آمار و ارقام ماه گذشته‌ی صنعت بازی از سوی موسسه‌ی NPD منتشر شده است. صنعت بازی، چه از نظر فروش نرم‌افزار و چه از نظر سخت‌افزاری، یک ماه شگفت‌انگیز را پشت سر گذاشته است؛ طوری که در همه‌ی بخش‌ها شاهد افزایش فروش بوده‌ایم.

قسمت جدید مجموعه بازی‌های «ندای وظیفه» یا همان Call of Duty توانسته است به پرفروش‌ترین بازی نوامبر ۲۰۱۷ تبدیل شود.

سونی و مایکروسافت هر دو برنده‌ی نوامبر ۲۰۱۷ هستند. پلی‌استیشن۴ پرفروش‌ترین کنسول ماه گذشته بود است. تعداد کنسولی که سونی در نوامبر ۲۰۱۷ فروخته، از هر ماه دیگری از زمان عرضه‌ی این کنسول بیشتر است. پلی‌استیشن۴ پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۱۷ است.

از طرفی، قیمت بالاتر کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان ایکس، بیشترین درآمد را برای مایکروسافت رقم زده است. با اینکه سونی کنسول بیشتری فروخته، ولی مایکروسافت به خاطر فروش ایکس‌باکس وان ایکس در ماه گذشته درآمد بیشتری از سونی داشته است.

دیگر کنسول نسل هشتمی، یعنی نینتندو سوییچ هم با اینکه به اندازه‌ی پلی‌استیشن۴ یا ایکس‌باکس وان نفروخته است، ولی باز هم فروش خوبی داشته است.

مثل همیشه، قسمت جدید مجموعه بازی‌های «ندای وظیفه» یا همان Call of Duty توانسته است به پرفروش‌ترین بازی نوامبر ۲۰۱۷ تبدیل شود. بازی «ندای وظیفه: جنگ جهانی دوم» (Call of Duty: WWII) هم‌چنین توانسته است پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۱۷ باشد. البته این موضوع اصلا غیرقابل پیش‌بینی نبود.

پرفروش‌ترین بازی بعد از Call of Duty در ماه گذشته، شماره‌ی جدید Star Wars: Battlefront بوده است. قدرت برند بزرگ جنگ ستارگان آن‌قدر زیاد است که حتی حواشی این بازی هم نتوانسته جلوی فروش خوب آن را بگیرد. با اینکه «فرقه اساسین ریشه‌ها» در ماه دوم فروش خود است، ولی این بازی توانسته در نوامبر ۲۰۱۷ به سومین بازی پرفروش ماه تبدیل شود.

در طول ماه گذشته، ۲.۷ میلیارد دلار برای خرید بازی یا کنسول در ایالات متحده هزینه شده است که به نسبت همین زمان در سال گذشته، شاهد ۳۰ درصد افزایش بوده است.

می‌توانید در ادامه لیست کامل بازی‌های پرفروش ماه نوامبر ۲۰۱۷ در ایالات متحده را ببینید.

  1. Call of Duty: WW2
  2. Star Wars: Battlefront 2
  3. Assassin’s Creed Origins
  4. NBA 2K18
  5. Madden NFL 18
  6. Super Mario Odyssey
  7. FIFA 18
  8. Need for Speed: Payback
  9. Destiny 2
  10. Pokemon: Ultra Sun
  11. Pokemon: Ultra Moon
  12. Middle Earth: Shadow of War
  13. Grand Theft Auto 5
  14. The Sims 4
  15. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  16. Mario Kart 8
  17. Wolfenstein 2: The New Colossus
  18. South Park: The Fractured But Whole
  19. WWE 2K18
  20. Just Dance 2018

منبع: VG247

برای عضویت در خبرنامه و شرکت در قرعه‌کشی از اینجا ثبت‌نام کنید:

[contact-form-7]

مطلب فروش Call of Duty ادامه دارد؛ آمار و ارقام فروش بازی‌ها و کنسول‌ها در نوامبر ۲۰۱۷ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala