روزی روزگاری، ماشین‌های اسپرت لوکس فقط به شهرت آلمانی، انگلیسی و آمریکایی محدود می‌شدند؛ آن هم ماشین‌هایی از خودروسازهای بزرگی مثل مرسدس‌بنز، بی‌ا‌م‌و، جگوار و فورد. حالا بیش از یک دهه می‌شود که نام لکسوس به عنوان یکی از خواستنی‌ترین برندهای خودروسازی می‌درخشد.

البته این درخشش بی‌دلیل نیست. مثال ساده‌اش مدل جدید لکسوس LC است که ُر و گوشش در جدیدترین اخبار خودروی این هفته پیدا شده، آن هم با ظاهر خشن و قلب ۶۲۱ اسب‌بخاری که قصد شاخ و شانه کشیدن برای رقبا و مدعیان خود را دارد. در گزارش‌های اخیر باخبر شدیم که نسخه‌ی قدرتمند LC F به یک قلب تپنده‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴ لیتر مجهز می‌شود. همین ویژگی باعث می‌شود تا با یک ماشین مقتدر و پرادعا روبرو باشیم تا روبروی خودرویی مثل مرسدس‌بنز AMG S63 کوپه بایستد.

نکته‌ی جالب درمورد این مقایسه، قیمت این دو خودرو است. برخلاف تصورات شما، لکسوس LC F گران‌تر از مرسدس‌بنز AMG S63 Coupe است؛ آن هم نه یکی دو هزار دلار، بیش از ۲۰ هزار دلار ناقابل! این سامورایی دوست‌داشتنی احتمالا با قیمت ۱۷۶ هزار دلاری به فروش خواهد رسید. البته هنوز این اطلاعات به‌طور رسمی توسط لکسوس تایید نشده و برای همین احتمالا باید تا نمایشگاه خودرو توکیو سال بعد منتظر بمانیم.

منبع: Motor1

مطلب ۶۲۱ اسب‌بخار؛ لکسوس LC قدرتمندتر از قبل می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala