صحبت‌های آقای آلبرت پنلو در مورد دستیابی به نرخ فریم ۶۰ برروی کنسول‌ها، و دلیل اینکه چرا تمامی عناوین امکان استفاده از چنین ویژگی‌ای را ندارند. “این بحثی است که میان بازیکنان و توسعه‌دهندگان مطرح می‌باشد” هر زمان که کنسولی جدید به بازار عرضه می‌شود عده‌ای از افراد این سوال را مطرح می‌کنند که چرا […]

صحبت‌های آلبرت‌ پنلو در مورد نرخ فریم ۶۰ و عدم پشتیبانی تمام بازی‌ها از آن

صحبت‌های آقای آلبرت پنلو در مورد دستیابی به نرخ فریم ۶۰ برروی کنسول‌ها، و دلیل اینکه چرا تمامی عناوین امکان استفاده از چنین ویژگی‌ای را ندارند. “این بحثی است که میان بازیکنان و توسعه‌دهندگان مطرح می‌باشد”

هر زمان که کنسولی جدید به بازار عرضه می‌شود عده‌ای از افراد این سوال را مطرح می‌کنند که چرا با افزایش قدرت سخت‌افزاری، همچنان کنسول‌ها نمی‌توانند تمامی بازی‌ها را برروی نرخ فریم ۶۰ اجرا نمایند؟ چنین سوالی در مورد ایکس‌باکس وان ایکس که روز گذشته وارد بازار شد و بعنوان قدرتمندترین کنسول تاریخ شناخته می‌شود، صدق می‌کند. طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Metro GameCentral، آقای آلبرت پنلو (Albert Penello) سرپرست ارشد بخش تولید و برنامه‌ریزی شرکت مایکروسافت در پاسخ به سوال مطرح شده اعلام کردند که:

بنظرم بحث جالبی است و این موضوع بیشتر وابسته به بخش هنری بازی‌ها، اختیارات مالک پلتفرم‌ها و درنهایت روبرو شدن با واقعیت است… در این بین نیز قطعا افرادی وجود دارند که تصور می‌کنند دریافت خروجی نرخ فریم ۶۰ باید به ویژگی‌ای اجباری در پلتفرم‌ها بدل شود. ما می‌توانیم قطعات سخت‌افزاری قدرتمندتری را برای کنسول‌ها در نظر بگیریم، اما همچنان سازندگانی پیدا می‌شوند که خروجی‌ای با نرخ فریم ۳۰ را برای کار خود انتخاب کنند. بنابراین چرا تمامی بازی‌ها برروی نرخ فریم ۶۰ اجرا نمی‌شوند؟

زیرا توسعه‌دهندگان تمایل به انجام چنین کاری ندارند. آن‌ها نمی‌خواهند عناوین‌شان چنین خروجی‌ای داشته باشد. اگر بخواهند چنین کاری را انجام دهند، قطعا می‌توانند. اما در آن صورت مردم می‌گویند: شما از تمام قدرت سخت‌افزاری استفاده نکرده‌اید… اما در واقع ما اینکار را انجام داده‌ایم! دستیابی به چنین چیزی برای سازندگان مقدور است، و حتی اگر ما سخت‌افزاری قدرتمندتر را در اختیار آنان قرار دهیم در نهایت راهی برای شکست آن و بهره‌گیری از تمام توانایی‌های موجود، پیدا خواهند نمود. ساخت بازی‌های ویدئویی همیشه اینگونه بوده است. بنابراین موضوع مطرح شده چیزی نیست که بتوان آن را اجبار نمود، زیرا کار ما این نیست که به توسعه‌دهندگان بگوییم چه چیزی برای بازی‌تان بهتر است. و در نهایت باید گفت، این بحثی است که میان بازیکنان و توسعه‌دهندگان وجود دارد.

در واقع سخت است که با نظر آقای پنلو مخالفت کرد. واقعیت این است که دستیابی به نرخ فریم ۶۰ تماما به تصمیم سازندگان بازی برمی‌گردد (توجه داشته باشید که در اینجا مقصود تنها کنسول‌ها هستند؛ مقوله رایانه‌های شخصی کاملا متفاوت است). عناوین بسیاری وجود دارند که برروی کنسول‌ها با نرخ فریم ۶۰ به اجرا درمی‌آیند، اما در این بین مواردی هستند که باید از آن‌ها صرف‌نظر نمود – حالا می‌تواند جلوه‌های بصری (گرافیک) باشد یا وسعت محیط بازی، و همچنین پیچیدگی هوش‌مصنوعی!

در همین راستا، بعنوان مثال استودیوی بانجی در نظر نداشت موارد مذکور را نادیده بگیرد و تصمیم گرفت تا عنوان Destiny 2 برروی کنسول‌ها با نرخ فریم ۳۰ اجرا شود. واقعا ناجوانمردا است که تنها به‌دلیل سخت‌افزاری قدرتمند انتظار اجرای تمامی بازی‌ها را برروی نرخ فریم ۶۰ داشت. هر کنسولی می‌تواند خروجی‌ای با چنین نرخ فریمی ارائه دهد و یا حتی در صورت لزوم بیشتر از آن را، اما برای دستیابی به چنین انتخاب‌هایی باید از یکسری موارد صرف‌نظر نمود.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که: آیا بازیکنان راضی می‌شوند تا برای رسیدن به نرخ فریم بیشتر و روان‌تر شدن بازی، از ویژگی‌های بصری بهتر چشم‌پوشی کنند؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید…

منبع متن: gamefa