سه چهار سالی است که از شروع به کار پروژه‌ی تانگو گوگل (Project Tango) می‌گذرد؛ پروژه‌ای که قرار بود طی آن سیستم‌های مختلفی بر مبنای واقعیت افزوده به گوشی‌های هوشمند افزوده شود. گوگل دیروز خبر داد که پشتیبانی از پروژه‌ی تانگو به زودی قطع خواهد شد و توسعه‌ی آن دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد. از روز اول مارس سال آینده‌ی میلادی، گوگل به طور کلی پروژه‌ی تانگو را تعطیل خواهد کرد. با این حال، قرار نیست گوگل توسعه‌ی سیستم‌های واقعیت افزوده را کنار بگذارد.

گوگل می‌خواهد تمرکز خود را در توسعه‌ی واقعیت افزوده روی نرم‌افزار قرار دهد.

پروژه‌ی تانگو با سیستم واقعیت افزوده‌ی ARCore جایگزین خواهد شد. در حالی که پروژه‌ی تانگو مبتنی بر سخت‌افزار بود، سیستم ARCore گوگل بر پایه‌ی نرم‌افزار کار می‌کند.

Lenovo Phab 2 Pro

گوشی‌هایی که از پروژه‌ی تانگو پشتیبانی می‌کردند، بسیار عجیب و غریب بودند. برای مثال اولین گوشی این پروژه یعنی Lenovo Phab 2 Pro سه لنز دوربین در پشت خود داشت و صفحه نمایش آن هم ۶.۴ اینچی بود. حتی گوشی دوم این پروژه هم با اینکه سخت‌افزاری شگفت‌انگیز داشت، باز هم نتوانست به محبوبیت پروژه‌ی تانگو کمکی کند.

گوگل می‌خواهد تمرکز خود را در توسعه‌ی واقعیت افزوده روی نرم‌افزار قرار دهد. به کار گیری سیستم ARCore روی گوشی‌های اندرویدی بیشتری ممکن است، تا استفاده از چند سنسور و لنز مختلف روی یک گوشی هوشمند.

منبع: Phone Arena

برای عضویت در خبرنامه و شرکت در قرعه‌کشی از اینجا ثبت‌نام کنید:

[contact-form-7]

مطلب پروژه تانگو گوگل تعطیل می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala