لامبورگینی با تمام ادعاهای همیشگی، پا روی غرور خود گذاشت و از اولین شاسی‌بلند خود به نام اوروس رونمایی کرد. حالا در جریان همین رویداد، بعضی از رسانه‌های خودرویی نگاهی به رندر سوپرسدان آینده‌ی این خودروساز ایتالیایی‌الاصل داشته‌اند.

لامبورگینی اوروس را معرفی کرد، کاری که پیش از این بنتلی با بنتایگا و پورشه با کاین انجام داد. کاری به این نداریم که وقتی حرف از لامبورگینی به میان می‌آید، احتمالا بیشتر ما به یاد خودروهای به‌یادماندنی مثل دیابلو، میورا، گالاردو، مورسیولگو یا حتی اونتادور می‌افتیم. اما اوروس واقعا یک شاسی‌بلند معرکه‌ای است؛ ماشینی که با قلب تپنده‌ی ۶۵۰ اسب‌بخاری، گشتاور ۸۵۰ نیوتون‌متری و گیربکس ۸ سرعته‌ی خودکار ZF می‌تواند ظرف ۳٫۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد! پس وقتی لامبورگینی می‌تواند چنین موجود خارق‌العاده‌ای بسازد، چرا سدان نسازد؟

ساخت یک سدان لوکس و اسپرت از سوی لامبورگینی چندان دور از انتظار نیست؛ چراکه سال ۲۰۰۸ بود که این خودروساز با یک کانسپت به نمایشگاه خودرو پاریس آمد؛ کانسپت لامبورگینی Estoque. این ماشین با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر خورجینی، حجم ۵٫۲ لیتر به همراه گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته‌ معرفی شد و قیمت ۲۳۰ هزار دلار را به آن نسبت داده‌اند. قرار بود این ماشین به تکامل برسد تا از سال ۲۰۰۹ به روی خط تولید برود؛ چیزی که هیچ وقت عملی نشد. حالا با تولید اولین شاسی‌بلند این شرکت، زمزمه‌های تولید سوپرسدان لامبورگینی هم داغ شده است. در همین راستا رندرهای مختلفی از آن ساخته شده که نظر شما را به دیدن آن‌ها جلب می‌کنیم.

سدان رندر شده، چهره‌ی خود را از مدل اونتادور به عاریه گرفته تا شاهد حس اسپرت و خشن بی‌انتهایی از آن باشیم. بدنه و فریم اصلی این ماشین مشابه کانسپت Estoque و پورشه پانامرا است تا یک گام به واقعی و عملی بودن تولید آن نزدیک‌تر شویم. راستی حرف از پورشه زدیم، دلیل تشابه طراحی، به امانت گرفتن پلت‌فرم خودروهای ۴ درب پورشه برای سدان ایتالیایی مغرور است. شایعه‌هایی از استارت تولید این خودرو در سال ۲۰۲۱ شنیده می‌شود. با این حال برای روشن شدن بیشتر این موضوع باید کمی صبر کنیم.

آیا شما طرفدار ساخت سدان و شاسی‌بلند لامبورگینی هستید؟ یا دوست دارید تصویری که در ذهنتان از اسم لامبورگینی شکل بگیرد، همان سوپراسپرت‌های بی‌اعصاب و خشن همیشگی باشد؟

منبع: Motor1

مطلب نگاهی به ساخت اولین لامبورگینی سوپرسدان برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala