فروم NeoGAF‌ بدلیل متهم شدن دارنده‌ی آن به آزار و اذیت جنسی بسته شد

NeoGAF بزرگترین فروم‌ گیمینگ جهان در چند سال اخیر بوده است. گیمر‌های سراسر جهان با ملیت‌های مختلف و حتی توسعه‌دهندگان از این فروم برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. اما بنظر می‌آید که اعتبار این فروم ممکن است در خطر بزرگی باشد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gametransfers، هفته‌ی قبل موسس این فروم یعنی "تایلر مالکا" که با نام مستعار EviLore شناخته می‌شود متهم به اذیت و آزار جنسی شد. خانمی طی پستی در فیس‌بوک داستان کامل این اتفاق را به اشتراک گذاشت و او اشاره کرد که با آقای مالکا دوست بوده است اما این دوستی سرنوشت خوبی نداشت و طی اتفاقی آقای مالکا به او تعرض کرده است.

کاربران NeoGAF در مورد پرونده‌ی زندگی مالکا تحقیق کرده بودند و متوجه شدند که قبل از این اتفاق نیز چنین اتهاماتی به او وارد بوده است. همه چیز با این آغاز شد که برخی از کاربران تصمیم گرفتند صحبت کنند و حتی بعد از اخطار گرفتن از مودراتور‌های فروم و حتی خود EviLore نیز ریسک بن شدن را پذیرفتند.

بخاطر این اتهامات تقریبا تمامی کسانی که به عنوان مدیر در این فروم کار می‌کردند از شغل خود کنار‌گیری کردند و همگان نیز نسبت به سکوت آقای مالکا بسیار عصبانی بودند. این سرآغاز تعطیلی چند روزه‌ی NeoGAF بود، فرومی که در نبودش بسیاری از گیمرهای جهان جایی را برای فعالیت نداشتند اما خوشبختانه از روز گذشته بار دیگر این فروم در دسترس قرار گرفته است.

آقای مالکا با انتشار اطلاعیه‌ای تمامی اتهامات اخیر را رد کرده است. به‌ گفته‌ی ایشان هیچکدام از این اتهامات صحت ندارد و داستانی که بیان شده اصلا با منطق جور در نمی‌آید. همچنین مدرک معتبری نیز برای اثبات آن وجود ندارد و شاهد عینی نیز وجود ندارد. همچنین آقای مالکا تایید کرده که تعدادی از نفرات کلیدی و مدیران NeoGAF از تیم جدا شده‌اند اما تیم باقی مانده تمام تلاشش را برای خدمت رسانی به کاربران انجام می‌دهد.

در صورت انتظار جزئیات و اخبار جدید در  مورد پرونده‌ی آقای مالکا جزئیات آنرا به اطلاع شما کاربران پردیس‌گیم خواهیم رساند.

منبع متن: pardisgame