تلماسه ساخته دنیس ویلنوو یک فیلم مورد انتظار بود و کارگردان بلید رانر ۲۰۴۹ از سال ۲۰۱۶ بر روی این پروژه کار میکرد. بازیگران ستاره، مکانهای فیلمبرداری عجیب و غریب و موسیقی هانس زیمر باعث شدند تا توزیعکننده فیلم، برادران وارنر، بودجه بسیار زیادی به فیلم اختصاص دهد و همه این عوامل، اهرم فشاری برای موفقیت فوری تلماسه هستند.
تماشای فیلم کمدی یکی از راههای مرسوم فرار از دنیای واقعی و پناه بردن به رویا جهت خندیدن و سرگرم شدن است اما این به آن معنا نیست که وقتی از فیلم کمدی حرف میزنیم، از سینمایی صرفا سرگرم کننده و به دور از جلوههایی از تفکر صحبت میکنیم. وودی آلن که خودش مظهر سینمای روشنفکرانهی آمریکا پس از دههی هفتاد میلادی است، چندتایی از این کمدیهای متفکرانه و در عین حال به شدت جذاب را در کارنامهی خود دارد، پس طبیعی است که سینمای کمدی مورد علاقهی او هم در برگیرندهی چنین فیلمهایی باشد؛ فیلمهایی که در عین جذابیت و ایجاد خنده، در پس و پشت لایههای پنهان خود از چیزی عمیقا انسانی یا حتی عمیقا تلخ میگویند.
سینمای سراسر جهان (و بهویژه آمریکا) از ابتدا به ترکیب یک صحنه خداحافظی زیبا و در عین حال معنادار پرداخته است. شخصیتهای مورد علاقه ما میروند، بسیاری هم شخصیتهای مورد علاقه ما را ترک میکنند و ما در هیبت و غم و اندوه رها میشویم.
عجیب بودن اصلا چیز بدی نیست. اصلا معمولی بودن چیزی است که دیگر خیلی جدی گرفته شده است، هرکس به روش خودش خاص و متمایز است. ولی بعضی از شخصیتهای انیمه غلظت عجیب بودنشان دیگر خیلی بالا است. در این شخصیتها همهچیز پیدا میشود. از تمایلها و عادتهای غیرمعمول گرفته تا وسواسهای شگفتآور، هیچ محدودیتی نداریم و هرچیزی که فکر کنید، موجود است. به همین دلیل در این مطلب بد ندیدیم به سراغ ۱۰ شخصیت انیمهای بریم که اخلاقها و عادتهای عجیب و غریبی دارند. از این شخصیتها در دنیای انیمه زیاد هستند، ولی این ۱۰ مورد دیگر گل سرسبدشان هستند!
آیا واقعا تکنولوژی و تصاویر دیجیتالی کیفیت پایینتری پیدا کردهاند؟ یا توقع تماشاچیها بالاتر رفته؟ با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به وضعیت جلوههای ویژهی کامپیوتری در این سالها و بررسی کنیم که چرا به نظر میرسد کیفیت تصاویر کامپیوتری و دیجیتالی فیلمها کاهش یافته.
یکی از موارد ثابت تحلیلهای اسنایدر، این بود که این فیلمها چقدر به مضامین خود پایبند هستند. شاید در آن زمان، نامحبوب یا افراطی به نظر میرسیدند اما به هر حال، نمایانگر احساسات خاص کارگردان و دارای نوعی آزادی هنری هستند. او و کریستوفر نولان اینگونه آثار را فیلمهای اصیل میدانند.
فیلمهای درباره هماتاقیها، به مدت چندین دهه، محبوب بودهاند اما این زیرژانر کمدی، در اصل با فیلم درخشان زوج عجیب در سال ۱۹۶۸ شروع شد. از آن زمان، فیلمهای هماتاقی فوقالعادهای ساخته شدهاند که هر کدام به نوعی هوشمندانه یا خلاقانه هستند، خواه درباره یک خرس عروسکی انیمیشنی باشند یا یک هماتاقی بینظیر که خیالی است.
متاسفانه جردن در سال ۲۰۰۷ در حالی که بر روی آخرین کتاب کار میکرد درگذشت و براندون ساندرسون که به دلیل الهام گرفتن از جردن نویسنده شده بود، کار را بر عهده گرفت تا داستان را به افتخار او جمع بندی کند. اکنون چرخ زمان در حال تبدیل شدن به یک سریال تلویزیونی مجلل برای آمازون پرایم است و به جمع دیگر داستانهای حماسی گسترده مانند تلماسه و بنیاد میپیوندد که قبلا تصور میشد اقتباس از آنها غیرممکن باشد.