شرکت Rockstar تایید کرد که برای GTA V ، عنوانی که در سال 2013 عرضه شد، بخش تک نفره گسترش نخواهد یافت، خبری که هر چند دور از انتظار نبود ولی می تواند برای طرفداران این بازی ناامیدکننده باشد. بالاخره و برای اولین بار، Rockstar توضیح داده است که چرا به بخش داستانی GTA V  محتوایی اضافه نشده است.

به گزارش پردیس‌ گیم و به نقل از Eurogamer، کارگردان بخش طراحی کمپانی Rockstar، آقای "ایمران ساروار" در پرسش و پاسخی که با وبسایت Game Informer داشته عنوان کرده که این کمپانی به این نتیجه رسیده است که گسترش بخش تک نفره برای بازی GTA V  "نه ممکن است و نه لزومی دارد."

Rockstar برای نسخه های قبلی بازی GTA و نیز بازی Red Dead Redemption، محتوای تکمیلی به بخش های تک نفره اضافه کرده بود که خیلی هم موفق بودند. ولی حالا به دلیل وجود دنیای آنلاین بازی GTA، دنیایی که در هر ماه میلیون‌ها دلار سودآوری دارد، توسعه‌ی بخش تک نفره برای GTA V  محقق نخواهد شد.

 ساروار نبود گسترش دهنده برای بخش تک نفره را این گونه توضیح می دهد:

"این (عدم ارائه گسترش دهنده ی بخش تک نفره) یک تصمیم آگاهانه و از پیش تعیین شده نبود، بلکه به مرور زمان اتفاق افتاد."

او در ادامه گفت:

"ما علاقه‌مندیم که در آینده گسترش دهنده‌ی بخش‌های تک نفره برای بازی‌ها داشته باشیم. به عنوان یک کمپانی بازی سازی، ما بخش‌های تک نفره را بیش از هر چیز دیگری دوست داریم و به آن عمیقاً اعتقاد داریم. از لحاظ روایت داستان و غرق شدن در دنیای بازی، بازی‌های چندنفره هرگز به پای بازی‌های تک نفره نمی‌رسند.

در خصوص GTA V، بخش داستانی بازی بسیار عظیم و خیلی خیلی کامل بود. در حقیقت سه بازی در یک بازی بود. نسخه‌های نسل هشتم هم یک سال از وقت همه را گرفت تا خوب از آب در آید، بعد از آن پتانسیل های زیادی در بخش آنلاین وجود داشت که برای استفاده‌ی مطلوب از آن پتانسیل‌ها منابع زیادی مصرف شد. به علاوه، ‌بازی‌های دیگری نیز هستند که باید به آن‌ها پرداخته شود، به طور ویژه بازی Red Dead Redemption 2.

ترکیب سه عامل ذکرشده باعث شد ما احساس کنیم که توسعه دادن بخش تک نفره‌ی این بازی نه ممکن است و نه لزومی دارد، ولی برای پروژه‌های آینده ممکن است این بخش را توسعه دهیم.":

دیدگاه شما در مورد صحبت‌های اقای ساروار چیست؟ از نظر شما دلایلی که ایشان آورده برای نبود گسترش دهنده‌ی داستانی GTA V قانع کننده است؟

 

منبع متن: pardisgame