اتفاق یک فیلم درام زنانه با محوریت موضوع سقط جنین است که بر بازنمایی کامل و واقعگرایانهی سختیهای سقط جنین و محدودیتهای قانونی موجود در این مسیر تمرکز دارد. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشتهی آنی ارنو است که به داستان زندگی دختر دانشجوی فرانسوی در دههی ۱۹۶۰ میلادی میپردازد که پس از بارداری ناخواسته، به دلیل نبود شرایط قانونی و امن برای سقط جنین، به سراغ راههای غیرقانونی و خطرناکی برای این کار میرود.
پاییز امسال ریدلی اسکات با دو فیلم «خاندان گوچی» (House of Gucci) و آخرین دوئل به سینماها بازمیگردد. خاندان گوچی با بازی آدام درایور، جرد لتو و لیدی گاگا یکی از مورد انتظارترین فیلمهای سال جاری میلادی به شمار میرود و ماجراجوییهای تاریخی اسکات با فیلم آخرین دوئل هم جالب توجه است. جمعه شب، آخرین دوئل در بخش خارج از مسابقهی جشنواره ونیز ۲۰۲۱ نمایش داده شد و برخلاف انتظارات با واکنشهای چندان مثبتی از سوی سینمادوستان و منتقدان مواجه نشد.
هر دو فیلم از برترین پروژههای در حال ساخت استودیو مارول هستند که در عین رقابت دوستانه در کنار هم قرار میگیرند و دکتر استرنج را به نوعی استاد راهنمای پیتر پارکر در فیلم راهی به خانه نیست معرفی میکند.
گشت و گذار در جنگل بر اساس یکی از پارکهای موضوعی دیزنی با همین نام ساخته شده است که در آن، مشتریان، سوار قایقی در رودخانه جنگل میشوند تا اتفاقات جالبی را تجربه کنند و از شوخیهای کاپیتان و خطرات ساختگی فراوان مسیر لذت ببرند. این فیلم با حضور راک و امیلی بلانت، اولین فیلم دیزنی نیست که از پارکهای آن اقتباس شده است و نمونههای قابل توجه دیگری مانند مجموعه فیلمهای دزدان دریایی کارائیب و عمارت متروکه با حضور ادی مورفی نیز جزو این آثار هستند.
لورنزو ویگاس، کارگردان، فیلمنامهنویس و تهیهکننده ونزوئلایی است. او در سال ۱۹۹۸ در ونزوئلا، مجموعه مستند اکسپدیسیون و بعد از آن، سایر مستندها و تبلیغات مختلف را کارگردانی کرد. ویگاس در سال ۲۰۰۳ در مکزیک فیلم کوتاه فیلها هرگز فراموش نمیکنند را ساخت که توسط گیلم آراریاگا تهیه و در جشنواره فیلم کن ارائه شد. ویگاس با اولین فیلم بلند خود، از راه دور، شیر طلایی بهترین فیلم هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد.
آلفردو جیمز پاچینو، شاگرد خلف مدرسهی بازیگری «متد» و «لی استراسبرگ» در سال ۱۹۶۹ با بازی در فیلم ناتالی و من (me, Natalie) حرفهی بازیگری (در یک فیلم بلند) خود را آغاز کرد اما این فیلم وحشت در نیدل پارک (the panic in needle park) به سال ۱۹۷۱ بود که نام او را بر سر زبانها انداخت و باعث شکلگیری شمایل سینمایی او شد؛ یک شورشی تمام عیار که حتی با حضور در نقش یک گانگسنر یا پلیس هم بر علیه نظم خشک موجود میشورد.