پس از چند سال دعوای حقوقی، «وینچنزو بارباتو» و «جیاکومو بارباتو» توانسته‌اند با پیروزی در مقابل اپل، به صورت کاملا قانونی اسم «استیو جابز» را روی شرکت‌شان بگذارند.

آن‌ها تصمیم دارند که در نهایت وارد حوزه‌ی محصولات الکترونیک هم شوند.

دعوای بین این دو برابر ایتالیایی از سال ۲۰۱۲ شروع شده است. این دو برابر متوجه شدند که اپل اسم «استیو جابز» را ثبت نکرده است. این دو برابر پس از سال‌ها کار در برندهای بزرگ لباس، تصمیم گرفته بودند شرکتی برای خودشان تاسیس کنند و در نهایت اسم «استیو جابز» را برای برند لباس خود انتخاب کردند.

همانطور که انتظار می‌رفت، اپل از این دو برابر شکایت کرد. اپل با اشاره به لوگوی شرکت استیو جابز، که یک حرف J است که سمت راست آن گاز زده شده و بالای آن هم یک برگ شبیه به لوگوی اپل دارد، شکایت خود را پیش برده بود. دادگاه به این نتیجه رسیده است که چون حرف J خوردنی نیست، در نتیجه تقلیدی از روی لوگوی اپل صورت نگرفته است و مشکلی در استفاده از این برند و لوگو وجود ندارد.

استیو جابز ایتالیایی

برادران بارباتو تصمیم دارند که محصولات خودشان را با برند Steve Jobs عرضه کنند؛ محصولاتی مثل کیف، تی‌شرت یا شلوار. با این حال، آن‌ها تصمیم دارند که در نهایت وارد حوزه‌ی محصولات الکترونیک هم شوند.

ممکن است روزی را ببینیم که یک گوشی هوشمند با برند Steve Jobs در بازار با گوشی شرکت خود استیو جابز رقابت می‌کند.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala