در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌تواند منکر عملکرد فوق‌العاده نینتندو سوییچ در بازار کنسول‌های ویدئویی شود. این کنسول که آخرین ساخته دست شرکت نیننتدو است، با فروش خوبی که در اولین سال عرضه‌اش تا این جای کار داشته است، توانسته خود را به عنوان رقیب جدید و قدرتمند کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت معرفی کند. […]

طبق پیش‌بینی Nomura Securities نینتندو سوییچ تا سال ۲۰۲۳ حدود ۱۱۵٫۸ میلیون دستگاه فروش خواهد کرد

در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌تواند منکر عملکرد فوق‌العاده نینتندو سوییچ در بازار کنسول‌های ویدئویی شود. این کنسول که آخرین ساخته دست شرکت نیننتدو است، با فروش خوبی که در اولین سال عرضه‌اش تا این جای کار داشته است، توانسته خود را به عنوان رقیب جدید و قدرتمند کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت معرفی کند.

موفقیت کنسول نینتندو سوییچ بر کسی پوشیده نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر فروش عالی آن شود. این موضوع باعث شگفتی همه شد به صورتی که خود شرکت نینتندو نیز تصور نمی‌کرد که این کنسول تا این حد موفق ظاهر شود. هر چه که هست، به نظر می‌رسد موفقیت‌های این کنسول پایان ندارد و این کنسول دوست داشتنی همچنان به مسیر خود با قدرت هر چه تمام‌تر ادامه خواهد داد. این کنسول ترکیبی استحقاق تبدیل شدن به موفق‌ترین کنسول این شرکت را دارد و به نظر می‌رسد تا کسب این عنوان نیز راه زیادی را در پیش نخواهد داشت چرا که به خوبی توانسته نام خود را سر زبان‌ها انداخته و خودش را به عنوان رقیب جدی در میان کنسول‌های نسل هشتمی مطرح سازد. موضوع تبدیل شدن این کنسول به موفق‌ترین کنسول شرکت نینتندو چیزی است که حداقل Nomura Securities به آن باور دارد و آن را زیاد دور از ذهن نمی‌داند.

همانطور که تاکاشی موچیزوکی (Takashi Mochizuki‏) از وال‌استریت ژورنال در توییتر خود گزارش کرده، طبق اعلام Nomura Securities کنسول نینتندو سوییچ موفق به فروش بیش از ۱۱۵٫۸ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان خواهد شد که ۲۳ میلیون دسنگاه آن مربوط به فروش کلی آن در سال آینده خواهد بود. اگر این اعداد و ارقام برایتان عجیب به نظر می‌رسند، باید اعلام کنم که آن‌ها این صحبت‌ها را طبق نتایجی که از فروش کنسول‌هایی نظیر Wii، پلی‌استیشن ۱ و همینطور پلی‌استیشن ۴ به دست آمد، مطرح کرده‌اند و معیار صلی آن‌ها برای این پیش‌بینی فروش این کنسول‌ها بوده است.

به هر حال طبق اظهاراتی که صاحب‌نظران در این زمینه داشته‌اند، بسیاری از آن‌ها این پیش‌بینی را کمی خوش‌بینانه نامیده‌اند. همچنین این افراد عقیده دارند که تحلیل‌گرانی که این بررسی‌ها را انجام داده‌اند، تحت تاثیر فروش این کنسول در برخی مناطق خاص قرار گرفته‌اند. برخی دیگر از تحلیل‌گران نیز عقیده دارند که چنین بررسی‌هایی بسیار زود است و نمی‌توان چنین پیش‌بینی‌های بلند مدتی را زیاد معتبر دانست. این افراد معتقدند که شاید بتوان فروش این کنسول در سال‌‌های نزدیک را پیش‌بینی کرد اما این چنین پیش‌بینی‌هایی حقیقتاً درست از آب در نخواهند آمد. به عقیده این افراد پیش‌بینی چشم‌انداز یک شرکت و اعلام موفقیت یا حتی شکست آن در چنین بازه زمانی طولانی امکان پذیر نیست و درصد خطای زیادی را به همراه خواهد داشت.

موفقیت‌های نینتندو سوییچ مربوط به زمان فعلی است و این طور به نظر می‌رسد که این موفقیت‌ها در سال آینده نیز برای این کنسول و شرکت نینتندو ادامه پیدا خواهند کرد. اما سوال اینجا است که آیا نینتندو قادر خواهد بود موفقیت طولانی مدت این کنسول را نیز تضمین کند؟ و آیا این شرکت خواهد توانست با وجود موانعی که سر راه آن‌ها قرار دارد، باز هم به موفقیت‌های این کنسول اضافه کند یا خیر؟ قطعاً یکی از بزرگ‌ترین موانعی که سر راه این شرکت قرار خواهد گرفت، کنسول جدید شرکت آتاری با نام Atari Box است. آیا آتاری موفق خواهد شد سد راه موفقیت‌های سوییچ شود یا خیر؟ تمامی این‌ها سوالاتی هستند که در ذهن همه ما وجود دارد و ما برای یافتن پاسخ‌ آن‌ها فقط باید صبر کنیم و ببینیم آینده نینتندو و کنسول ترکیبی این شرکت چه خواهد شد.

منبع متن: gamefa