گیب نیوئل از لحاظ ثروت، در بین 100 نفر اول آمریکا قرار دارد

"گیب نیوئل" یکی از بنیان‌گذاران شرکت Valve و شبکه Steam، این روزها به یکی از موضوعات اصلی شوخی‌های اینترنتی تبدیل شده، می‌توان گفت حتی یک مطلب در رابطه با Half Life 3 یا به طور کلی عدد 3 پیدا نمی‌شود که در آن از شخصیت گیب نیوئل استفاده‌ای طنز نشده باشد. اما جالب است بدانید زمانی که ما داریم به این مطالب می‌خندیم و در ذهن روزی را تصور می‌کنیم که Half Life 3 معرفی بشود، گیب به احتمال زیاد در حال حساب کردن میزان ثروت خود است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PCGamesN به تازگی وب‌سایت Forbes لیستی از ثروتمند ترین اشخاص در ایالات متحده را منتشر کرده است، لیستی که گیب نیوئل در آن مقام 97 را دارد. ثروت گیب به صورت تقریبی 5.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است. البته باید گفت که این لیست کاملا دقیق نیست و ممکن است میزان  تخمین ثروت اشخاص مختلف کمی با ثروت واقعی آن ها تفاوت داشته باشد، اما حقیقت این‌جاست که این چیز چندانی را تغییر نمی‌دهد.

Valve یک کمپانی خصوصی است، به این معنا که اطلاعات مالی این شرکت کاملا محرمانه و بین اعضای آن باقی می‌ماند، ولی بر اساس ادعای Forbes حدود نیمی از Valve به خود شخص گیب نیوئل تعلق دارد، مثلا می‌توان گفت از هر خریدی که در Dota 2 انجام می‌شود نیمی از سود آن به جیب گیب می‌رود، حساب‌و‌کتاب‌های مالی همین‌ گونه‌اند دیگر، نه؟

جالب است بدانید که شخص اول این لیست بیل گیتس مشهور است که میزان ثروتش 89 میلیارد دلار تخمین زده شده، بنیان‌گذار Amazon یعنی جف بزوس نیز با اختلاف اندک 84.1 در مقام دوم قرار دارد. بنابر‌این گیب با وجود تمام قدرت خود هنوز راه درازی را دارد تا تمام جهان را توسط Steam فتح کند.

منبع متن: pardisgame