کارمند سابق Bioware از دلایل توجه روزافزون EA به بخش چندنفره‌ی بازی‌ها می‌گوید

به گزارش پردیس گیم و به نقل از PCGamer، عنوان Mass Effect: Andromeda بازخورد مناسبی از طرفدارن و منتقدان دریافت نکرد و فروش کم آن باعث شد که استودیوی سازنده‌ی آن یعنی Bioware Montreal با استودیوی EA Motive ترکیب شده و پشتیبانی از بخش تک‌نفره‌ی بازی نیز متوقف شود. کارمند سابق Bioware آقای "منویر ایر"(Manveer Heir) به تازگی در پادکستی به صراحت درباره‌ی توجه EA به بخش چند نفره‌ی بازی‌ها صحبت کرد. 

او گفت:"قطعا چنین چیزی درون EA وجود دارد. آن‌ها به طور کلی به دنبال بازی‌های جهان‌باز بیش‌تری هستند. به این دلیل که از آن‌ها بهتر می‌توان درآمد کسب کرد. کلماتی که در آنجا از آن استفاده می‌شد این‌‌ها بودند:"کاری کنید که آن‌ها مداوم به بازی برگردند". چرا باید در EA به چنین چیزی اهمیت بدهی؟ به دلیل خرید درون برنامه‌ای: خرید Card Packها در بخش چند نفره‌ی سری Mass Effect. به همین دلیل است که Card Packها را به Mass Effect 3 اضافه کردیم: چطور کاری کنیم که مردم به بازی برگردند به جای اینکه "فقط" 60 تا 100 ساعت بازی کنند؟"

او این‌گونه ادامه داد:"مشکل اینجاست که ما بودجه‌ی خود را به بیش‌تر از 100 میلیون دلار افزایش دادیم و تا به حال فضایی برای بازی‌های تک‌نفره‌ی خطی که بودجه‌ی آن کم‌تر از این مقدار باشد تشکیل نداده‌ایم. اما چرا نتوانیم هر دو را داشته باشیم؟ چرا باید این یکی باشد یا آن؟ دلیل آن این است که EA و ناشران بزرگ به طور کلی فقط به بیش‌ترین برگشت ممکن از سرمایه اهمیت می‌دهند. برای آن‌ها مهم نیست که بازیکنان چه می‌خواهند؛ مهم این است که بازیکنان برای چه چیزهایی پول پرداخت می‌کنند. شما باید مقدار پولی که از طریق پرداخت درون برنامه‌ای به دست می‌آید را درک کنید."

"ایر" می‌گوید که با این وجود که نمی‌تواند دقیقا اعلام کند Card Packهای Mass Effect 3 چقدر فروختند، موفقیت آن‌ها بود که باعث شد سری Dragon Age نیز بخش چند نفره دریافت کند. او می‌گوید:"به همین دلیل است که دیگر عناوین EA که پیش از این بخش چند نفره نداشتند نیز دارای بخش چند نفره شدند. زیرا که ما موفق شدیم و مقدار زیادی پول برای شرکت به ارمغان آوردیم. درآمد مداوم در مقابل درآمدی که تنها یک بار به دست می‌آید. من افرادی را دیده‌ام که 15 هزار دلار خرج Card Packهای Mass Effect کرده‌اند."

منبع متن: pardisgame