Phil Spencer

در چند سال اخیر،‌ Microsoft در زمینه توسعه و انتشار بازی‌های first-party عملکرد خوبی نداشته که دلیل اصلی این موضوع کنسل شدن عناوین برجسته‌ای چون Scalebound و بسته‌ شدن چند استودیو بوده است. به نظر می‌رسد که در این سال‌ها تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها در Microsoft‌ بیش‌تر بر روی اصل تجارت و جبران اشتباهاتی که در هنگام عرضه Xbox One پیش آمد بوده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، ظاهراً سیاست سرمایه‌گذاری در Microsoft‌ به زودی تغییر خواهد کرد. این را از سخنان آقای "فیل اسپنسر" رئیس بخش Xbox  و مدیر اجرایی بخش گیمینگ در مصاحبه با Bloomberg‌ می‌توان فهمید. برنامه Microsoft این است که سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه بازی‌های first-party را افزایش دهد و افتتاح و خرید استودیوها بخشی از این برنامه است. اسپنسر هم‌چنین تایید کرد که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد محتوا نامتعادل بوده و عنوان کرد:

"ما باید پیشرفت کنیم و من مشتاقانه منتظر چنین پیشرفتی هستم. ایجاد محتوا باید به یکی از توانمندی‌های بارز ما تبدیل شود. در زمینه ایجاد محتوا سرمایه‌گذاری‌های ما همیشه در یک سطح نبوده و در این راه خیلی فراز و نشیب داشته‌ایم."

یکی از نکات جالب دیگر این که به گفته آقای اسپنسر در سه سال آینده ممکن است Microsoft سرویس استریمینگ را راه‌اندازی کند، سرویسی که "بعضی از محتواها" را بدون نیاز به کنسول ارائه می‌دهد، چیزی شبیه به PlayStation Now. این کمپانی در سال 2012 این سرویس را در بخش داخلی تست کرده بود ولی برای بازار آن زمان این سرویس بسیار هزینه‌بر بود. از آن سال تا کنون، سرویس Azure پیشرفت‌های بسیاری داشته که این موضوع "باعث تغییر سطح اقتصاد و کیفیت می‌شود."

اسپنسر اطلاعات بیش‌تری در خصوص سرویس استریمینگ ارائه نکرد ولی راه‌اندازی این سرویس برای کمپانی‌ای که در زمینه سرویس‌های ابری سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌ است منطقی به نظر می‌رسد. سرویس Azure یکی از ارکان اساسی در سودآوری کمپانی Microsoft‌ است.

چند روز پیش بود که آرون گرینبرگ مدیر بخش بازاریابی Xbox‌ عنوان کرد که پیوستن اسپنسر به تیم ارشد رهبری Microsoft اهمیت استراتژیک گیمینگ برای این کمپانی را نشان می‌دهد.

در پایان دیدگاه شما درباره این خبر چیست؟ آیا عرضه بیش‌تر بازی‌های first-party می‌تواند میزان فروش Xbox One را به PS4 نزدیک کند؟

منبع متن: pardisgame