با این حال، با وجود ضدقهرمانان جدیدی که تهدیدی برای نابودی چندجهانی در فاز ۴ دنیای سینمایی مارول هستند، حتی قویترین انتقام جویان نیز ممکن است به نیروی پشتیبان نیاز داشته باشند. در حال حاضر قهرمانان بسیار قدرتمندی در تیم وجود دارند و بسیاری دیگر از آنها نیز در راه هستند اما برخی از قویترین انتقامجویان کمیکهای مارول هنوز در دنیای سینمایی مارول حضور ندارند.
فرانچایزی تقریبا ۶۰ ساله و دارای ۲۴ فیلم، قطعا بسیار مهیج است، به ویژه به این خاطر که همه فیلمها تقریبا ماجراهای مستقل و خاصی دارند. به ترتیب تماشا کردن آنها واقعا هیچ مزیتی برای شما نخواهد داشت و یکی از حقایق سخت این مجموعه این است که بسیاری از فیلمهای باند خوب نیستند، حال به دلیل این که اثری متعلق به عصر و دوره خود هستند یا به خاطر فیلمنامه شلخته و شلوغشان یا هر دو مورد. معمولا حداقل یکی دو جنبه جذاب حتی در بدترین فیلمهای باند وجود دارند اما ارزش زمان گذاشتن ندارند که پای آثاری مانند مونریکر یا اختاپوسی بنشینید تا با این جنبهها آشنا شوید.
بسیاری از مدیومهای هنری منبع الهام آثار سینمایی بزرگی هستند. از بهترین اقتباسهای سینمایی بر اساس کتاب یا بازیهای ویدیویی گرفته تا کتابهای کمیک یا نمایشنامهها. این رسانههای تصویری، و سایر آنها، منبع چشمگیری از الهام هستند و اشعار نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
صحبت دربارهی پل توماس اندرسون در واقع صحبت دربارهی یک فیلمساز نابغه است که از همان ابتدای کارش نوید حضور کارگردانی درخشان را در سینمای آمریکا میداد. فیلمسازی که همواره فیلمنامهی کارهایش را خودش مینویسد و آنقدر به پروسهی تولید فیلمهایش علاقه دارد که حتی در اثر آخر خود، مدیریت فیلمبرداری را هم بر عهده داشته است.
تجربهی پشتسر هم دیدن اپیزودهای بازی مرکب کار سختی نیست، چون اگر با آن ارتباط برقرار کنید، از آن سریالهای خوراک یککلهنگاه کردن (یا به اصطلاح Binge Watch) است. این سریال هم از همان فرمول اعتیادآوری پیروی میکند که سریال گمشدگان (Lost) با اتکا بر آن ساخته شده بود: قرار دادن شخصیتهای همذاتپندارانه، باورپذیر و بعضاً دوستداشتنی در سناریویی مخپیچ و معماساز، طوری که بهخاطر اهمیت دادن به سرنوشت این شخصیتها، معماهای مطرحشده نیز برایتان مهم شوند. هوانگ دونگ هیوک (Hwang Dong-hyeuk) که هر ۹ اپیزود را خودش نوشته و کارگردانی کرده، با ایجاد یک سناریوی جالب و دنبال کردن منطقی سرراست و حتی واضح برای شاخوبرگ دادن به این سناریو، کاری میکند که داستان نوشتن و طرحریزی پیرنگ کاری راحت به نظر برسد.
با همهگیری کرونا صنعت سینما با بحران جدی روبهرو شد که از عدم تمایل مخاطبان برای تماشای فیلم در سالنهای سینما و شرایط پیچیدهی فیلمبرداری آثار سینمایی که عملا تولیدات را به حداقل رسانده بود، سرچشمه میگرفت. در این شرایط پلتفرمهای نمایش آنلاین فیلم و سریال پا به میدان گذاشتند و با گسترش تولیدات انحصاریشان، به پادشاه بلامنازع صنعت فیلم و سریال تبدیل شدند.
کارگردان هرچه قویتر، سختتر زمین میخوری (The Harder They Fall)، جیمز ساموئل، میتواند امسال در پنج بخش نامزد شود و رکورد آلفونسو کوارون (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامهی غیراقتباسی و بهترین تصویربرداری برای رما (Roma)) و کلویی ژائو (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامهی اقتباسی و بهترین تدوین برای سرزمین آوارهها (Nomadland)) را بشکند. پیش از ساموئل هیچ سیاهپوستی نتوانستهاست به چنین رکوردی دست پیدا کند. آیا ساموئل نخستین آنها خواهد بود؟