گزارش مالی Sony: فروش PS4 به 67 میلیون و 500 هزار دستگاه رسید

امروز کمپانی سونی با انتشار گزارشی از میزان فروش خود در سه ماهه گذشته (تا پایان 30 سپتامبر) خبر از فروش فوق العاده کنسول Playstation 4 داد.

بنابر گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، از آخرین آمار اعلام شده می‌توان دریافت که فروش کنسول PS4 در سراسر جهان به 67 میلیون و 500 هزار دستگاه رسیده است.

اگر اخبار قبلی را دنبال کرده باشید به اطلاعتان رساندیم که در سه ماهه دوم (از 1 آپریل تا 30 ژوئن 2017) مجموع فروش کنسول PS4 به 63 میلیون و 300 هزار دستگاه رسیده است؛ از این رو می‌توان به صراحت اعلام کرد که کمپانی سونی تنها در سه ماه گذشته موفق به فروش 4 میلیون و 200 هزار دستگاه از این کنسول پرطرفدار شده است. 

این در حالی است که کمپانی سونی در دوره‌ای مشابه در سال گذشته میلادی 3 میلیون و 900 هزار دستگاه را به فروش رسانده بود؛ بدین ترتیب رشد فروش کنسول PS4 نسبت به سال 2016 کاملا مشهود است.

از تصویر بالا نیز می‌توان دریافت که سونی پیش‌بینی‌ کرده که تا پایان سال مالی جاری یعنی 31 مارس 2018 موفق به فروش 19 میلیون کنسول PS4 شود. خاطر نشان می‌شود که این رقم در پیش‌بینی‌های قبلی 18 میلیون دستگاه بود اما در مجموع این رقم نسبت به سال مالی گذشته با 1 میلیون کاهش مواجه شده چرا که سونی در حیطه زمانی مربوطه موفق به فروش 20 میلیون دستگاه شده بود.

در ادامه جای دارد که اشاره‌ای به بازی‌ها و خدمات PS4 داشته باشیم. این بخش با رشد 35 درصدی نسبت به سال گذشته، مجموع فروش خود را به 433.2 میلیارد افزایش داد. سونی افزایش فروش خود در بخش خدمات و نرم افزار را حاصل درآمدزایی فوق العاده از عناوین دیجیتالی دانست و برای تفهیم بیشتر تصویری را منتشر نمود که به تفکیک فروش در بخش‌های مختلف پرداخته و به‌خوبی افزایش درآمد را می‌توان مشاهده کرد.

در آخر یادآور می‌شود که سونی تنها شرکت بزرگی نبود که اقدام به ارائه گزارش‌های مالی خود کرده است. روز گذشته کمپانی صاحب نام Nintendo نیز از افزایش فروش SWITCH به بیش از 7 میلیون دستگاه و بازی‌های مرتبط به آن گفت که توجه بسیاری را به خود جلب نمود.

منبع متن: pardisgame