سامسونگ یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه ساخت محصولات مربوط به ذخیره‌سازی اطلاعات است. چندی پیش مدیر ارشد بخش استراتژی سامسونگ در نشست سران این شرکت عنوان کرد که حدود ۷۰ درصد از کل داده‌های جهان با محصولات سامسونگ تولید و در محصولات سامسونگ ذخیره می‌شوند. این مدیر معتقد است داده‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند و در دوران معاصر ارزشی مثل نفت دارند.

در واقع طبق جدیدترین اطلاعات و تحلیل‌ها، سامسونگ قصد دارد به یک شرکت بزرگ و قدرتمند در حوزه داده تبدیل شد. این موضوع به شکلی آینده سامسونگ را خواهد ساخت و حوزه‌های مهم فعالیت سامسونگ را از حوزه تراشه‌سازی و موبایل به این بخش منتقل می‌کند.

شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه داده، حجم‌های عظیمی از اطلاعات را ذخیره‌سازی می‌کنند، به تحلیل داده‌ها، به اشتراک‌گذاری آن‌ها، ایجاد قابلیت جستجو در آن‌ها و فراهم آوردن امکان انتقال آن‌ها می‌پردازند.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که بسیاری از خرید‌های جدید و مهم سامسونگ در همین زمینه و مربوط به حوزه داده‌ها بوده است. خرید شرکت‌هایی چون Harman، Looppay، Viv Labs و SmartThings امکان تحلیل و ایجاد داده‌ها در پلتفرم‌های مرتبط با پرداخت از طریق موبایل، لوازم هوشمند منزل و سیستم‌های ارتباطی در حوزه خودرو را فراهم می‌کند.


مطلب سامسونگ در آینده وارد حوزه داده می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala