شب گذشته ساعاتی پرحاشیه برای شرکت Electronic Arts رقم خورد، زیرا آن‌ها با انتشار اطلاعیه‌ای جنجالی اعلام کردند که استودیوی Visceral Games تعطیل شده است. استودیو Visceral Games یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین استودیوهای شرکت EA محسوب می‌شود که در سال 1998 تاسیس شد و آن‌ها طی این سال‌ها بیش از 20 بازی را روانه بازار کردند. طی دهه‌ی قبل نیز بواسطه خلق بازی Dead Space این استودیو به شهرت فراوانی دست یافت. Visceral Games قرار بود که یک بازی داستانی بر مبنای جهان Starwars را به رهبری کارگردان سابق سری Uncharted یعنی خانم "امی هنیگ" خلق کند اما با تعطیلی این استودیو، پروژه Star wars نیز به یک استودیوی دیگر سپرده شده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، آقای "پاتریک سودرلند" مدیر اجرایی استودیوهای شرکت EA در رابطه با تعطیلی Visceral گفت:

"استودیوی ما در حال ساخت یک پروژه‌‌ی اکشن و ماجراجویی بر مبنای جهان Star Wars بود. در حالت فعلی این بازی یک عنوان ماجراجویی بر مبنای روایت خطی محسوب می‌شد و طی مسیر توسعه‌ی بازی ما ایده‌های مختلفی را از طریق گیمرها تست کردیم و بازخوردهای آن‌ها از اینکه بازی باید چطور باشد را دریافت کردیم. این کاملا واضح بود که ما برای ارائه‌ی تجربه‌ای که بتواند مدت زمان زیادی گیمرها را درگیر خودش کند نیاز داشتیم تا محور طراحی بازی را اصلاح کنیم."

خوشبختانه بازی Star wars کنسل نشده است و شرکت EA وظیفه‌ی ساخت آنرا به یکی دیگر از استودیوهای خودش یعنی EA Vancouver سپرده است. سودرلند در مورد مسیر جدیدِ بازی گفت:

"این تغییر باعث می‌شود تا جلوه‌های بصری خیره‌کننده و اصالت جهانِ Star wars حفظ شده و تمرکزی ویژه برای روایت داستانی غنی داشته باشیم. نکته‌ی حائز اهمیت این است که این تغییر موجب خواهد شد تا بتوانیم تجربه‌ای گسترده‌تر که زمینه‌ساز جذب طیف وسیع‌تری از بازیکنان می‌شود را ارائه دهیم. همچنین از طریق پتانسیل موتور گرافیکی Frostbite و بازطراحی عناصر مرکزی و پایه‌ای بازی، ما قادر خواهیم بود تا ماجراجویی بزرگ‌تر و عمیق‌تری را ارائه دهیم"


خوشبختانه سودرلند تایید کرده است که بسته شدن استودیوی Visceral منجر به برکناری تمامی اعضای استودیو نشده است و بسیاری از آن‌ها هم‌اکنون به سایر تیم‌ها و استودیوهای جهانی شرکت EA منتقل شده‌اند تا در سمت‌های جدیدی به فعالیت بپردازند. آقای سودرلند همچنین اعلام کرد که با توجه به این تغییرات، بازی دیگر طبق برنامه‌ی قبلی یعنی در سال مالی 2019 (بین اپریل 2018 تا مارچ 2019) منتشر نمی‌شود و آن‌ها تاریخ انتشار جدیدی را برای بازی در نظر گرفته‌اند که در آینده اعلام خواهد شد.

خانم امی هنیگ دیگر در این پروژه دخالتی ندارد

به نظر می‌رسد که مسیر پروژه‌ی Star wars به طور کامل تغییر خواهد کرد زیرا خانم "امی هنیگ‌" که همگان او را به واسطه‌ی کارگردانی سری بازی Uncharted می‌شناسند، دیگر در پروژه‌ی Star wars دخالتی نخواهد داشت. البته به نظر می‌رسد که امی هنیگ از EA جدا نشده است و سایت Gamespot به نقل از سخنگوی EA گفته است که آن‌ها در حال مذاکره با هنیگ برای آینده هستند.

در انتها دیدگاه شما در مورد این خبر چیست؟ از نظر شما با توجه به این تغییرات و کلیدواژه‌ای که در صحبت‌های آقای سودرلند وجود داشت، (برای ارائه‌ی تجربه‌ای که بتواند مدت زمان زیادی گیمرها را درگیر خودش کند) می‌توان این احتمال را داد که سبک و نحوه‌ی ارائه‌ی بازی Star wars تغییر کند و به جای حالتی خطی بصورت وسیع‌تر و احتمالا بر مبنا عناصر آنلاین ارائه شود؟

منبع متن: pardisgame