طراحی تراشه‌های پردازش تخصصی در حوزه هوش مصنوعی برای شرکت‌های بزرگ و قدرتمند حوزه تکنولوژی اتفاق جدیدی نیست. تسلا هم از قاعده گفته شده جدا نیست و طبق آنچه ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت اعلام کرده تسلا در حال توسعه سخت‌افزارهای ویژه هوش مصنوعی است که بهترین نمونه در سطح جهان خواهند بود.

استفاده از سیستم‌های خاص که خود شرکت تسلا به شکل ویژه طراحی کرده باشد می‌تواند کیفیت و سرعت عملکرد را بیشتر کند و به افزایش امنیت خودروهای این شرکت در جاده منجر شود.

ماسک به این موضوع اشاره کرده که تسلا در حال ساخت این تراشه‌ها است و در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای حوزه هوش مصنوعی به شکلی کاملا جدی در حال فعالیت است.

پیش از این هم اخباری درباره کار کردن تسلا در این زمینه شنیده بودیم. تسلا در حال حاضر از سیستم‌های شرکت انویدیا در ماشین‌های خودرانش استفاده می‌کند اما استفاده از سیستم‌های خاص که خود این شرکت به شکل ویژه طراحی کرده باشد می‌تواند کیفیت و سرعت عملکرد را بیشتر کند و به افزایش امنیت این خودروها در جاده منجر شود. تسلا از طریق سرمایه‌‎گذاری و کار روی پروژه هوش مصنوعی می‌تواند فرآیند رسیدن به خودکاری کامل خودروهایش را تسریع کند. ماسک اخیرا از بازه زمانی ۲ ساله برای رسیدن به ماشین‌های خودران سطح ۵ سخن به میان آورده؛ سطحی که به کاربر امکان می‌دهد در صورت تمایل حتی در صندلی عقب ماشین استراحت کند.

به نظر می‌رسد حرکت در حوزه هوش مصنوعی بتواند این چارچوب زمانی را به واقعیت نزدیک‌تر کند.

منبع: The Verge


مطلب تسلا در حال ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی است برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala