فروش بازی Dead Space 2 حدود 4 میلیون نسخه بوده است اما این برای EA کافی نبود

همانطور که در پردیس‌گیم به اطلاع شما رساندیم، ساعاتی قبل شرکت EA در تصمیمی پرحاشیه استودیوی Visceral را تعطیل کرد. این استودیو طی نسل قبل سه‌گانه‌ی موفق Dead Space را خلق کرده بود. با اینکه Dead Space موفق به جذب طرفداران زیادی شد اما شرکت EA طی این نسل دیگر این سری بازی را ادامه نداد و اکنون براساس اطلاعاتی که یکی از طراحان سابق Star Wars و Battlefield Hardline به اشتراک گذاشته است، می‌توان دلیل این سیاست را درک کرد.

"زک ویلسن" از طراحان سابق Visceral Games با ارسال‌ توئیت‌هایی اعلام کرد که بازی Dead Space 2 حدود 4 میلیون نسخه فروخت اما این فروش برای راضی نگه داشتن EA کافی نبود. البته ویلسون به این نکته اشاره نکرده است که آیا این 4 میلیون نسخه منجر به سودآوری بازی شده یا خیر اما تایید کرده است که انتظار EA فروشی فراتر از این بوده است.

زک ویلسون در این رابطه گفت:

"بودجه‌ای بسیار بالا و 60 میلیون دلاری صرف ساخت Dead Space شده بود اما بازی تنها 4 میلیون نسخه فروخت و این کافی نبود و انتظارات را برآورده نکرد. این در حالی است که نسخه‌ی اول حدود 37 میلیون دلار بودجه داشت"

پس از نسخه‌ی دوم شرکت EA تصمیم گرفت تا برای ساخت سومین نسخه از Dead Space نیز سرمایه‌گذاری کند اما به نظر می‌سد که این بازی نیز موفقیت تجاری خاصی برای EA نداشته و حتی از لحاظ کیفی ضعیف‌ترین نسخه‌ی این سری بازی بود. اکنون می‌توان فهمید که چرا شرکت EA این فرانچایز را دیگر به خاک سپرده و شاهد نسخه‌ی جدیدی از آن نیستیم.

با اینکه بسیاری از ما نسبت به تغییر سیاست‌ شرکت‌های بزرگ و حرکت بازی‌ها به سمت آنلاین شدن شاکی هستیم، اما با مطالعه‌ی چنین اخبار و آماری کاملا می‌توان درک کرد که دلیل روی‌گرداندن شرکت‌های بازی‌سازی از عناوین داستانی 60 دلاری چیست و متاسفانه بسیار بعید به نظر می‌رسد که چنین روندی در آینده‌ی نزدیک تغییر کند.

دیدگاه شما پردیسی‌ها در این رابطه چیست؟

منبع متن: pardisgame