسیاری از کمبود‌هایی که دیگر MMO ها سالیان سال بی‌اهمیت محسوب‌شان کرده‌اند را برطرف کرده و عنوانی جذاب، عمیق و اعتیادآور را ارائه می‌دهد. محتوای زیادی تا‌به‌حال برای بازی معرفی شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که برای انجام برخی کار‌ها یا دسترسی به بسته‌های الحاقی نیاز به پرداخت پول دارید، اما بازی اصلی به صورت رایگان قابل تهیه است. جهانی زیبا و جذاب و گیم‌پلی بی‌نظیری که در هیچ عنوان دیگری نمی‌توان مانندش را دید در کنار بسیاری ویژگی‌ مثبت دیگر باعث شده تا Guild Wars 2 به یکی از بهترین گزینه‌ها برای عشاق MMO تبدیل شود. تجربه Guild Wars 2 برای تمامی طرفداران سبک MMO ضروری است و برای افرادی هم که قصد ورود به دنیای این بازی‌های وسیع و جذاب را دارند، یکی از بهترین انتخاب هاست. 

بهترین بازی‌های MMORPG

1- World of Warcraft

پلتفرم‌: PC

تقریبا نیمی از عناوینی که در این لیست نام برده شدند، با این هدف ساخته شده بودند که بتوانند تاج پادشاهی سبک MMO را از یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی بگیرند، نکته بسیار جالب این جاست که هیچ‌ کدام موفق به این کار نشده‌اند. به راستی Blizzard چگونه توانسته این عنوان را از سال 2004 تا کنون و با وجود ده‌ها رقیب قدرتمند و بزرگ بر روی تخت پادشاهی نگه دارد؟ جواب این‌جاست: دنیایی از خلاقیت که با یک گیم‌پلی تمام‌نشدنی و بی‌نظیر ترکیب شده. مکانیک‌هایی که WOW بر اساس‌شان ساخته شده تا به امروز اصلی ترین منبع الهام بسیاری از عناوین MMO است. جدا از این، WOW را می‌توان به طور کلی وسیع‌ترین عنوان در سبک خود دانست و تنها کافی است که کمی از تعداد میلیون‌ها بازیکن آن در سراسر جهان کاسته شود تا Blizzard محتوایی جدید برای آن منتشر کند، چند روز بعد تمامی بازیکنان به سرجای‌شان بازگشته‌اند. این اتفاق بار آخر با بسته‌ الحاقی Legion افتاد که با اضافه کردن مناطق وسیع، مراحل داستانی فوق‌العاده و مراحل روزانه درگیرکننده بازیکنان را بیش از پیش درگیر این عنوان کرد. از لحاظ داستانی، جهان WOW به شدت غنی است و مراحل داستانی آن بسیار جذاب هستند. وسعت آن تا حدودی است که باید یک یا چندین مقاله درباره‌اش نوشت و آن‌قدر کارهای متفاوت برای انجام دادن در بازی وجود دارد که امکان ندارد بتوانید همه‌شان را با هم پیش ببرید. اگر از طرفداران سبک MMO هستید که به احتمال زیاد به لطف همین عنوان به این سبک علاقه‌مند شده‌اید و اگر می‌خواهید اولین قدم‌هارا در دنیای این عناوین بزرگ و دوست‌داشتنی بردارید، هیچ انتخابی بهتر از WOW وجود ندارد.

حال نوبت شماست، به نظر شما بهترین عناوین MMO که هم‌اکنون می‌توان به تجربه‌شان پرداخت کدام عناوین هستند؟ آیا عنوان دیگری وجود دارد که فکر می‌کنید باید در این لیست حضور می‌داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame