ما در دیجی کالا به ارزش‌های سازمانی مشخصی پایبندیم‌ که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ارزیابی افراد بر حسب توانایی‌ها و استعدادهایشان است، فارغ از هرگونه دسته‌بندی و خط‌کشی. اساسا معتقدیم که سازمان‌ و در اشل بزرگ‌تر جامعه‌ موظف است امکانات و فرصت‌ها را به‌گونه‌ای مهیا کند که افراد بتوانند صرفا براساس توانایی‌هایشان، موقعیت‌ها را به دست آورند. این قاعده در مورد معلولین هم صادق است. فکر می‌کنیم مهم‌ترین کمکی که می‌توان انجام داد این است که با ایجاد بسترهای مناسب از قبیل مناسب‌سازی فضای کار، شرایطی مهیا کنیم که این عزیزان نیز بتوانند همانند سایر گروه‌ها متناسب با توانایی‌های خود فرصت‌ها را به دست آورند. به همین دلیل به کمپین توان تک برای گسترش این نوع نگرش پیوستیم.

دیجی‌کالا و سایر سازمان‌ها مهم‌ترین کمکی که می‌توانند انجام دهند این است که نگرش خود را تغییر دهند. تصور نکنند لطف و یا کمک خاصی باید به این افراد انجام دهند. ما موظفیم شرایط کاری و امکانات را به گونه‌ای سامان دهیم که همه‌ی افراد بر اساس توانایی‌های خود به آن‌ها دسترسی داشته باشند. هر سازمانی بسته به نوع فعالیتی که انجام می‌دهد باید ببیند که چگونه می‌تواند به گسترش این فرهنگ کمک کند. باید توجه داشته باشیم گسترش فرهنگ برابری موقعیت‌ها کمک به جامعه است نه کمک به گروهی خاص. جذب با استعداد‌ترین‌ها در راستای منافع سازمان‌هاست.

رویداد توان تک به همت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، با حضور استارت‌آپ‌های موفق و شرکت‌های صاحب‌نام حوزه تجارت الکترونیک، با هدف معرفی سرویس­ ها و خدمات موثر در بهبود کیفیت زندگی شهروندان، به ویژه توانیابان، از ۲۱ تا ۲۴ آذرماه برگزار می‌شود. توان ­تک رویدادی استارت ­آپی در حوزه معلولیت است که در آن، افراد دارای معلولیت، با فناوری­ های نوین و کاربردهای آن در مشاغل دانش‌محور و غیرفیزیکی آشنا شده و فرصت­  های شغلی پایدار در کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت، بررسی و معرفی خواهند شد. در توان تک تلاش می­شود با هم­افزایی و مشارکت استارت‌آپ‌ های فعال در حوزه معلولیت، برای گسترش و توسعه این نوع کسب‌وکارها اقدامات مؤثری انجام شده و چشم‌اندازی روشن برای سرمایه ­گذاری در این حوزه فراهم شود. همچنین نمایشگاهی که با حضور استارت‌آپ‌ها در این رویداد برگزار می‌شود، امکانات موجود در فضای اینترنت و اثر مثبت آن را در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت به نمایش می‌گذارد. در رویداد توان تک بخشی به ارائه استارت‌آپ‌ها اختصاص داده خواهد شد که در این قسمت کسانی که ایده یا خدمتی در ارتباط با توانیابان دارند به رقابت خواهند پرداخت و در پایان به سه نفر اول جوایزی اهدا خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه رویداد توان تک که امروز از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود، آقای بابک فتاحی مدیر ارشد امور مشتریان دیجی‌کالا سخنرانی خواهد کرد. همچنین در طول مدت زمان برگزاری این رویداد بازارچه خیریه‌ای در محوطه مجموعه رعد با حضور اسپانسرها و استارت‌آپ‌های حوزه کارآفرینی و توانایی برگزار برپا خواهد شد. در ادامه این رویداد ورک‌شاپی با «موضوع موفقیت یعنی تلاش بدون توقف» توسط محمد توسلی سرپرست جذب استعدادها از دیجی‌کالا در روز پنجشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود. در این کارگاه سعی خواهد شد به صورت مختصر مراحل هدف گذاری و مسیر تلاش برای رسیدن به آن شرح داده شود. همچنین نشستی با توان‌یابان در طی مدت برگزاری این رویداد انجام می‌شود. تیم منابع انسانی دیجی‌کالا جهت جذب نیروهای خلاق و ایده‌های مرتبط با کسب و کار دیجی‌کالا، در این نشست حضور پیدا می‌کند. در روز جمعه ۲۴ آذر ماه هم مسابقه‌ای میان استارت‌آپ‌های شرکت کننده برگزار خواهد شد. در بین هیات داوران این مسابقه بهرام رمضانی کارشناس مرکز نوآوری دیجی‌کالا هم حضور خواهد داشت. در بخش مسابقه هم استارت‌آپ‌هایی که بنیان‌گذارشان توان‌یاب است یا استارت‌آپ‌هایی که خدماتی برای توان‌یاب‌ها ارائه می‌کنند یا ایده‌هایی برای ارائه خدمات به توان‌یاب‌ها دارند به رقابت خواهند پرداخت و برنده مسابقه علاوه بر دریافت تندیس رعد، جوایز نقدی ویژه‌ای نیز دریافت خواهند کرد.

مراسم اختتامیه روز جمعه از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ خواهد بود.

منبع متن: digikala