بی‌ام‌و به تازگی، تحولات و مقایسه‌ی دو نسل از X3 را برای علاقمندان خود به تصویر کشیده است. شاید این بهترین فرصت باشد تا نگاهی به تغییرات مهم و کلیدی این دونسل داشته باشیم.

BMW X3 E83

BMW X3 E83

حوالی سال ۲۰۰۳ بود که بی‌ام‌و یک شاسی‌بلند کامپکت لوکس به اسم X3 را معرفی کرد. این اتاق که با کد E83 شناخته می‌شود، طراحی منطقی و نسبتا به‌روز در دوران خود داشت. E83 با موتورهای بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۲٫۵ و ۳ لیتری به همراه گیربکس‌های ۶ سرعته‌ی خودکار یا دستی در اختیار مشتریان قرار گرفت. این اتاق پس از ۷ سال سرانجام در سال ۲۰۱۰ از خط تولید کنار رفت.

BMW X3 F25

BMW X3 F25

پس از موفقیت‌های X3، نوبت به نسل دوم این سری از محصولات ب‌ام‌و رسید. این اتاق با شناسنامه‌ی F25 از سال ۲۰۱۰ روی خط تولید قرار گرفت و تولیدش تا امروز ادامه دارد. این اتاق با موتورهای بنزینی ۴ سیلندر ۲ و ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری به همراه گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی عرضه می‌شود.

BMW X3 G01

حالا نوبت به جدیدترین نسل از X3 می‌رسد؛ ماشینی که با کد شاسی G01 در ماه ژوئن امسال معرفی شد. G01 به فناوری پلاگین هیبرید مجهز است و از یک موتور بنزینی و پیشرانه‌ی ۲ لیتری بهره می‌برد. حالا می‌خواهیم نگاهی به دو نسل آخر X3 یعنی F25 و G01 داشته باشیم.

BMW X3

در تغییرات ظاهری نمای جلو، بی‌ام‌و از شیشه‌ی اصلی از جنس آکوستیک استفاده کرده تا در برابر ضربه و صدا مقاومت بیشتری داشته باشد. هم‌چنین چراغ‌های LED، فلاپ دریچه‌هوای فعال در جلوپنجره‌ی کلیوی بزرگ‌تر از قبل‌، چراغ‌های مه‌شکن LED جدید و تجهیز به دوربین و رادار برای سیستم رانندگی نیمه‌خودکار از ویژگی‌های اتاق جدید X3 است.

BMW X3

در نمای جانبی تغییرات زیادی رخ نداده اما به لطف به‌روزرسانی‌هایی در خطوط منحنی روی بدنه، شاهد بهبود ضریب درگ و درنتیجه، آیرودینامیک خودرو هستیم. همین ویژگی باعث راندمان بیشتر از خروجی موتور و کاهش مصرف سوخت به‌طور جزئی هستیم. هم‌چنین استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر و تقسیم وزن ۵۰/۵۰ هم از خصوصیات اتاق G01 X3 قلمداد می‌شود.

در نمای پشتی هم، به‌روزرسانی‌های زبان طراحی ماشین به خوبی در شکل چراغ‌های خطر دوتکه، فلپ زیر سپر و اگزوز دیده می‌شود. در ادامه می‌توانید مقایسه‌ی نماهای پشتی دو اتاق X3 را ببییند.

BMW X3

 

شما طرفدار کدام‌یک از اتاق‌های BMW X3 هستید؟

[contact-form-7]

مطلب مقایسه‌ی تصویری از دو نسل BMW X3 برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala