سونی بازی‌های خود را برروی PC و کنسول‌های نینتندو منتشر می‌کند

شرکت سونی خبر از ایجاد نوع جدیدی از محصولات خود را داده است که تحت عنوان Unties منتشر خواهد شد و برروی عرضه و انتشار بازی‌های Playstation برروی کنسول‌های نینتندو و PC تمرکز دارد. ناشر مربوط برروی بازی‌هایی با مقیاس کوچک‌تر که برای کنسول‌های مختلف طراحی شده‌اند، تمرکز دارد و این عناوین توسط بخش Sony Music Entertainment مدیریت و عرضه می‌گردند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از VideoGamer اولین بازی این ناشر Tiny Metal خواهد بود که در سبک بازی‌های استراتژی نوبتی برروی PS4، PC و Switch در تاریخ 21 نوامبر (30 آبان) عرضه می‌شود. خبر تولید و ساخت این بازی در همایش Pax West در اوایل امسال اعلام گشته بود. عنوان بعدی این پروژه Deemo Reborn خواهد بود که هم اکنون در حال تولید برروی PS VR است. همپنین استودیو Unties از دو بازی اکشن Last Standard و Merkava Acalanche برای عرضه برروی پلتفرم‌های دیگر خبر داد اما تاریخ دقیقی برای انتشار این بازی‌ها اعلام نکرد.

این اولین باری است که شرکت سونی بازی‌های انحصاری خود را برروی پلتفرم‌های رقیب منتشر می‌کند اما این اتفاق قبلا هم رخ داده بود. سال‌ها قبل سونی در قالب استودیو Sony Imagesoft بازی‌هایی را برروی پلتفرم‌های دیگر منتشر کرده بود و تعدادی بازی را در سال 1994 برروی کنسول‌های نینتندو به بازار عرضه کرده بود. یا در آنسوی رقابت در سال 2003 شرکت مایکروسافت به شرکت THQ اجازه داد تا بازی Banjo-Kazooie: Grunty’s Revenge را برروی کنسول Game Boy Advance بخاطر فروش کم بازی منتشر کند. در چند سال اخیر مایکروسافت بازی Minecraft را برروی کنسول‌های Switch، Wii U و 3DS تحت نام مایکروسافت عرضه کرده است.

در آخر به نظر می‌رسد که این اقدام Sony به نوعی دادن فرصتی به بازی‌های مستقل و کوچک برای افزایش فروش است. دیدگاه شما در مورد این اقدام شرکت Sony چیست؟ و اینکه از نظر شما چرا Sony این دسته از بازی‌ها را بر روی Xbox One منتشر نمی‌کند؟

منبع متن: pardisgame