“شانس باز کردن آیفون ۱۰، یک در میلیون است!” این جمله‌ای بود که هنگام معرفی آیفون ۱۰ شنیدیم و همه‌ی ما را شگفت‌زده کرد. اپل گفته بود که به مناسبت ۱۰ سالگی آیفون، دست پر به میدان می‌آید و آبرومندانه قدرت خودش را به رخ همه می‌کشد.

برای همین آیفون ۱۰ را با ویژگی‌های هیجان‌انگیزی از جمله سیستم تشخیص چهره‌ی صورت را معرفی کرد. حالا چیزی از عرضه‌ی این گوشی نگذشته‌ که حاشیه‌های مختلفی درمورد گول زدن این سیستم پیشرفته توسط دوقلوها و ماسک‌های چهره به وجود آمده است. در تازه‌ترین خبرها، یک پسر بچه‌ی ۱۰ ساله توانسته میراث ۱۰ ساله‌ی اپل خریداری شده توسط مادرش را گول بزند! در ادامه می‌توانید این کلیپ کوتاهی را ببینید.

به گزارش سایت PhoneArena، کلیپی که دیدیم چیزی نبود جز فریب خوردن سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون ۱۰٫ سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون ۱۰ قابلیت باز شدن گوشی توسط یک نفر را دارد. این پسر بچه‌ی ۱۰ ساله به دلیل شباهت الگوی صورت خود با مادرش، می‌تواند به‌راحتی قفل آیفون ۱۰ را باز کند و بخش امنیتی گوشی را دور بزند.

اپل پیش از این اعلام کرده بود که شانس گول زدن Face ID برای بچه‌های زیر ۱۳ سال بیشتر است؛ چراکه الگوی چهره‌ی آن‌ها هنوز پیشرفت نکرده و متمایز نشده است. همین اتفاق باعث شده که بتوانیم به خوبی متوجه ضعف این سیستم در تشخیص چهره‌ی پسر بچه‌ی ۱۰ ساله شویم. پیش از این هم موارد مثل گوشی خوردن آیفون ۱۰ با یک ماسک سه بعدی ۱۵۰ دلاری شنیده بودیم. شاید شانس باز کردن یک آیفون ۱۰ توسط بچه، خواهر و برادر دوقلو و ماسک وجود داشته باشد اما این احتمال آن‌قدر ها نیست که تعداد قابلی توجهی از کاربران درگیر ضعف تشخیص چهره‌ی ۳ بعدی اپل شوند.

با این حال بسیاری می‌گویند که امنیت سنسور تشخیص اثر انگشت به مراتب بیشتر از سیستم تشخیص چهره بود. شما نظرتان چیست؟

منبع: PhoneArena

مطلب آیفون ۱۰ گول خورد؛ پسر بچه‌ی ۱۰ ساله توانسته گوشی مادرش را باز کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala