سایپا کوییک را بیشتر ما می‌شناسیم؛ همان خودروی هاچ‌بک شهری که سایپا از آن به عنوان یک ماشین پرامکانات داخلی یاد می‌کند. در تازه‌ترین خبرها، زمزمه‌ی عرضه‌ی زودهنگام این خودرو به گوش می‌رسد.

مدیر روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده که “کوییک یک خودروی ایرانی آپشنال است که در روزهای آینده پس از اعلام شرکت سایپا وارد بازار خواهد شد”. او در ادامه گفت: به دنبال آن هستیم که سهم خود را در بازارهای داخلی و بعضا خارجی افزایش دهیم که برای دستیابی به این مهم کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش خود را افزایش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره‌ی سایپا کوییک؛ هاچ‌بک پر امکانات ایرانی

در نمایشگاه خودرو تهران با کوییک ملاقات کردیم. برخلاف تبلیغات سایپا و صدالبته با انتظاراتی که پیش از آن داشتیم، کوییک خودرویی نبود که نظر ما را به خود جلب کند. درحقیقت کوییک نسخه‌ی هاچ‌بک شده‌ی ساینا به حساب می‌آید که از قضا در دو مدل دستی و اتوماتیک هم عرضه می‌شود. اصلا شاید بهتر است بگوییم با توجه به امانت گرفتن DNA اصلی این خودرو از تیبا، کوییک همان تیبا ۲ (هاچ‌بک) اپتیمایز شده است!

از نکاتی که درنگاه اول نظر هرکسی را جلب می‌کرد، طراحی داخلی نه‌چندان جذاب با ناهماهنگی رنگ بنفش (نمونه به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه) با دیگر اجزای کابین کمی تو ذوق بسیاری از بازدیدکنندگان می‌زد. با این حال می‌شد که امکانات جدید سایپا را در این خودرو دید؛ امکاناتی مثل نمایشگر لمسی ۷ اینچی، نویگیشن، سیستم کنترل صوتی روی فرمان، دوربین دید عقب و چراغ روشنایی روز DRL (Daytime running light). با این حال نباید از مشخصات فنی این ماشین غافل شویم. کوییک با قیمتی بیشتر از تیبا، به همان پلت‌فرم و پیشرانه مجهز شده است.

سایپا کوییک در دو مدل دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

کوییک در سه تیپ پایه، فول و پلاس عرضه می‌شود که تیپ پایه به گیربکس دستی و دو تیپ دیگر به گیربکس اتوماتیک CVT مجهز می‌شوند. موتور تمام مدل‌ها از نوع ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری (۱۵۰۳ سی‌سی) است که می‌تواند حداکثر توان ۸۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتون‌متر را تولید کند. سایپا این محصول خود را به سیستم ترمز ABS و EBD مجهز کرده است.

با این حال کوییک یک خودروی گران‌قیمت نسبت به محصولات پایه‌ی سایپا به حساب می‌آید؛ آن هم نه با اختلاف قیمت یکی دو میلیون تومان، بلکه حدود بیست میلیون تومان! آخرین گزارش‌ها از قیمت ۴۲ میلیون تومانی سایپا کوییک خبر می‌دادند که برای یک محصول اپتیمایز شده‌ (آن هم نه خیلی) نسبت به تیبا کمی زیاد به نظر می‌رسد!

شما نظرتان درمورد این هاچ‌بک اتوماتیک ۴۲ میلیون تومانی چیست؟

مطلب کوییک در یک قدمی عرضه به بازار برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala