از شاهزاده خانمها گرفته تا ابرقهرمانها و خواهران بزرگتر، کاراکترهای زن برجسته و زیبای بسیاری در دنیای انیمیشنهای دیزنی وجود دارند. در این مطلب ۱۵ تا از برترینهایشان را نام بردیم. وقتی به «کاراکتر زن قدرتمند» فکر میکنید، سخت است که حداقل یک شاهزاده خانم دیزنی جلوی چشمتان نیاید. مطمئنا بعضی از آنها کمی قدیمی هستند و مهارتهای تصمیمگیری ضعیفی دارند. مثل آریل در انیمیشن «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid)، اما بسیاری از آنها دقیقا همان الگوهایی هستند که ما در زندگی نیاز داریم. درست است که دلسوز و مهربان هستند، اما دقیقا میدانند که چه میخواهند و چگونه میخواهند به آن دست یابند. البته، تمام کاراکترهای زن دیزنی شاهزاده نیستند. چند ملکه در داستانها وجود دارند اما بسیاری از آنها از خانواده و خاندان سلطنتی نیستند. آنها جنگجو، پلیس، یا آشپز هستند. آنها به معنای واقعی کلمه همان چیزی هستند که میخواهند و دوست دارند باشند. با گذشت سالها، دیزنی در نوشتن داستانهای این شخصیتهای زن بهتر شده است. بیشتر و بیشتر، ما شاهد این هستیم که این زنان ویژگیهایی را که ما باید به دختران جوان آموزش دهیم، نشان میدهند. چیزهایی مانند اعتماد به نفس، استقلال و موارد دیگر.
اگر از یکی یا همهی ویژگیهای ترکیب فیلم خوشتان آمده است، پس با چندین فیلم مشابه دیگر آشنا شوید که دارای همان عناصر هستند.
این بازیگر، هنرمند و رقصنده که حرفهاش را با حضور در فیلمهای غیرانگلیسیزبان فیلمسازان بزرگی همچون ژان لوک گدار، «درود بر مریم» (Hail Mary) و ژاک دوایون، «زندگی خانوادگی» (Family Life)، هر دو از محصولات ۱۹۸۵ آغاز کرد، اولین حضور بینالمللی خود را در فیلم انگلیسیزبان «سبکی تحملناپذیر هستی» داشت. این اولین بازیگر اروپایی برندهی «تاج سهگانهی بازیگری» (برندهی سه جایزهی اسکار، تونی و امی) در سی و پنج سال حضور درخشانش در سینما، روی بسیاری از کلیشهها پا گذاشته، منبع الهام و شگفتی مخاطبان بوده و با نقشآفرینیهای خیرهکنندهاش ما را به گریه یا خنده وا داشته است. بینوش که یکی از بازیگران برتر فرانسوی و به طور قطع، یکی از بهترین بازیگران اروپایی (و البته کمی قدرنادیده) سینماست، تا کنون در سینمای انگلیسی و فرانسویزبان ثابت کرده است که حضورش در موفقیت فیلمهای جریان اصلی و مستقل هنری تأثیر بسیار زیادی دارد.
استنلی کوبریک بعد از آنکه در سیستم استودیویی آمریکا برای خود اسم و رسمی بهم زد، راهش را از سینمای روز جدا کرد تا فیلمهای شخصی و مورد علاقهی خوش را بسازد. او دوست نداشت به کسی جواب پس دهد و آنقدر کمالگرا بود و برای پروژههایش وقت میگذاشت، که طبعا جایی برای تفکر بازاری در کنارش نبود. چنین نگاهی به سینما و به طور کلی هنر سبب شد تا او کارنامهی غریب و در عین حال باشکوهی از خود بجا گذارد و امروزه با وجود اینکه بیش از دو دهه از مرگش گذشته، باز هم بیش از بسیاری از فیلمسازان زندهی دنیای امروز مورد ارجاع قرار بگیرد یا آثارش بررسی شود.
نوشته نگاهی به مفاهیم اخلاقگرایانه فیلم «قهرمان»؛ مرزهای باریک محبوبیت و نفرت اولین بار در دیجیکالا مگ. پدیدار شد.
کری گرانت متولد ۱۹۰۴، از نسل اول بازیگران خوشچهرهی سینمای ناطق آمریکا است. او تقریبا همزمان با بزرگانی مانند جیمز استیوارت، گاری کوپر، کلارک گیبل و اسپنسر تریسی و کمی بعد از جیمز کاگنی کارش را شروع کرد و بلافاصله به هنرپیشهی مورد علاقهی کارگردانها برای ساختن فیلمهایی با محوریت حضور شخصیتهای عاشقپیشه برای جلب مخاطبان زن سینما، تبدیل شد.