کارگردان Gran Turismo Sport در رابطه با فقدان بخش career mode: مردم همانند گذشته عاشق اتوموبیل‌ها نیستند

عنوان Gran Turismo اتوموبیل‌ها را در واقعی‌ترین حالت ممکن و با بیشترین جزئیات به نمایش می‌گذارد؛ چیزی که طرفدران از این سری انتظار دارند ولی متاسفانه این نسخه از بازی چیزی بسیار بزرگ را جای انداخته است؛ بخش رانندگی انفرادی و آفلاین (Career Mode)! به صورت سنتی بخش مرکزی و هسته اصلی سری دارای Gran Turismo Mode بود؛ جایی که بازیکنان می‌توانستند اتوموبیل‌های خود را شخصی‌سازی کرده، گاراژی مملو از انواع اتوموبیل‌ها داشته باشند و در یک بخش career به صورت کامل به بازی بپردازند. این حقیقت که چنین چیزی در Gran Turismo Sport وجود ندارد، ضربه بزرگی به بازی وارد کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech به تازگی در یکی از مراسم‌های عرضه Gran Turismo Sport در ایتالیا، خالق این سری یعنی آقای "کازونوری یامائوچی" (Kazunori Yamauchi) درباره فقدان بخش Gran Turismo Mode صحبت کرده است.

"وقتی که مردم در این مورد صحبت‌ می‌کنند که چیزی به نام Gran Turismo Mode وجود ندارد، چندان درست صحبت نمی‌کنند. اگر دقیق و موشکافانه نگاه کنیم، این بخش اکنون Mission Challenge نام دارد. این بخش تک‌نفره است، انواع گوناگونی مسابقه از کوتاه تا بلند با مقررات مختلف در آن وجود دارد و شما می‌توانید برای شرکت در آن مسابقات اتوموبیل‌های خود را تقویت کنید."

این توضیح چندان قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد چرا که Mission Challenge زیاد با Gran Turismo Mode برابر نیست و تفاوت زیادی میان این دو وجود دارد. از لحاظ فنی بعضی از کارهایی که انجام می‌دهید شبیه به هم هستند ولی هیچ ساختار یا زمینه‌ای وجود ندارد. در واقع تنها یک سری از مسابقات آموزشی عمدتا کوتاه در بازی وجود دارد. و این حسی نزدیک به Gran Turismo Mode ندارد و بیشتر شبیه یک بخش برای به چالش کشیدن بازیکنان است.

در ادامه "یامائوچی" بیشتر صحبت‌های بیشتری درباره بخش career mode کرد و شاید حتی یکی از دلایل اینکه چرا شاهد چنین چیزی در بازی نیستیم را بیان کرد:

"بیست سال پیش، زمانی که اولین نسخه Gran Turismo را عرضه کردیم، مردم می‌دانستند که برای مثال اگر فیلتر هوا عوض کنند، چه تغییری در اتوموبیل‌شان ایجاد خواهد شد. ولی کاربران جدید دیگر آن سطح از علم و آگاهی را ندارند چرا که به اتوموبیل‌ها علاقه‌مند نیستند؛ پس ما بعضی از بخش‌های بازی را ساده‌تر کردیم تا شما بتوانید دقیقا همان‌کاری را که در گذشته انجام می‌داده‌اید تکرار کنید. ولی مطمئنا افرادی که عاشق اتوموبیل‌ها بوده و به نوعی با نحوه کار آن‌ها آشنا هستند بیشتر با بازی ارتباط برقرار می‌کنند. "

به بیان دیگر بازیکنان امروزی فقط می‌خواهند که اتوموبیل‌شان با کم‌ترین تلاش بیشترین بازدهی را داشته باشد. شاید حق با "یامائوچی" باشد ولی با این حال Gran Turismo Sport بدون وجود career mode حس‌وحال گذشته را ندارد  و به نوعی توخالی به نظر می‌رسد.

عنوان Gran turismo Sport هم‌اکنون به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 در دسترس است. شما می‌توانید از طریق این تاپیک از نمرات و نقد‌های بازی مطلع شوید.

نظر شما درباره صحبت‌های آقای "یامائوچی" چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame