همه‌ چیز از سال ۱۹۷۸ شروع شد؛ تولد یک ژاپنی دوست‌داشتنی. نامش را سوپرا گذاشتند و خواستند با چهره‌ی جذاب و روحیه اسپرتش، دل هر خودرودوست و جوانی را ببرد که صد البته از همان ابتدا در این راه هم موفق شدند.

اولین مدل تویوتا سوپرا با یک موتور ۲ لیتری و حداکثر قدرت ۱۱۰ و ۱۲۳ اسب‌بخاری به موفقیت خوبی رسید. شاید برایتان جالب باشد که اگر در این خودرو بنشینید، می‌توانید ظرف ۱۰٫۲ ثانیه از وضعیت ساکن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسید. البته این شتاب خیلی هیجان‌انگیزی برای ماشین‌های اسپرت نیست اما برای یک ماشین دهه ۷۰ میلادی عدد نسبتا خوبی به حساب می‌آمد.

روند پیشرفت سوپرا ادامه داشت تا سرانجام در سال ۲۰۰۲ همه‌ چیز برای سوپرا تمام شد. سوپرا برای همیشه از خط تولید تویوتا کنار رفت و با طرفداران خود خداحافظی تلخی کرد. شاید شنیدن این خبر کمی ناراحت کننده باشد اما نیازی نیست که بیش از این ناراحت باشید. طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده از گزارش‌های اخیر، تویوتا در حال تست مدل جدیدی از سوپرا است که شاید در آینده‌ای نه چندان دور آن را رسما رونمایی و معرفی کند. تا کنون تصاویر جاسوسی متعددی از آن منتشر شده که حکایت از تصمیم جدی تویوتا برای بازگشت این نسل به‌یادماندنی و دوست‌داشتنی به رقابت مدعیان مغرور را دارد.

حالا تا وقتی که این مدل هنوز نیامده، بیایید با هم نگاهی کوتاه به سیر تحول سوپرا در طول زمان داشته باشیم؛ آن هم به سبک روایت تصویر خودروهای دوست‌داشتنی! اگر از تماشای این کلیپ لذت بردید، آن را با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.


مطلب تحولات تویوتا سوپرا به روایت تصویر برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala