همه ما از تأثیر منفی خبرهای جعلی توسط اکانت‌های جعلی منتشر می‌شوند بر جامعه آگاهیم. جایی که مردم از چیزی که اتفاق نیفتاده ناراحت می‌شوند یا عده‌ای از چیزهای غیرواقعی دچار وحشت می‌شوند. این در حالی است که به نظر می‌رسد حساب‌های کاربری جعلی می‌توانند بر سلامت افراد هم اثر منفی بگذارند. باید تاکید کنیم منظور ما آزردگی روانی یا ناامیدی نیست.

بر اساس پژوهش‌های که در Keck School of Medicine در دانشگاه USC انجام شده است، اکانت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای سلامت شما مضر باشد. این تاثیر به خاطر انتشار شایعات و خبرهای نادرست در مورد سلامت و پزشکی است.

در مورد حذف اکانت‌های جعلی در اینستاگرام بخوانید

برای اینکه تأثیر افراد معروف در شبکه‌های اجتماعی را بر سلامت درک کنید، مثال روشنی می‌زنیم. در صفحه کاربری جنی مک‌کارتی یکی از سلبریتی‌های مشهور پیش‌‌تر گفته بود که واکسیناسیون باعث اوتیسم می‌شود. خبری که نادرستی آن بارها ثابت شده است. جان پاتریک الم که از رهبران این پروژه است گفته: «در حال حاضر سرخک در کالیفرنیای جنوبی شایع شده چراکه مردم بر اساس شایعات فکر می‌کنند واکسن زدن باعث می‌شود فرزندشان اوتیسم بگیرد.»

این اخبار باعث شده دانشمندان و جامعه شناسان تلاش بیشتری برای به حداقل رساندن تاثیر اخبار جعلی داشته باشند. یکی از راهکارها آموزش به نوجوانان است تا چه اخباری را باور کنند. راه دیگر استفاده از برچسب زدن بعضی از پست‌ها که حاوی اطلاعات نادرست هستند.

منبع: Ubergizmo

منبع متن: digikala