بازار بلندگو‌های هوشمند داغ داغ است و شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند محصولات جدیدی در این حوزه راهی بازار کنند. آمازون با اکو، گوگل با گوگل‌هوم، مایکروسافت با کورتانا و بلندگوی Invoke و حتی سامسونگ که می‌خواهد سال آینده اولین بلندگوی هوشمند خودش را راهی بازار کند، از جمله شرکت‌هایی هستند که در این بازار فعالیت می‌کنند. همین بازار شلوغ نشان می‌دهد که فروش چنین محصولاتی بالا خواهد بود. در گزارش‌های جدید گفته شده که به نظر می‌رسد مردم اشتیاق بیشتری به خرید بلندگوی هوشمند نشان می‌دهند تا اینکه به خرید ساعت هوشمند فکر کنند.

در گزارش‌های جدید گفته شده که فروش گجت‌های پوشنیدی کاهش پیدا کرده و چیزی برخلاف پیش‌بینی‌ها را نشان می‌دهند. گفته شده رشد بازار گجت‌های پوشیدنی در سال ۲۰۱۸ به ۲۴٫۷ درصد می‌رسد و این رشد در سال ۲۰۱۹ نیز به ۱۱٫۹ درصد کاهش پیدا می‌کند. در این تحقیقات گفته شده که ۷۰ درصد افراد بالغ در آمریکا گوشی هوشمند دارند که تنها ۲۰ درصد آن‌ها از ساعت هوشمند استفاده می‌کنند.

همچنین گفته شده مردم به این نیتجه رسیده‌اند که به جای خرید ساعت هوشمند به سمت بلندگوی هوشمند بروند. چرا که فکر می‌کنند این دستگاه‌ها کاربرد بیشتری نسبت به ساعت هوشمند دارند.

 

منبع: businessinsider

منبع متن: digikala