این فیلم از اوایل قرن جدید در دست ساخت است و اکنون بالاخره به تماشای آن در سینماها نزدیک شدهایم. بلک آدام موجودی قدرتمند در سطح سوپرمن و از ضدقهرمانان اصلی شزم است اما برخلاف همتای قهرمانش که زکری لوی نقش او را بازی میکند، احساسات و اخلاقیاتی انعطافپذیر دارد. فیلم بلک آدام، داستان بازگشت این شخصیت به دنیای فانی را پس از گذراندن مدتی طولانی در یک زندان جادویی بازگو میکند. نمیتوان حدس زد که او چه برنامه وحشتناکی برای جهانیان در نظر خواهد گرفت.
هم اکنون در برنامههای فاز چهارم استودیو مارول، عنوانی که شامل شخصیتهای اصلی شانگ چی باشد وجود ندارد. با وجود فیلمهایی مانند جاودانگان، مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی که به طور کامل با شخصیتهای اصلی مارول پر شده است، به نظر بعید میآید ماجراجوییهای بعدی شانگ چی با این فیلمها تداخل داشته باشد. بعید است که جدیدترین ابرقهرمان دنیای مارول برای پیوستن به فیلم ثور: عشق و تندر به فضا برود یا برای بودن در کنار تیم مرد مورچهای و زنبورک به قلمرو کوانتومانیا سفر کند.
به صورت خلاصه شخصیت غیرجدی شرک در انیمیشنی مربوط با دنیای افسانهای پریان، این انیمیشن دریم وورکس را به عنوانی ضدفرهنگ انیمیشن سازی دیزنی در هزارهی جدید مبدل ساخت و توجه تماشاگران را به خود جلب کرد. در افتتاحیه اسکار شرک غول سبز و دوستانش موفق به کسب جایزهی بهترین انیمیشن بلند شد که دلیلی بر ساخت سریهای جدید آن بود. این جایزه به سرعت باعث شکلگیری دریم وورکس در قالب یک استودیو شد. علیرغم مسائل فرهنگی، شرک ساحت انیمیشن سازی را تغییر داد و پرترهای کامل از استودیوی انیمیشن در حال رشد آن زمان را ترسیم کرد. اما اگر شرک زبان کمدی را در استودیوی دریم وورکس اختراع کرد، ماداگاسکار ۲۰۰۵ آن را بهبود بخشید.
ما فیلمهای ابرقهرمانی را تماشا میکنیم تا شگفتزده و غافلگیر شویم. البته استثناهایی هم در این قاعده حضور دارند، ولی به طور کلی فیلمهای ابرقهرمانی – چه بزرگ و پرخرج باشند و چه جمعوجور – جوری ساخته میشوند تا حسی از شگفتی و حیرت به بینندگانش منتقل شود و در آنها چیزهای را نشانمان میدهند که تا به حال ندیده بودیم.
همواره از گیرمو دل تورو به عنوان یکی از بهترین کارگردانهای قرن بیستویکم و یکی از حاذقترین فیلمسازان در سبک فانزی یاد شده است. دل تورو را همیشه با فیلم تحسین برانگیز «هزارتوی پن» به خاطر میآوریم. فیلمی خیالانگیز با رگههایی از ژانر معمایی که به خوبی میتوانست به لطف بازی خوب شخصیت اصلی نوجواناش مخاطب را تا انتها با خود کند. حالا این فیلمساز پنجاهوشش ساله قصد دارد با قصهای بالغانهتر دوباره یک داستان فانتزی تاریک را به سینماها بیاورد.
کریستوفر نولان در سال ۲۰۱۷ با فیلم «دانکرک» به سراغ تصویرگری عملیات تخلیهی نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک فرانسه در جنگ جهانی دوم رفت و سعی کرد قسمتی از مرگبارترین درگیری نظامی تاریخ را به شکلی بدیع و آخرالزمانی روایت کند. دانکرک جز فیلمهای محبوب نولان نیست، اما این کارگردان پنجاهویک سالهی بریتانیایی قصد دارد دوباره به جنگ جهانی دوم بازگردد و بخشی از زندگی رابرت اوپنهایمر، خالق بمب اتم را روایت کند.
او جادو و عرفان بیشتری در فیلم به ارمغان آورده است، همچنین در کمک به انتقام جویان و شکست تانوس در دو فیلم حماسهی جنگ ابدیت و پایان بازی نقشی مهم ایفا کرد. او به دیگر قهرمانان برای بازگشت نیمی از موجودات جهان که با بشکن معروف تانوس از بین رفته بودند کمک کرد.
جنبش استیمپانک برای اولین بار در دههی ۷۰ ظاهر شد. با ریشه در جهان داستان نویسی، جنبش استیپپانک خیلی زود به سایر جهانهای هنری مانند مد، موسیقی و البته فیلم نفوذ کرد.