کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War، در پی تعطیل شدن استودیوی Visceral Games و تغییر مسیر عنوان در دست ساخت آن‌ها یعنی Star Wars (از یک بازی خطی به تجربه‌ای وسیع‌تر)؛ از ماهیت عناوین خطی پشتیبانی نمود. روز گذشته شرکت الکترونیک‌آرتز اعلام نمود که استودیوی Visceral Games تعطیل، و عنوان Star Wars در دست ساخت آن‌ها با تغییر توسعه‌دهندگان، […]

کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War از عناوین خطی دفاع می‌کند

کوری بارلوگ کارگردان عنوان God of War، در پی تعطیل شدن استودیوی Visceral Games و تغییر مسیر عنوان در دست ساخت آن‌ها یعنی Star Wars (از یک بازی خطی به تجربه‌ای وسیع‌تر)؛ از ماهیت عناوین خطی پشتیبانی نمود.

روز گذشته شرکت الکترونیک‌آرتز اعلام نمود که استودیوی Visceral Games تعطیل، و عنوان Star Wars در دست ساخت آن‌ها با تغییر توسعه‌دهندگان، از عنوانی اکشن-ماجراجویی خطی به “تجربه‌ای گسترده‌تر که موجب جذب مخاطبین بیشتر می‌شود” تبدیل خواهد شد. این خبر را می‌توانید از طریق این لینک در وب‌سایت گیمفا مشاهده کنید. صحبت‌های الکترونیک‌آرتز سبب ایجاد بحث‌های زیادی در انجمن‌های مختلف بازی‌های رایانه‌ای شده، و همچنین برخی از سازندگان نیز در این مورد اظهاراتی داشته‌اند. یکی از جالب‌ترین نظرات مربوط به کارگردان عنوان God of War، آقای کوری بارلوگ بود. کسی که در توئیتر ابراز تاسف نمود، و اعلام کرد که اینگونه بازی‌ها همچنان می‌توانند طرفداران بسیاری را جذب خود کنند.

من عاشق عناوین تک‌نفره خطی هستم. برای من ناراحت کننده است که کلمه “خطی”، چیز بدی تلقی می‌شود. بازی‌هایی با داستان خطی همچنان طرفداران خود را دارند.

— Cory Barlog (@corybarlog) October 18, 2017

جالب است که آقای کوری بارلوگ در گذشته عنوان God of War در دست ساخت خود را بمانند یک اتوبوس گردشگری تشبیه کرده‌اند، که بازیکنان می‌توانند هرکجا که بخواهند از آن پیاده شوند و کمی کاوش کنند، و سپس سوار اتوبوس شوند و از سفر خود لذت ببرند. بحث بر سرعناوین خطی نیز مدتی است که بر سر زبان‌ها افتاده. حتی در سال ۲۰۰۹ و زمان عرضه Final Fantasy XIII نیز، این ‌بحث‌ها وجود داشته‌اند.

در نهایت باید گفت که بطور حتم یکی از جنبه‌های لذت‌بخش بازی‌های رایانه‌ای بحث تنوع آن‌هاست، و همچنان موقعیت‌های بی‌شماری برای عناوین خطی، جهان‌باز و راه‌ حل‌های پیش‌رو وجود دارد.

منبع متن: gamefa