سراتو بازیچه‌ی سایپا شده؛ اواخر مهر ۵ میلیون تومان گران شد، هفته‌ی پیش سایت ثبت و سفارش سایپا بسته شد، سایپا به‌یک باره قیمت سراتو ۱۴ میلیون تومان گران کرد و حالا دوباره ۱۴ میلیون تومان آن را ارزان کرده است! احتمالا کیا هم هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد که روزی سراتو ساخته‌شده‌اش، درگیر چنین سرنوشت عجیب‌و‌غریبی در ایران شود!

پس از افزایش قیمت نجومی سراتو مونتاژ سایپا، این شرکت خودروساز وطنی عقب‌نشینی کرده و قیمت این ماشین را به نرخ قبل از گرانی برگردانده است. به گزارش ایسنا، روز گذشته اعلام شد که سایپا در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود، سراتو را در مدل‌های مختلف تا ۱۴ میلیون تومان گران کرده؛ مثلا قیمت سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک آپشنال از ۱۰۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ۱۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت!

این اقدام عجیب و به‌یک‌باره‌ی سایپا موجی از انتقادات را در پی داشت و این شرکت را مجبور به عقب‌شنینی از این گرانی عجیب‌و‌غریب کرد! در همین راستا، مدیرعامل این شرکت دستور داد تا نرخ مدل‌های مختلف سراتو به قیمت‌های قبل برگرده و افزایش قیمت لغو شود.

تا امروز ۳ نسل از سراتو معرفی شده؛ ماشینی که سایپا مونتاژ می‌کند، نسل دوم و قبلی سراتو است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ روی خط تولید قرار داشته است. بنابراین ماشینی که درموردش صحبت می‌کنیم، یک ماشین قدیمی و از رده‌خارج در بازار دنیاست که امروز در سایپا مونتاژ می‌شود. نکته‌ی جالب اینجاست که بعضی از امکانات این ماشین مثل سانروف و دنده پشت‌فرمان از نمونه‌ی کره‌ای برداشته شده و هنگامی که روی ماشین گذاشته می‌شود، به اسم آپشن با قیمت‌های بیشتر به فروش می‌رود!

گذشته از ویژگی‌های برداشته شده‌ی این خودروی قدیمی، در تعجب هستیم که در دوران جنجالی بسته‌شدن سایت ثبت و سفارش برای واردات ماشین‌، چرا سایپا باید قیمت سراتو مونتاژ داخل را یک‌ شبه ۱۴ میلیون تومان گران کند؟ همین دو ماه پیش قیمت این ماشین ۵ میلیون تومان گران شد و بعد آن شنیدیم که گرانی خودرو طبیعی است. پس از این اتفاق ها دوباره شاهد افزایش قیمت نجومی در این گستره‌ی قیمتی شدیم. پس از این اقدام غیرمنتظره‌، سایپا در واکنش موج انتقادها، قیمت را به نرخ قبل بازگرداند و پس از یک تنش قیمتی، سراتو داستان ما با همان قیمت قبل از گرانی عجیب دوباره به فروش می‌رود!

نظر شما در مورد گرانی سایپا چیست؟

[contact-form-7]

مطلب سایپا عقب‌نشینی کرد؛ بازی ۱۴ میلیون تومانی سایپا با قیمت سراتو! برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala