به تازگی، شرکت تیک‌-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) گزارش مالی مربوط به سه ماهه منتهی به شنبه ۸ مهر ماه (۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی) خود را منتشر کرده است. از میان نکات مهم موجود در این گزارش، مهم‌ترین نکته این است که اینک عنوان Grand Theft Auto V به «پرفروش‌ترین بازی تاریخ ایالات متحده آمریکا» تبدیل […]

فروش ۸۵ میلیون نسخه‌ای GTA V، آن را به پرفروش‌ترین بازی تاریخ آمریکا تبدیل کرده است

به تازگی، شرکت تیک‌-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) گزارش مالی مربوط به سه ماهه منتهی به شنبه ۸ مهر ماه (۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی) خود را منتشر کرده است. از میان نکات مهم موجود در این گزارش، مهم‌ترین نکته این است که اینک عنوان Grand Theft Auto V به «پرفروش‌ترین بازی تاریخ ایالات متحده آمریکا» تبدیل شده است.

طبق گفته‌های این شرکت، این بازی که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی منتشر شده با حساب نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی حدود ۸۵ میلیون نسخه فروخته است. لازم به ذکر است که بازی Grand Theft Auto V ابتدا بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه گردید و مدتی بعد شاهد انتشار آن برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی بودیم. در ماه می سال جاری میلادی، شرکت تیک‌-تو اینتراکتیو گزارش داد که حدود ۸۰ میلیون نسخه از بازی Grand Theft Auto V وارد بازار شده است که آن را به پرفروش‌ترین بازی این منطقه پس از سال ۱۹۹۵ میلادی تبدیل کرده است.

بنابراین و بر اساس گفته‌های تیک-تو اینتراکتیو، Grand Theft Auto V به «پرفروش‌ترین بازی تاریخ ایالات متحده آمریکا» تبدیل شده است. ساخته استودیوی راک‌استار گیمز (Rockstar Games) برای بدست آوردن این عنوان، بازی Wii Sports را که ۸۲٫۸۳ میلیون نسخه فروخته را پشت سر گذاشته است. لازم به ذکر است که بازی Grand Theft Auto V به صورت جداگانه به این میزان فروش رسیده است؛ این در حالی است که بازی Wii Sports در قالب باندل کنسول Wii در دسترس قرار داشته است.

به طور کلی، Grand Theft Auto V سومین بازی پرفروش تاریخ بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود و در این فهرست پشت سر بازی Minecraft با فروش کلی ۱۲۲ میلیون نسخه و عنوان Tetris با فروش ۱۷۰ میلیون نسخه قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که بازی مورد بحث راه دشواری برای پشت سر گذاشتن دو بازی دیگر فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ داشته باشد چراکه سال آینده میلادی شاهد انتشار بازی Red Dead Redemption 2 از سوی راک‌استار گیمز خواهیم بود و بی‌شک تمامی توجهات بر روی این بازی بشدت مورد انتظار خواهد بود.

همانطور که می‌توان حدس زد، جذاب‌ترین بخش این بازی Grand Theft Auto Online است چراکه بر اساس گفته‌های تیک-تو، سه ماه گذشته بهترین سه ماهه از نظر درآمدی برای این بخش از بازی GTA V محسوب می‌شود گرچه هیچ رقمی در این باره منتشر نشده است.

بر اساس گزارش مالی تیک-تو اینتراکتیو، درآمد سه ماهه مالی اخیر این شرکت معادل ۴۴۳٫۶ میلیون دلار بوده که نسبت به درآمد ۴۲۰٫۲ میلیون دلاری سه ماهه مالی مشابه گذشته، افزایش یافته است. یکی از نکات قابل توجه این گزارش، افزایش درآمد این شرکت به واسطه بخش درآمدهای بدست آمده از هزینه کردن مصرف‌کنندگان محصولات تیک-تو محسوب می‌شود که با افزایشی ۶۶ درصدی همراه بوده و بیش از ۴۸ درصد درآمد کلی این شرکت را به خود اختصاص داده است. منظور از درآمدهای بدست آمده از مصرف‌کنندگان همان پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، ارز مجازی بازی و بسته‌های الحاقی هستند. از جمله بازی‌هایی که بیشترین کمک را به رشد این بخش کرده‌اند می‌توان از NBA 2K17، GTA Online، GTA V، WWE SuperCard، WWE 2K17 و XCOM 2 نام برد.

فروش بازی NBA 2K18 نیز با موفقیت همراه بوده و تاکنون بیش از ۶ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است که ۲۰ درصد نسبت به بازی قبلی این مجموعه یعنی NBA 2K17 بیشتر است. در همین حال، بازی L.A. Noire نیز تاکنون ۷٫۵ میلیون نسخه فروخته است که با توجه به عرضه آن در تاریخ سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه (۱۴ نوامبر ۲۰۱۷ میلادی) برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ، انتظار می‌رود که شاهد افزایش این رقم باشیم.

استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو، اظهار داشته است که آن‌ها انتظار دارند تا سال مالی ۲۰۱۹ میلادی تمامی این رکوردها به واسطه عرضه بازی Red Dead Redemption 2 شکسته شود. این گفته به این معناست که این بازی در بازه زمانی بین یکشنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ (۱ آوریل ۲۰۱۸ میلادی) تا یکشنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ (۳۱ مارس ۲۰۱۹) وارد بازار خواهد شد. همانطور که می‌دانید، راک‌استار گیمز هنوز تاریخ دقیق انتشار این بازی را مشخص نکرده است.

زلنیک ضمن اشاره به بازی Red Dead Redemption 2، از بازی جدید و به شدت مورد انتظار شرکت ۲K Games نیز به عنوان یکی از بازی‌های مطرح این شرکت در سال آینده یاد کرد که می‌تواند درآمد قابل توجهی را برای این شرکت بدست آورد. پیش‌بینی می‌شود که منظور زلنیک از این بازی، نسخه جدید سری بازی‌های Borderlands باشد که گزارش‌های زیادی به آن اشاره داشته‌اند و اینک در دست ساخت و توسعه قرار دارد.

منبع متن: gamefa