اگر به خاطر داشته باشید، چند ماهی طول کشید تا استودیوی بازی‌سازی IO Interactive، یعنی سازندگان مجموعه‌ی هیتمن، تبدیل به یک استودیوی مستقل شوند. این استودیو در راه مستقل شدن، چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.

دو مجموعه‌ی «کین و لینچ» (Kane & Lynch) و Mini Ninjas در اختیار اسکوئر انیکس باقی مانده است.

شرکت بازی‌سازی اسکوئر انیکس مالک استودیوی IO Interactive بود و ناگهان تصمیم گرفت دیگر از این استودیو پشتیبانی نکند؛ حتی با اینکه شماره‌ی جدید هیتمن فروش بازخورد بسیار خوبی گرفته بود. استودیوی IO Interactive هم از اسکوئر انیکس جدا شد و خبر داد که توانسته است حقوق مجموعه‌ی هیتمن (Hitman) را برای خود حفظ کند.

اطلاعات بیشتری از این روند منتشر نشد، تا اینکه دیروز شنیدیم برخی از دیگر بازی‌های ساخته‌ی IO Interactive در اختیار اسکوئر انیکس باقی مانده‌اند. «هاکان آبراک» (Hakan Abrak)، مدیر عامل استودیوی سازنده‌ی هیتمن در مصاحبه‌ای به GameIndusrty گفته است که آن‌ها توانستند حقوق Freedom Fighters را هم برای خودشان حفظ کنند.

Freedom Fighters

با این حال، دو مجموعه‌ی «کین و لینچ» (Kane & Lynch) و Mini Ninjas در اختیار اسکوئر انیکس باقی مانده است.

البته مدیر عامل استودیوی IO Interactive گفت که تمرکز آن‌ّها در حال حاضر فقط مجموعه‌ی هیتمن است، ولی به این موضوع هم اشاره کرده که همیشه دوست دارند شخصیت‌ها و دنیاهای تازه بسازند. او در مصاحبه‌ی خود هم‌چنین گفت که جدایی آن‌ها از اسکوئر انیکس اصلا دوره‌ی خوبی برای استودیو نبود، ولی در حال حاضر کاملا همه چیز را خودشان کنترل می‌کنند و این موضوع برای‌شان مهم است.

استودیوی بازی‌سازی IO Interactive در حال حاضر مشغول ساخت یک بازی جدید هیتمن است، ولی قرار نیست به این زودی‌ها درباره‌ی آن بشنویم.

منبع: VG247

مطلب سازنده‌ی هیتمن مجموعه‌ی Kane & Lynch را به اسکوئر انیکس داد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala