تحلیلگر شرکت تحقیقاتی Wedbush Morgan آقای مایکل پکتر در جدیدترین اظهار نظر خود با استناد بر شکست کنسول‌های گران قیمت در گذشته اعلام کرده است که کنسول‌های گیمینگ نسل آینده کمتر 500 دلار قیمت خواهند داشت.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از PlayStation Universe، در جدیدترین قسمت برنامه Pach Attack این تحلیلگر اعلام کرده است که تهیه PS5 یا سخت‌افزار گیمینگ نسل بعدی Microsoft برای کیفت پول‌های ما خیلی زیاد چالش‌برانگیز نخواهد بود. اظهارات وی در این مورد را در ادامه مطالعه کنید.

"بعید می‌دانم که قیمت کنسول‌های گیمنگ نسل آینده 500 دلار باشد. هر چند که احساس می‌کنم با بررسی عملکرد Xbox One X در دراز مدت می‌توان پاسخ دقیق‌تری برای این پرسش پیدا کرد.

PS3 با قیمت 600 دلار عرضه شد و نتوانست موفق عمل کند. Xbox One نیز در زمان عرضه 500 دلار قیمت داشت و این هم جواب نداد و در نهایت Microsoft برای پایین آوردن قیمت کنسول نسل هشتمی خود مجبور شد Kinect را از بسته کنسول حذف کند و هزینه خرید آنرا به 400 دلار کاهش دهد."

پکتر بر این عقیده است که مصرف‌کنندگان برای کنسولی که قیمتی بالاتر از یک تلویزیون جدید دارد، هزینه نخواهند کرد و دلیل هم این است که یک تلویزیون ممکن است 10 سال یا بیشتر جوابگوی نیاز خریداران باشد اما عمر مفید سخت‌افزارهای جدید معمولا نصف این است.

مایکل پکتر اخیرا اعلام کرد که PS5 احتمالا در سال 2020 و در زمانی که تلویزیون‌های 4K بازار را در اختیار گرفته باشند، عرضه خواهد شد. Sony پیش از این عرضه یک کنسول گیمنگ جدید را تایید کرده اما به هیچ جزئیاتی در مورد آن اشاره نکرده است.

بررسی عملکرد کنسول‌های گران قیمت در گذشته اظهارات پکتر را تایید می‌کند اما اگر کنسول تازه انتشار یافته Xbox One X موفق عمل کند چطور؟ به نظر شما کنسول‌های نسل گذشته نیز با قیمت مشتری‌پسند عرضه خواهند شد؟

منبع متن: pardisgame