بازی NieR: Automata یکی از شگفتی‌های سال ۲۰۱۷ میلادی شناخته می‌شود که موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزاند و طرفداران زیادی را جذب این سری کند. با موفقیت جدیدترین نسخه از این مجموعه بازی‌ها، NieR زیر ذره‌بین علاقه‌مندان قرار گرفته است و این دسته بی‌صبرانه منتظر مشخص شدن وضعیت آن در آینده هستند. اگر سخنان […]

نسخه جدیدی از سری بازی‌های NieR در دست ساخت است

بازی NieR: Automata یکی از شگفتی‌های سال ۲۰۱۷ میلادی شناخته می‌شود که موفق شد تحسین منتقدان را برانگیزاند و طرفداران زیادی را جذب این سری کند. با موفقیت جدیدترین نسخه از این مجموعه بازی‌ها، NieR زیر ذره‌بین علاقه‌مندان قرار گرفته است و این دسته بی‌صبرانه منتظر مشخص شدن وضعیت آن در آینده هستند. اگر سخنان جدید یوسوکه سایتو (Yosuke Saito)، تهیه‌کننده این سری، صحبت داشته باشد، به نظر می‌رسد که طرفداران زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد به انتظار خود می‌رسند.

در مصاحبه جدیدی که در آخرین شماره مجله Dengeki PlayStation منتشر شده است، یوسوکه سایتو در پاسخ به وضعیت آینده سری NieR اشاره داشت که کارها و برنامه‌ها به سمت ساخت نسخه جدیدی از این سری پیش‌ می‌رود؛ گرچه این لزوماً به این معنا نیست که مراحل تولید این بازی در حال اجراست.

اظهارات سایتو در این خصوص به این شرح است:

همانطور که احتمالاً می‌توانید از این واقعیت که ما در حال به کار‌گیری یک برنامه‌ریز سناریو هستیم حدس بزنید، ما در حال حاضر شرایط را برای [ساخت] یک بازی [جدید از این مجموعه] مهیا می‌کنیم.

پرواضح است که یکی از عمده موفقیت‌های بازی NieR: Automata، فروش آن در بازار محسوب می‌گردد که این عنوان را به پرفروش‌ترین بازی عرضه شده از سوی سایتو و استودیوی پلاتینوم گیمز (Platinum Games) در سال ۲۰۱۷ میلادی تبدیل کرد. این بازی کاملاً پتانسیل‌های لازم جهت ادامه یافتن در قالب یک بازی جدید را در خود دارد و تحقق این امر کاملاً قابل پیش‌بینی است.

متاسفانه تا بدین لحظه مشخص نیست که آیا استودیوی پلاتینوم گیمز و یوکو تارو (Yoko Taro) در ساخت نسخه بعدی NieR نقش دارند یا خیر. همانطور که احتمالاً می‌دانید، پلاتینوم گیمز تنها مسئولیت ساخت بازی NieR: Automata را بر عهده داشته این در حالی است که کاویا (Cavia) نسخه اصلی NieR را ساخته است.

سایتو در ادامه سخنان خود در زمینه همکاری با تارو بیان داشت:

او [در پروژه بعدی] حضور خواهد داشت. من دوست دارم تا به این مهم ایمان داشته باشم (می‌خندد). یوکو گفته بود که هر کاری برای بدست آوردن پول انجام می‌دهد اما در واقع هیچ‌کس همانند او کاری را تنها برای پول گرفتن انجام نمی‌دهد. او تنها می‌خواهد تا کاری را که می‌خواهد انجام دهد. بنابراین با صراحت می‌گویم که من تمام تلاش خود را می‌کنم تا کاری را به او بسپارم که او خواهان انجام آن نیست تا در نهایت نتیجه چیزی باشد که من آن را می‌خواهم (می‌خندد).

پرواضح است به این زودی‌ها شاهد معرفی نسخه جدید سری بازی‌های NieR نخواهیم بود اما دانستن این نکته که بازی جدیدی از این مجموعه در دست ساخت قرار دارد بی‌شک خبری خوشایند برای طرفداران آن است.

بازی NieR: Automata در حال حاضر بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی (از طریق سرویس استیم) در دسترس قرار دارد.

منبع متن: gamefa