پای بازی Gran Turismo Sport به ادارات پلیس نیز باز شده است و اخیرا افسران پلیس انگلیسی برای ارتقای مهارت‌های خود در رانندگی این بازی را تجربه کرده‌اند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Mirror، اخیرا اداره پلیس Lincolnshire (یکی از مناطق انگلستان) با همکاری Sony دوره‌های آموزشی رانندگی را برگزار کرده است که طی آن افسران پلیس با تجربه‌ی چالش‌های رانندگی Gran Turismo Sport مهارت‌های رانندگی خود را ارتقا داده‌اند.

نکته بسیار جالب تاثیرگذاری Gran Turismo Sport بر مهارت‌های رانندگی افسران پلیس است. مثلا یکی از آن‌ها در دور اول مسابقه عملکرد خوبی نداشت اما دور دوم را 5.7 ثانیه زودتر به پایان رساند. سپس همین مامور پلیس در واقعیت، فاصله‌ی بین دو نقطه‌ی شهری را 14 ثانیه زودتر ار رکورد خودش طی کرد.

"شاون وست" از فرماندهان اداره پلیس Lincolnshire می‌گوید: "این رویه قطعا جانشین روش‌های سنتی افزایش مهارت رانندگی نمی‌شود اما ما به دنبال آن هستیم تا در کنار روش‌های سنتی به سراغ روش‌های مدرن نیز برویم. اگر Gran Turismo Sport می‌تواند به پرورش و رشد رانندگان در سطح مسابقات جهانی کمک کند پس برای پیشرفت افسران ما نیز مفید خواهد بود"

لازم بذکر است که سازندگان بازی  Gran Turismo Sport بشدت تلاش کرده‌اند که رویکردی آموزشی و حرفه‌ای را به مخاطبان خود ارائه دهند، به طوری که یکی از قهرمانان مشهور فرمول یک جهان یعنی "لوئیز همیلتون" به عنوان مربی در این بازی شما را اموزش می‌دهد. عنوان Gran Turismo Sport هم‌اکنون بر روی PS4 در دسترس است.

منبع متن: pardisgame