سرانجام نسخه جدید عنوان محبوب ومورد انتظار Sonic با نام Sonic Forces به تازگی عرضه شد. حال به تازگی بسیاری از کاربران و البته منتقدان صنعت بازی های ویدیویی، نقدها و نمرات این عنوان را منتشر ساخته اند که با یکدیگر مروری بر آن ها خواهیم داشت. با ما همراه باشید.  برای بسیاری از کاربران، […]

نقد ها و نمرات عنوان Sonic Forces منتشر شد

سرانجام نسخه جدید عنوان محبوب ومورد انتظار Sonic با نام Sonic Forces به تازگی عرضه شد. حال به تازگی بسیاری از کاربران و البته منتقدان صنعت بازی های ویدیویی، نقدها و نمرات این عنوان را منتشر ساخته اند که با یکدیگر مروری بر آن ها خواهیم داشت. با ما همراه باشید. 

برای بسیاری از کاربران، سری بازی های Sonic یک نسل خاطره است.  بسیاری از ما دوران کودکی و حتی بزرگسالی خود را با عناوین Sonic و شخصیت محبوب آن گذرانده و خاطره های بسیاری از آن داریم. شاید سری بازی های Sonic به خصوص در نسل جدید همیشه با مشکلاتی روبرو بوده اما ارتباط میان کاربران نسل قدیم با این عنوان حتی با وجود مشکلات فراوان، یک ارتباط جدانشدنی است. شرکت سگا اوایل سال ۲۰۱۷ رسما از دو عنوان جدید از فرانچایز Sonic The Hedgehog رونمایی کرد که خبر بسیار خوشحال کننده ای برای طرفداران این سری بود. به گفته شرکت سگا آن ها قصد داشته تا با عرضه این عناوین نسل قدیم و جدید کاربران را هدف بگیرند.  عنوان نخست Sonic Mania نام داشته که در ماه اوت عرضه شد و اگرچه شاید با مشکلاتی همراه بوده اما توانست مورد رضایت کاربران و طرفداران این سری قرار گرفته و حتی امتیازات خوبی از سوی منتقدین دریافت کند.  حال نسخه دوم که Sonic Forces نام دارد به تازگی به بازار عرضه شده است؛ عنوانی متفاوت که به نوعی ترکیبی از عناوین قدیمی این سری است و گیم پلی متفاوتی ارایه می دهد.

با توجه به موفقیت نسخه Mania انتظارات از عنوان Sonic Forces بسیار بالا بود اما نقدهای اولیه آن نشان می دهد که این عنوان برای این که بتواند نسل جدید کاربران بازی هایی ویدیویی را نیز به سمت خود جذب کند راه طولانی در پیش دارد. با یکدیگر مروری خواهیم داشت بر نقدها و نمرات اولیه عنوان Sonic Forces:

۳DJuegos ۷/۱۰

Sonic Forces بسیا پر‌ هیجان، قوی و سریع است… بسیار سریع(اشاره به شخصیت های بازی) و اگرچه همچنان به مانند گذشته دارای مشکلانی نظیر مشکلات طراحی است اما از نظر بصری بسیار جذاب، از نظر موسیقی بسیار پرهیجان بوده و کاربران را نسبت به ساخت نسخه های دیگر آن در آینده امیدوار می کند.

IGN Italia ۶/۱۰

متاسفانه مکانیک های گیم پلی بازی بسیار سطحی و گیج کننده اند. اگر این فرانچایز را دوست دارید، بهتر است به جای این عنوان، Sonic Mania را بازی کنید

IGN Spain ۵٫۵/۱۰

Sonic Forces یک تجربه آسان، سطحی و تکراری است که با این عنوان، تیم سازنده بازی به ما نشان می دهد که روز های خوب فرانچایز Sonic همچنان در گذشته باقی مانده است؛ یک عنوان مناسب برای کودکان و بدون هیچ گونه خلاقیت و نوآوری.

Trusted Reviews ۵/۱۰

Sonic را دوست دارید؟ بروید و Sonic Mania را بازی کنید. آن را یک بار بازی کرده اید؟پس دوباره بازی کنید. اگرچه Sonic Forces زیبا به نظر می رسد اما یکی از کسل کننده ترین بازی های این سری به حساب می آید. بله درست است شاید کنترل های این عنوان و یا دوربین آن به افتضاحی بعضی از بازی ها نرسد اما واقعا به غیر از قسمت جالب طراحی شخصیت های بازی و کاستوم هایی که در بازی آزاد می شوند، محتوای خاصی برای بازی و لذت بردن در آن وجود ندارد.

۵/۱۰ Polygon(نقد نسخه سوییچ)

تصمیمات و ایده های جالب تیم سازنده Sonic Forces خیلی زیاد نبوده و بسیار ابتدایی و از نظر طراحی محدود هستند. مطمئنا مشکلاتی از این قبیل باعث می شود که Sonic Forces نتواند موفقیت نسخه Mania را تکرار کند؛ عنوانی که نه تنها از لحاظ طراحی عملکرد بهتری داشت بلکه در زمینه نمایش جاه طلبی سازندگان نیز بسیار موفق عمل کرد. شاید Sonic Forces از نسخه Mania بودجه ساخت بالاتری داشته باشد اما در مجموع یک عنوان ضعیف است و محتوای خاصی برای ارائه کردن ندارد مگر این که یکی از طرفداران سر سخت سری بازی های Sonic بوده و رویای شما بازی کردن با شخصیت محبوب این سری باشد.

Metro GameCentral 4/10

هرکسی که این بازی ضعیف را ساخته است به این منظور بوده است که.. خواهش می کنم Sonic Forces به هیچ وجه مشابه Sonic Mania یا نسخه های سه بعدی قدیمی این فرانچایز نخواهد بود.

عنوان Sonic Forces هم اکنون برای کنسول های پلی استیشن ۴، اکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه های شخصی در دسترس است.

منبع متن: gamefa