ایلان ماسک قول داده بود برای کمک برای حل مشکل تامین انرژی استرالیای جنوبی چاره ای بیاندیشد. او با ساخت بزرگترین باتری دنیا در ۱۰۰ روز سر قولش ایستاد.

تسلا نصب باتری لیتیوم-یون عظیمش در جنوب استرالیا را تمام کرد که یک سیستم ذخیره‌‌سازی انرژی الکتریکی با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات است.

این باتری پیش از آغاز کار و طی چند روز آینده آزمایش می شود تا متخصصان از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنند. اهداف آزمایش، حصول اطمینان از عملکرد بهینه‌ی باتری و رفع نیاز اپراتور بازار انرژی استرالیا (AEMO) و دولت فدرال مستقر در جنوب استرالیا است.

سیستم ذخیره‌ی انرژی تسلا به مزرعه‌ی بادی متصل خواهد شد. باتری تسلا مقدار قابل توجهی انرژی از منابع تجدید پذیر مثل باد و خورشید در خود ذخیره می کند و در مواقعی که مصرف بالاست به کمک دستگاه های لازم می رود.

با وجود اینکه این ایالت بیش‌تر انرژی الکتریکی را از منابع تجدیدپذیر به‌ دست می‌آورد، ولی جنوب استرالیا پس از خاموشی سپتامبر سال گذشته که باعث شد برق شهروندان قطع شود، نیاز شدیدی به یک راه حل مؤثر در زمینه‌ی انرژی‌های تجدید‌پذیر دارد.

ایلان ماسک مدتی پیش با انتشار توییتی مدعی شده بود بزرگترین باتری دنیا را برای کمک به استرالیا می سازد و در صورتی که ساخت این سیستم ذخیره انرژی تا ۱۰۰ روز به پایان نرسد، عزینه ی آن که معادل ۵۰ میلیون دلار است را پرداخت خواهد کرد.

در روزهای آینده این باتری تست می شود تا نشان دهد آیا می تواند نیازهای دولت را برآورده کند.

منبع: Ubergizmo

 

مطلب تسلا در ۱۰۰ روز بزرگترین باتری دنیا را ساخت برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala